Παύση εργασιών καταγράφεται εδώ και τρεις εβδομάδες στο πολύπαθο έργο κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Αμαρίου επί του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο ύψος των Μισιρίων Ρεθύμνου.
Μέσα από συνεχείς καθυστερήσεις για διάφορους λόγους και αιτίες εδώ και πέντε χρόνια, το έργο αυτό προκαλεί πλέον, την κοινή γνώμη για την καθυστέρηση που χαρακτηρίζει την κατασκευή του, γεγονός, που καταδεικνύει ελλιπή και πρόχειρο προγραμματισμό από την αρχή.
Η νέα καθυστέρηση, όπως επικαλείται ο νέος φορέας υλοποίησης του έργου ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, έχει προκληθεί για σειρά από λόγους γραφειοκρατικής και τεχνικής φύσεως, με αποτέλεσμα η εκτροπή της κυκλοφορίας και η κατασκευή του νότιου κλάδου του κόμβου, να καθυστερήσει για τουλάχιστον άλλες δέκα ημέρες, δηλαδή, σχεδόν ένα μήνα από τον αρχικά προβλεπόμενο χρόνο, ο οποίος είχε προσδιοριστεί για το πρώτο δεκαήμερο του Ιούλη.
Ο Βόρειος κλάδος και η διασύνδεσή του με την παλαιά Εθνική οδό έγιναν έγκαιρα, όμως με την ολοκλήρωσή τους σταμάτησε κάθε πρόοδος, καθώς τέθηκε οικονομικό ζήτημα μεταξύ του πρώην και του νέου εργολάβου, αλλά και άμεση ανάγκη πρόσθετων σημαντικών τεχνικών ρυθμίσεων, τις οποίες ζήτησε η Τροχαία, προκειμένου να επιτρέψει την παράκαμψη και την εξέλιξη της κατασκευής.
Έτσι τουλάχιστον, αιτιολογείται η κατάσταση από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, τα στελέχη του οποίου κάνουν λόγο για «γραφειοκρατικό πρόβλημα, το οποίο αυτές τις ημέρες τακτοποιείται και οι εργασίες θα ξαναρχίσουν».
Βέβαια τέτοιου είδους είναι όλα τα «επεισόδια» του «πολυετούς σήριαλ», το οποίο απαρτίζει την κατασκευαστική πορεία ενός σύγχρονου «γεφυριού της Άρτας».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ο.Α.Κ. κ. Λευτέρη Κοπάση, ο νέος εργολάβος ανέλαβε να συνεχίσει το έργο από τον περασμένο Μάιο, όμως παράλληλα ο παλαιός ανάδοχος έπρεπε να ολοκληρώσει εργασίες, τις οποίες είχε ξεκινήσει, πριν την εμπλοκή που σημειώθηκε και τελικά οδήγησε στην εξαίρεση και απομάκρυνσή του.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Κοπάση, τα δύο συνεργεία προχώρησαν και όταν ολοκληρώθηκε αφενός ο βόρειος διπλός κλάδος κυκλοφορίας του κόμβου και οι εργασίες, τις οποίες έπρεπε να περατώσει ο αρχικός ανάδοχος, έγινε η προβλεπόμενη επιμέτρηση για να τρέξουν και οι σχετικές διαδικασίες της χρηματοδότησης.
Ωστόσο προέκυψαν διαφωνίες μεταξύ των δύο εργολάβων για το μέγεθος των εργασιών και τα κόστη, θέμα το οποίο ήταν η μία αιτία για την παύση των εργασιών έως ότου διευκρινιστούν οι σχετικές λεπτομέρειες.
Παράλληλα όμως, η Τροχαία δεν επέτρεψε την παράκαμψη της κυκλοφορίας στο βόρειο διπλό κλάδο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα κατασκευής και του νότιου τμήματος του έργου.
Αυτό γιατί δεν είχε προβλεφθεί το πως θα εξυπηρετούνται οδικά οι παρακείμενες επιχειρήσεις, οι οποίες για μεγάλο χρονικό διάστημα θα έμεναν αποκλεισμένες σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτησή τους, που γίνεται από φορτηγά αυτοκίνητα.
Όταν η Τροχαία διαπίστωσε, ότι δεν υπήρχαν όλες οι προβλέψεις για απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων επί του ΒΟΑΚ και εξυπηρέτηση των παρακείμενων κατοίκων και επιχειρηματιών, δεν έδωσε την άδεια να εκτραπεί η κυκλοφορία για να συνεχιστούν οι εργασίες στο υπολειπόμενο τμήμα του κόμβου.
Σύμφωνα με τον κ. Κοπαση, και ο συγκεκριμένος σχεδιασμός, ολοκληρώθηκε και θα κατασκευαστεί ένας μικρός παράδρομος για να εξυπηρετούνται και οι παρακείμενες επιχειρήσεις.
Οπότε, το σύνολο των ρυθμίσεων θα κατατεθεί αρμοδίως στην Τροχαία για να εξετάσει τα προβλεπόμενα και να αποφανθεί για τη συνέχιση του έργου του ανισόπεδου κόμβου.
Μιλώντας χθες στην εφημερίδα μας ο διευθύνοντας σύμβουλος του Ο.Α.Κ. κ. Κοπάσης, τόνισε, ότι: «πιέζουμε και προσπαθούμε να προχωρήσει η διαδικασία. Θεωρούμε, ότι μετά από δέκα ημέρες θα έχουν λήξει τα προβλήματα που προέκυψαν και το έργο θα συνεχίσει απρόσκοπτα. Ζητούμε την κατανόηση του κόσμου».
Εν αναμονή λοιπόν υπέρβασης της νέας κωλυσιεργίας και έπεται συνέχεια.
Συνάντηση στην Αθήνα για το τμήμα Ρεθύμνου του Ν.Ο.Α.Κ.
Η εξεύρεση πόρων για την ολοκλήρωση των μελετών του οδικού τμήματος Σπήλι – Αγία Γαλήνη, αποτελεί ζήτημα, για το οποίο ψάχνει απάντηση η Περιφέρεια Κρήτης, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα του Αγιοβασιλειώτικου δρόμου έχει χαρακτηριστεί Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης.
Παρά του ότι αποτελεί βασική οδική αρτηρία της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, δεν υπάρχει μελετητική επάρκεια για το σύνολο του δρόμου από το Ρέθυμνο έως την Αγία Γαλήνη και βέβαια δεν τίθεται καν ζήτημα προς το παρόν για εξασφαλισμένα κονδύλια, σχετικά με την υλοποίηση έργων.
Στην παρούσα χρονική στιγμή εκπονείται μελέτη μετατροπής του σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας από την περιοχή Καψαλέ Σπηλίου έως και την περιοχή Άγιος Δημήτριος, πριν τον οικισμό Κρύα Βρύση, που χρηματοδοτείται με ποσό 660.000 ευρώ από τα προγράμματα των δημοσίων επενδύσεων.
Πρόκειται για 8,5 χιλιόμετρα δρόμου για τον οποίο έχουν γίνει η προμελέτη και έχει συγκεκριμενοποιηθεί το κτηματολόγιο που πρέπει να απαλλοτριωθεί.
Χαρακτηριστικό του δρόμου είναι ότι περιλαμβάνει νέα χάραξη με παράκαμψη του οικισμού Κισσού Κάμπος, γεγονός, που έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις.
Για την πορεία των μελετών πρόκειται να γίνει συνάντηση στην Αθήνα την προσεχή εβδομάδα μεταξύ της αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου κυρίας Μαίρης Λιονή και των μελετητών, κατά την οποία θα εξεταστεί η πορεία σύνταξης των μελετών και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους.
Σύμφωνα με την κ. Λιονή, η Περιφέρεια Κρήτης διερευνά τη δυνατότητα εξοικονόμησης πρόσθετων πόρων, καθώς αφενός θα πρέπει να συνεχιστούν οι μελέτες έως και την Αγία Γαλήνη και αφετέρου θα πρέπει να ευρεθούν κονδύλια για την κατασκευή του έργου, προοπτική, η οποία προς το παρόν μοιάζει μακρινή.