Στα τέλη του επόμενου μήνα προγραμματίζεται εκτός απροόπτου να ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Κριάρη στην περιοχή του Μασταμπά. Το έργο έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και θα πρέπει να έχει περατωθεί το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2015, ωστόσο εκτιμάται ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα ως προς τον χρόνο περάτωσής του μιας και είναι ένα έργο βατό, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες. Η δημοτική αρχή έχει θέσει σαν προϋπόθεση την εξεύρεση χώρων στάθμευσης και είναι ήδη σε διαπραγματεύσεις με ιδιοκτήτες χώρων κοντά στην περιοχή του Τιμίου Σταυρού, προκειμένου να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την εξεύρεση θέσης στάθμευσης οι επισκέπτες του Νοσηλευτικού Ιδρύματος του Νομού. Από την άλλη όμως ο χρόνος κυλά αντίστροφα και έτσι κατά πληροφορίες οι εργασίες θα ξεκινήσουν στα τέλη Νοεμβρίου αρχές Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό το έργο της ανάπλασης θα ξεκινήσει από την οδό Κουρητών, αφού πρώτα προηγηθεί η ανάπλαση της οδού Ιδαίου Άντρου, που είναι ο δρόμος που ενώνει την Κουρμούλη με την Κριάρη. Και για τα δύο έργα ο ανάδοχος είναι ο ίδιος.
Παράλληλα, σε φάση ολοκλήρωσης είναι το τμήμα που κατασκευάζεται αυτές τις ημέρες στην οδό Κουρμούλη στο ύψος του ΙΓΜΕ. Σύμφωνα με τον επιβλέποντα μηχανικό του Δήμου Ρεθύμνου κ. Πενθερουδάκη, μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχουν ξηλωθεί οι κολώνες της Δ.Ε.Η. και θα έχουν τοποθετηθεί και ηλεκτροδοτηθεί τα νέα φωτιστικά του Δήμου. Στην συνέχεια ο εργολάβος θα «ανοίξει» δυο μέτωπα εργασιών. Το ένα θα αφορά στη μικρή πλατεία που θα κατασκευαστεί στο ύψος του Ι.Κ.Α., με πλακόστρωση του εσωτερικού οδοστρώματος και τοποθέτηση καθιστικών και φωτιστικών, ενώ νέο μέτωπο εργασιών τις επόμενες δέκα μέρες ξεκινά και από το ύψος της οδού Χατζημιχάλη Γιάνναρη στην συμβολή της με την οδό Κουρμούλη.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη μελέτη της οδού Κουρμούλη, το πλάτος του δρόμου θα κυμαίνεται από 6,30 ως 8 μέτρα, η στάθμευση των οχημάτων θα γίνεται από τη μια πλευρά, ενώ θα δημιουργηθούν ασφαλείς συνθήκες στις διαβάσεις των πεζών, ενώ το έργο περιλαμβάνει αστικό εξοπλισμό και δενδροφύτευση.
«Οι εργασίες στην οδό Κουρμούλη προχωρούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Τις επόμενες μέρες θα ανοίξουμε μέτωπο από την συμβολή της Κουρμούλη με την οδό Χατζημιχάλη Γιάνναρη και προς τα πάνω μέχρι την οδό Ιδαίου Άντρου. Όταν τα συνεργεία ολοκληρώσουν την ανάπλαση στην οδό Ιδαίου Άντρου θα ξεκινήσουν περίπου στις 15 Νοεμβρίου δυναμικά οι εργασίες και στην οδό Κριάρη. Θα ξεκινήσουμε την πάνω ζώνη από την οδό Κουρητών μέχρι και την Χατζημιχάλη Γιάνναρη και στη συνέχεια θα κατέβουμε στο υπόλοιπο τμήμα μέχρι και το ύψος του κλειστού γυμναστηρίου. Παράλληλα, θα γίνονται εργασίες στο ύψος του Ι.Κ.Α. για να φτιάξουμε την πλατεία» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πενθερουδάκης.
Αναφερόμενος στην ασφαλτόστρωση που έγινε στην οδό Κουρμούλη ο επιβλέπων μηχανικός του Δήμου ξεκαθάρισε πως πρόκειται για την πρώτη επίστρωση υποστηρίζοντας ότι η τελική άσφαλτος θα ριχτεί το καλοκαίρι. Χαρακτηριστικά, ανέφερε: «Η ασφαλτόστρωση που έγινε αφορούσε την πρώτη στρώση την ισοπεδωτική που έγινε για να κλείσουν οι λακκούβες και να μπορούν να πηγαίνουν τα νερά στις σχάρες, και η τελική στρώση που θα είναι η σωστή βάση προδιαγραφών θα γίνει στο τέλος του έργου, δηλαδή μετά το καλοκαίρι».
Υπενθυμίζεται ότι το έργο ανάπλασης της Κριάρη έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και θα πρέπει να έχει περατωθεί μέχρι το τέλος του 2014.
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, οι άξονες σχεδιασμού είναι οι παρακάτω:
• Διαμόρφωση πεζοδρομίων με καθαρό πλάτος μεγαλύτερο του 30% του πλάτους της οδού.
• Δημιουργία θέσεων στάθμευσης εκατέρωθεν της λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 2.00 μ.
• Σηματοδότηση λωρίδας κίνησης ποδηλάτου στο επίπεδο των πεζοδρομίων.
• Αστικό εξοπλισμό.
Στα πλατώματα που θα δημιουργηθούν θα τοποθετηθούν παγκάκια-καθιστικά, θα διαμορφωθούν παρτέρια και λάκκοι φύτευσης, εγκαταστάσεις φωτισμού, άρδευσης και διευθέτησης υδρορροών κτιρίων-ομβρίων πεζοδρομίων.
Επιπλέον θα εφαρμοστούν αρχές που αφορούν την προστασία των πεζών, με μεγάλο πλάτος στα πεζοδρόμια, αλλαγή του υλικού του οδοστρώματος από άσφαλτο σε κυβόλιθο, ώστε να σηματοδοτείται έντονα η ανάγκη μείωσης ταχύτητας των οχημάτων και η είσοδός τους σε μία περιοχή όπου προτεραιότητα έχει ο πεζός, διαγράμμιση των διαβάσεων, απαγόρευση της στάθμευσης στις γωνίες και τοποθέτηση εμποδίων, που θα αποτρέπουν την στάθμευση οχημάτων επί του πεζοδρομίου.