Στα μέσα του επόμενου μήνα θα αρχίσει να αποκτά εικόνα αναπλασμένης περιοχής ο Μασταμπάς, στα ψηλά σημεία της οδού Κουρμούλη. Παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες μέρες οι εργασίες πήγαν πίσω χρονικά, εξαιτίας της έντονης βροχόπτωσης, τα έργα υποδομής τα οποία προηγούνται της κατασκευής των πεζοδρομίων και των υπολοίπων παρεμβάσεων ανάπλασης, βρίσκονται σε εξέλιξη και ήδη έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του κεντρικού δικτύου ομβρίων, ο οποίος θα συγκεντρώνει τα βρόχινα νερά της περιοχής και θα τα μεταφέρει στο υπάρχον δίκτυο της ΔΕΥΑΡ, στην περιοχή του ΙΚΑ.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ρεθύμνου, η ΔΕΗ έχει ολοκληρώσει το έργο υπογειοποίησης των δικτύων στα πρώτα 400 μέτρα του δρόμου και από τις αρχές Μαρτίου ο εργολάβος θα συνεχίσει τις εργασίες στην οδό Κουρμούλη, από το ύψος που βρίσκεται η διασταύρωση για το 16ο δημοτικό σχολείο με κατεύθυνση προς το Ρέθυμνο.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει, η ΔΕΗ μετά το Πάσχα, εφόσον προλαβαίνει ο εργολάβος και η περίοδος δεν συμπίπτει με την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν, οι εργασίες υπογειοποίησης των στύλων και σύνδεσης των οικοδομών με το νέο υπόγειο δίκτυο θα συνεχιστούν προς την οδό Δημητρακάκη. Αν αυτό δεν καταστεί εφικτό να ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Μαΐου, το έργο της υπογειοποίησης στα χαμηλά σημεία της οδού Κουρμούλη (έως την οδό Δημητρακάκη) θα συνεχιστεί μετά τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία ντόπιων και τουριστών στην πόλη καταμεσής της καλοκαιρινής περιόδου.
Ξεκινά η χάραξη και κατασκευή πεζοδρομίων
Σχετικά με την κατασκευή των νέων πεζοδρομίων, η Τεχνική Υπηρεσία αναφέρει ότι οι εργασίες θα ξεκινήσουν σύντομα. Συγκεκριμένα, εντός των επόμενων δυο εβδομάδων θα γίνει η χάραξη των κρασπέδων στα ψηλά σημεία της οδού Κουρμούλη, ενώ παράλληλα θα εκτελεστούν δυο εργασίες. Η Τεχνική Υπηρεσία θα προχωρήσει στην τομών από τον κεντρικό αγωγό των ομβρίων προς τις σχάρες που θα τοποθετηθούν στις δυο πλευρές του δρόμου και η ΔΕΥΑΡ θα τοποθετήσει νέο αγωγό ύδρευσης, ο οποίος θα αντικαταστήσει παλαιούς σωλήνες της περιοχής.
Ο επιβλέπων του έργου, εκ μέρους της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Ρεθύμνου, δήλωσε στα «Ρ.Ν.» τα εξής: «Η Κουρμούλη θα αρχίσει να αποκτά μορφή αναπλασμένου δρόμου, στα μέσα Μαρτίου. Τότε εκτιμάται ότι θα έχουμε τα πρώτα μέτρα πεζοδρομίου. Βεβαίως, από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η κατασκευή τους θα υπάρχει ταχύτητα σε ό,τι αφορά τη χάραξη των κράσπεδων, την κατασκευή των πεζοδρομίων και την τοποθέτηση των κυβόλιθων.
Από τον Μάρτιο και έπειτα, που θα έχει ολοκληρωθεί πολύ μεγάλο μέρος των έργων υποδομής, θα υπάρχει σημαντική εξέλιξη διαρκώς. Με τις εργασίες που θα γίνονται, κάθε εβδομάδα η περιοχή θα αλλάζει εικόνα προς το καλύτερο».
Αποκατάσταση προβληματικών σημείων το Σαββατοκύριακο
Σημειώνεται ότι κάτοικοι και επιχειρηματίες της Κουρμούλη διαμαρτύρονται για τις τομές που έχουν γίνει στο δρόμο και τις λακκούβες που έχουν δημιουργηθεί λόγω της βροχής, γεγονός που δυσχεραίνει την κυκλοφορία των οχημάτων και την κίνηση των πεζών.
Ωστόσο, η Τεχνική Υπηρεσία διαβεβαιώνει πως το Σαββατοκύριακο θα αποκατασταθούν τα προβληματικά σημεία με την τοποθέτηση μπετού, το οποίο αποτελεί λύση περισσότερο μόνιμη σε σχέση με το χαλίκι που τοποθετείται συνήθως και το οποίο υποχωρεί με το νερό, κατά τις ημέρες με έντονη βροχόπτωση.
Το έργο με τίτλο: «Διαμόρφωση πλέγματος πεζοδρομίων και ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων οδών Κουρμούλη και Κριάρη του Δήμου Ρεθύμνου (τμήμα οδού Κουρμούλη)», είναι συνολικού προϋπολογισμού 4,7 εκ. ευρώ και έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Η ανάπλαση της οδού Κουρμούλη, που αποτελεί βασική αρτηρία για την πόλη, καθώς αποτελεί καθημερινά την είσοδο και έξοδο δεκάδων οχημάτων τόσο από τον Αγιοβασιλειώτικο δρόμο όσο και από την Εθνική Οδό, θα γίνει στα πρότυπα των αναπλάσεων που έχουν ολοκληρωθεί σε κεντρικούς δρόμους του Ρεθύμνου με μεγάλα πεζοδρόμια, ποδηλατοδρόμους και φωτισμό.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη, το πλάτος του δρόμου θα κυμαίνεται από εξίμισι έως οκτώ μέτρα, η στάθμευση των οχημάτων θα γίνεται από τη μια πλευρά, ενώ θα δημιουργηθούν ασφαλείς συνθήκες στις διαβάσεις των πεζών. Φυσικά, περιλαμβάνεται αστικός εξοπλισμός, αλλά και δενδροφύτευση.
Πρόκειται για ένα δρόμο μήκους 2,5 χλμ., σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή με επικίνδυνο οδόστρωμα από πλευράς κλίσεων και ορατότητας και βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη πεζοδρομίων.