Στάση αναμονής τηρεί ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, αναφορικά με τον ανάδοχο του μεγάλου οδικού έργου Πάνορμος-Εξάντη, περιμένοντας την σχετική απάντηση από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, το οποίο κατά πληροφορίες επεξεργάζεται αυτές τις ημέρες σχετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, σχετικά με την εγκυρότητα ή μη των στοιχείων-πιστοποιητικών του εργολήπτη που έχει αναδειχτεί κατά τη δημοπρασία.
Από την άλλη ο ΟΑΚ τις ημέρες αυτές ετοιμάζει να αποστείλει αρμοδίως το τεχνικό δελτίο και τα άλλα στοιχεία του έργου που είναι απαραίτητα για να εξασφαλίσει την ένταξή του στο νέο ΕΣΠΑ, μετά και την σχετική προκήρυξη του υπουργείου, στην οποία ονομαστικά αναφέρεται το συγκεκριμένο τμήμα του ΒΟΑΚ.
Υπενθυμίζεται ότι η υπογραφή του συγκεκριμένου έργου εκκρεμεί εδώ και ενάμιση χρόνο, καθώς υποβλήθηκαν ενστάσεις μετά τη δημοπράτησή του και τώρα πλέον το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους καλείται να δώσει τη λύση το ταχύτερο δυνατόν μετά και το σχετικό αίτημα του υπουργού για το κατά πόσον το πτυχίο ενός από τους αναδόχους της κοινοπραξίας, που αναδείχτηκε από τον διαγωνισμό που έχει γίνει, ήταν νομότυπο ή όχι.
Ήδη πριν ένα δίμηνο σε συνάντηση που είχε πραγματοποιηθεί στο υπουργείο, τα στελέχη του ΟΑΚ πρότειναν στον υπουργό την επαναδημοπράτηση του έργου ως μια λύση αυτό να ξεμπλοκάρει και να προχωρήσουν επιτέλους οι διαδικασίες. Ωστόσο, το υπουργείο θεώρησε ως καλύτερη λύση την άποψη του Νομικού του Συμβουλίου από το οποίο ζήτησε να εξετάσει το θέμα και αναλόγως την απάντησή του θα πράξει, χωρίς αυτό να αποκλείει επικείμενη επαναδημοπράτηση του έργου.
«Γίνεται κάποια διαδικασία, σύντομα θα βγει σχετική απόφαση, ωστόσο δεν έχω λάβει γνώση. Το υπουργείο Υποδομών φαίνεται πως εξετάζει μια γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ωστόσο δεν γνωρίζω ούτε το περιεχόμενό της ούτε πότε αυτή θα γίνει γνωστή. Εκτιμώ ωστόσο ότι μέσα στο μήνα θα έχουμε σχετικές απαντήσεις.
Σε σχέση με τη χρηματοδότηση του έργου, υπήρχε προκήρυξη του υπουργείου για την περίοδο 2014-2020, που κυρίως αφορά έργα εμπροσθοβαρή, δηλαδή έργα τα οποία έχουν ήδη ξεκινήσει, όπως είναι το οδικό έργο Γούρνες-Χερσόνησο. Ετοιμαζόμαστε να υποβάλλουμε τα τεχνικά δελτία και όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για την ένταξη του έργου Πάνορμος-Εξάντης, το οποίο ονομαστικά υπήρχε στην προκήρυξη του υπουργείου. Μέσα στον Γενάρη θα κάνουμε τη διαδικασία αυτή. Δεν ανησυχούμε για τη χρηματοδότη του συγκεκριμένου έργου, θεωρούμε ότι μόλις διευθετηθεί το θέμα του αναδόχου θα προχωρήσουν οι διαδικασίες », ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο διευθυντής Τεχνικών Έργων του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Σημειώνεται ότι το τμήμα από τον Γεροπόταμο μέχρι τη διασταύρωση Εξάντη, είναι μήκους 10 χιλιόμετρων και σύμφωνα με τη μελέτη θα κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διπλό κλάδο και διαχωριστικό στηθαίο. Πρόκειται για τμήμα που θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με όριο ταχύτητας τα 120 χλμ. /ώρα.
Αναλυτικά το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
– Διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού στο μεγαλύτερο μέρος της.
– Παράπλευρο οδικό δίκτυο.
– Τον ανισόπεδο κόμβο Πάνορμου.
– Μία γέφυρα, επέκταση και κατασκευή νέων κάτω διαβάσεων, επεκτάσεις υφιστάμενων οχετών.
Στο έργο αυτό περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες, μετατοπίσεις δικτύων Ο.Κ.Ω. και συμπληρωματικές μελέτες, ενώ κύριο και βασικό αντικείμενό του είναι η μετατροπή του οδικού τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο πλάτους 22,25 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Οι εργασίες κατασκευής του δρόμου αναμένεται να διαρκέσουν 48 μήνες. Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Κρήτης, το οποίο αφορά ουσιαστικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε μήκος περίπου δέκα χιλιομέτρων του οδοστρώματος, το οποίο σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς. Το έργο αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού περιλαμβάνει πολλά από τα χαρακτηρισμένα ως «σημεία – καρμανιόλες», που κατά το παρελθόν έχουν δώσει αμέτρητα ατυχήματα και πολύνεκρα δυστυχήματα.
Συνεχίζονται οι εργασίες στον κόμβο Αμαρίου
Εν τω μεταξύ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στον κόμβο Αμαρίου, προκειμένου αυτές να ολοκληρωθούν το επόμενο δίμηνο. Σύμφωνα με τον διευθυντή Τεχνικών Έργων του ΟΑΚ, το 80% του έργου έχει ήδη ολοκληρωθεί και απομένουν δευτερεύουσες εργασίες που έχουν να κάνουν με την τελευταία αντιολισθητική στρώση στη συνδετήρια αρτηρία, αλλά και την ολοκλήρωση του τμήματος του δρόμου που οδηγεί στα χωριά του Αμαρίου.
Ο ίδιος πάντως εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι πλέον το έργο θα ολοκληρωθεί, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Έστω και με κάποια προβλήματα και παρά τις καθυστερήσεις, μπορούμε να πούμε ότι «σώσαμε», το έργο γιατί θα μπορούσε να χαθεί. Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να κλείσει το έργο. Απομένει μια αντιολισθητική στρώση στην αρτηρία για να περατωθεί και ακολούθως μένουν εργασίες προς την παλιά οδό του Αμαρίου.
Πρόκειται όμως κυρίως για εργασίες φρεατίων για απορροή ομβρίων και μια τροποποίηση της ρυμοτομής. Αυτά σε ένα δίμηνο -τρίμηνο το πολύ, πρέπει να ολοκληρωθούν. Νομίζω ότι στα κρίσιμά του σημεία το έχουμε επιτύχει. Προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων με δεδομένο ότι πρόκειται για έργο ΕΣΠΑ και είμαστε σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Πιστεύω ο καιρός να μην δημιουργήσει ζητήματα τις επόμενες ημέρες και να τελειώσουμε επιτέλους».
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο έχει περάσει από σαράντα κύματα -χρηματοδοτείται μέσω ΕΣΠΑ με το ποσό των 5,5 εκατομμυρίων ευρώ- δημοπρατήθηκε το 2007, οι εργασίες ξεκίνησαν περίπου το 2009.