Δίχως τέλος είναι η «βουτιά» στο λιανικό εμπόριο, αφού με πτώση του τζίρου και σημαντική μείωση στις πωλήσεις ξεκίνησε και το 2014 για τα εμπορικά καταστήματα. Τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής είναι αποκαλυπτικά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, καθώς μείωση 4,3% σημείωσε ο τζίρος του λιανεμπορίου τον Ιανουάριο 2014, σε σύγκριση με τον δείκτη του Ιανουαρίου 2013, ενώ ο δείκτης όγκου σημείωσε μείωση κατά 1,9%, σε σύγκριση με τον δείκτη του Ιανουαρίου 2013 και κατά 17%, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2013.
Αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι η αγοραστική κίνηση ήταν μειωμένη και κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, και μάλιστα το ποσοστό της πτώσης στη Ρεθεμνιώτικη αγορά έφτασε 40%, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκονται στα όρια της επιβίωσης.
Από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, προκύπτει ότι ο ετήσιος τζίρος κινήθηκε πτωτικά στα πολυκαταστήματα (15,6%), στα έπιπλα – ηλεκτρικά είδη – οικιακό εξοπλισμό (11,7%), στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (7,7%), στα φαρμακευτικά – καλλυντικά (2,6%) και στα τρόφιμα – ποτά – καπνό (0,9%).
Πολύ μεγαλύτερες είναι οι απώλειες σε μηνιαία βάση (σύγκριση Ιανουαρίου 2014 και Δεκεμβρίου 2013), καθώς σημειώθηκε μείωση του τζίρου σε όλες ανεξαιρέτως τις επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων. Συγκεκριμένα, στον δείκτη κύκλου εργασιών, τα βιβλία – χαρτικά – λοιπά είδη δώρων κ.ά. είχαν απώλειες 37%, τα έπιπλα – ηλεκτρικά είδη – οικιακός εξοπλισμός 33,3%, τα τρόφιμα – ποτά – καπνός 31,4%, τα πολυκαταστήματα 26,6%, η ένδυση – υπόδηση 22,3% και τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων 21%.
Μετά τον δύσκολο χειμώνα, οι έμποροι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για αύξηση των πωλήσεών τους στην καλοκαιρινή σεζόν, ευελπιστώντας ότι λόγω της καλής τουριστικής χρονιάς που αναμένεται να υπάρξει, θα βοηθηθεί και το λιανικό εμπόριο.