Στα μέσα Γενάρη αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες βιοκλιματικής ανάπλασης των οδών Σαλαμίνος και Μελισσινού, όπως αποφασίστηκε στη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του αρμόδιου αντιδημάρχου τεχνικών έργων και στελεχών της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου με τον ανάδοχο του έργου κ. Ανυφαντάκη.
Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν από το ύψος της πλατείας Σοχώρας και θα εκτελούνται τμηματικά, ώστε να υπάρξει η λιγότερη δυνατή όχληση σε κατοίκους και επιχειρηματίες της περιοχής.
Θα ακολουθήσει τις επόμενες ημέρες πιο συγκεκριμένο πλάνο από πλευράς εργολάβου, αφού πρώτα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για το χρόνο αποστολής των παραγγελιών των υλικών που φαίνεται να αποτελεί και το μεγάλο αγκάθι, καθώς οι καθυστερήσεις που καταγράφονται σε όλη τη χώρα είναι μεγάλες.
Πάντως σε πρώτη φάση οι δυο πλευρές συμφώνησαν και κατέληξαν στην έναρξη των εργασιών αμέσως μετά τις γιορτές και με μεγάλη προσοχή και αγαστή συνεργασία το έργο θα ξεκινήσει.
Βέβαιον είναι σύμφωνα με τον κ. Μαλά ότι το έργο θα εκτελείται για δυο χρόνια (χειμερινές περίοδοι):
«Είμαστε στη φάση που έχουμε ξεκινήσει τη συνεργασία με τον εργολάβο. Με δεδομένο ότι υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις στην παραλαβή των παραγγελιών που αφορούν τα υλικά σε όλη τη χώρα, έχουμε μια ανησυχία. Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από το ύψος της Αντιπεριφέρειας προς την Αρκαδίου. Συζητάμε επί της ουσίας για δυο σεζόν εργασιών. Χρειάζεται μια ιδιαίτερη διευθέτηση σε σχέση με τις παραγγελίες των υλικών ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα. Το έργο θα ξεκινήσει μετά τις γιορτές, δεν ξέρουμε ακριβή ημερομηνία λόγω των καθυστερήσεων που παρατηρούνται στις παραγγελίες των υλικών, που κάποια από αυτά μπορεί να χρειάζεται και ένα δίμηνο για να έρθουν. Πάντως ο δρόμος (Σαλαμίνος -Μελισσινού) δεν θα κλείσει εξολοκλήρου, αλλά τμηματικά ανάλογα με το κομμάτι που κάθε φορά θα δουλεύεται. Ενδεχομένως να χρειαστούν μονοδρομήσεις, αντιδρομήσεις ή άλλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση των οδηγών και αυτό θα το δούμε στην πράξη και στην πορεία του έργου. Τις επόμενες μέρες περιμένουμε συγκεκριμένο πλάνο υλοποίησης από τον εργολάβο, ο οποίος θα μας το παραδώσει για να καθορίσουμε τις τελικές λεπτομέρειες. Για εμάς το σημαντικό είναι να στηθεί σωστά το έργο για να μπορέσει να εκτελεστεί απρόσκοπτα» τόνισε ο κ. Μαλάς και πρόσθεσε ότι «Είναι ένας δρόμος που έχει μελετηθεί αρκετά χρόνια και πλέον μπαίνει σε μια ρότα. Ευελπιστούμε να έχουμε μια αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων αλλά και συνολικότερα της παλιάς πόλης, γιατί εξυπηρετεί τόσο την περιφερειακή κίνηση αλλά και τις ανάγκες μετακίνησης πεζών, οι οποίες προφανώς θα αναβαθμιστούν ποιοτικά».
Το έργο «Βιοκλιματική ανάπλαση των οδών Μελισσινού και Σαλαμίνος», έχει προϋπολογισμό 1.114.870,63 ευρώ και χρηματοδοτείται από τη δράση «Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου» στην οποία συμμετέχει από κοινού ο Δήμος Ρεθύμνου με τον Εμπορικό Σύλλογο.
Οι παρεμβάσεις που θα υλοποιηθούν στην οδό Σαλαμίνος – Μελισσινού
Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της νέας ανάπλασης, πρόκειται να γίνουν παρεμβάσεις βελτίωσης αισθητικά και λειτουργικά με τη διαμόρφωση πεζόδρομων, σημεία πρασίνου, διαβάσεις τυφλών και σύγχρονο φωτισμό μεταξύ άλλων.
Αναλυτικά, θα υλοποιηθούν οι παρακάτω παρεμβάσεις:
– Αποξήλωση των υφιστάμενων υλικών επίστρωσης του δρόμου και των πεζοδρομίων (άσφαλτος και τσιμέντο).
– Καθαίρεση μεμονωμένων στοιχείων όπως μεταλλικά κολωνάκια, πινακίδες, υφιστάμενα φωτιστικά.
– Νέα χάραξη οδοστρώματος κυκλοφορίας οχημάτων πλάτους 3,50μ.
– Εκσκαφές για τη θεμελίωση των πέτρινων κρασπέδων από γρανίτη στα νέα πεζοδρόμια. Τα κράσπεδα είναι από γκρι γρανίτη διαστάσεων 100Χ15Χ30 εκ. με αντιολισθηρή επεξεργασία και κατάλληλη απότμηση στις ράμπες.
– Κατάλληλες επιχωματώσεις κάτω από τα πεζοδρόμια-δρόμο, ώστε να έχουμε τις επιθυμητές τελικές υψομετρικές στάθμες.
– Υποβάσεις με θραυστό υλικό οδοστρωσίας 3Α.
– Μικρή οριζόντια μετατόπιση των φρεατίων υδροσυλλογής για να προσαρμοστούν στις νέες χαράξεις του δρόμου – πεζοδρομίων.
– Ταπείνωση ή ανύψωση των φρεατίων επίσκεψης αγωγών ώστε να προσαρμοστούν στις τελικές υψομετρικές στάθμες.
– Κατασκευή πλάκας από οπλισμένο σκυρόδεμα C20/25 ως υπόβαση για τον δρόμο.
– Μικροκατασκευές από σκυρόδεμα C20/25 για τη στήριξη των πέτρινων κρασπέδων, την κατασκευή νέων στομίων φρεατίων και για τη θεμελίωση των νέων φωτιστικών και μεταλλικών κολονών πεζοδρομίου.
– Επιστρώσεις του δρόμου με φυσικό κυβόλιθο από πορφυρίτη πελεκητό διαστάσεων 10Χ10X10 σε αμμοκονίαμα 100γρ. τσιμέντου.
– Διαμόρφωση ρείθρου με κλίση 12% με πλακόστρωση μίας ζώνης με φυσικές πλάκες από πορφυρίτη πελεκητό 15Χ30 και πάχος 5 cm.
– Δημιουργία διαβάσεων πεζών ανά 55 περίπου μέτρα που ορίζονται με κυβολίθους από λευκό μάρμαρο διαστ. 10Χ10Χ5 εκ
– Επιστρώσεις των νέων πεζοδρομίων με φυσικές πλάκες από πορφυρίτη πελεκητό 10Χ20 και πάχος 5 cm.
– Επιστρώσεις εγχρώμων τσιμεντόπλακων από σκυρόδεμα που περιέχουν ψυχρά υλικά (coolmaterials) και τσιμέντο φιλικής προς το περιβάλλον τεχνολογίας 10Χ20 και πάχος 6 cm και κατεργασία τεχνητής παλαίωσης σε επιλεγμένες περιοχές των πεζοδρομίων.
– Τοποθέτηση ανεμπόδιστης πορείας με πλάκες 30Χ30 γρανίτη με αδρή εγχάρακτη αντιολισθηρή επιφάνεια, ως πλάκες πορείας ή σήμανσης κινδύνου για άτομα με μειωμένη όραση.
– Φωτιστικά σώματα ανά περίπου 15μ. κυρίως στο βόρειο πεζοδρόμιο και όπου το πλάτος δεν επαρκεί τοποθετούνται αντικριστά στο νότιο. Επιλέγεται τηλεσκοπικός ιστός, παραδοσιακού τύπου, υπέργειου ύψους 4,00μ. και φωτιστικό σώμα κορυφής ιστού, παραδοσιακού τύπου στεγανό LED 40W.
– Στα νέα δέντρα σχάρες προστασίας τετράγωνες από ελατό (σφαιροειδή) χυτοσίδηρο 900Χ900ΜΜ Φ450
– Κατασκευή νέων απλών καθιστικών χωρίς πλάτη από μεταλλικό σκελετό και δοκίδες φυσικής ξυλείας που βιδώνονται στο δάπεδο.
– Κάδοι μικροαπορριμμάτων από χάλυβα, αναρτώμενοι στον φωτιστικό ιστό, ώστε να αποφεύγεται η διάτρηση των πλακών του πεζοδρομίου και σε επιπλέοντα σημεία πέρα από τα απαραίτητα.
Στο τελικό στάδιο η μελέτη για την ανάπλαση της Πλατείας Τεσσάρων Μαρτύρων
Παράλληλα, στο τελικό στάδιο βρίσκεται και η μελέτη που αφορά στην ανάπλαση της πλατείας των Τεσσάρων Μαρτύρων, στο κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου που επίσης είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα «Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου». Αμέσως μετά την πρωτοχρονιά θα γίνει η τελική συνάντηση του δήμου με τους επιχειρηματίες της περιοχής και στη συνέχεια ο φάκελος της μελέτης θα αποσταλεί για τις αδειοδοτήσεις για να μπορέσει στη συνέχεια να κατατεθεί προς ένταξη η χρηματοδότηση του έργου στις δράσεις του προγράμματος.
Μέσα από τον άξονα αυτό ο Δήμος Ρεθύμνου φιλοδοξεί σε περαιτέρω ανάδειξη της πλατείας δημιουργώντας τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές που θα την καταστήσουν αφετηρία του ιστορικού κέντρου, σταθμό ενημέρωσης και πληροφόρησης των πολιτών, χώρο ανάπαυσης, ενοποιώντας την ταυτόχρονα με μια διάβαση με το δημοτικό πάρκινγκ.
Η μελέτη προβλέπει την ανάδειξη του μνημείου της Μεγάλης Πόρτας και του αγάλματος του Κωστή Γιαμπουδάκη, τη χωροθέτηση πληροφοριακού περιπτέρου για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, την τοποθέτηση «έξυπνου» αστικού εξοπλισμού, την ενίσχυση του φωτισμού και της φύτευσης, την επέκταση της όδευσης τυφλών.