Στελεχώνονται με μόνιμο προσωπικό τα ειδικά σχολεία του Ρεθύμνου, μετά την ανακοίνωση των προσλήψεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που έγινε από το υπουργείο Παιδείας. Τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καλύπτεται το σύνολο των οργανικών θέσεων, που είχαν ζητηθεί από τις αρμόδιες διευθύνσεις εκπαίδευσης. Πρόκειται για συνολικά για 14 θέσεις, εκ των οποίων επτά στην πρωτοβάθμια και επτά στη δευτεροβάθμια. Ειδικότερα, σε ότι αφορά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση για το ειδικό σχολείο, ειδικό νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο, προσλαμβάνονται δυο άτομα ειδικού βοηθητικού προσωπικού Δ.Ε., ένας λογοθεραπευτής, μια σχολική νοσηλεύτρια, ένας φυσικοθεραπευτής, μια εργοθεραπεύτρια και μια κοινωνική λειτουργός.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο ειδικό νηπιαγωγείο φοιτούν σήμερα παιδιά νήπια, ενώ στο δημοτικό σχολειό τριάντα τέσσερα παιδιά.
Σε ότι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΚ), όπου φοιτούν συνολικά 38 παιδιά, θα στελεχωθούν με τρία άτομα μόνιμο προσωπικό και συγκεκριμένα με 1 ειδικό βοηθητικό προσωπικό, έναν εργοθεραπευτή και έναν κοινωνικό λειτουργό. Σε ότι αφορά το ειδικό επαγγελματικό γυμνάσιο θα στελεχωθεί με έναν ψυχολόγο, έναν εργοθεραπευτή και έναν λογοθεραπευτή και έναν κοινωνικό λειτουργό. Από τον Σεπτέμβριο μάλιστα αναμένεται να ξεκινήσει και η λειτουργία του Ειδικού Επαγγελματικού Λυκείου.
Σε σχετικές δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.» η προϊσταμένη της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου Ευαγγελία Μαντά ανέφερε: «Συνολικά έχουμε επτά προσλήψεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι πέντε αφορούν σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και οι δυο το ειδικό βοηθητικό προσωπικού που ανήκει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι προσλήψεις αυτές αφορούν το ειδικό δημοτικό και το ειδικό νηπιαγωγείο. Μέχρι σήμερα στο ειδικό σχολείο έχουμε μια μόνο μόνιμη εκπαιδευτικό, μια ψυχολόγο και οι υπόλοιπες θέσεις καλύπτονται από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Τώρα εμείς περιμένουμε τα νεότερα από το υπουργείο Παιδείας για να δούμε πότε θα αναλάβουν καθήκοντα οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Όσες προσλήψεις είχαμε ζητήσει με βάση τις οργανικές θέσεις που προβλέπουν οι σχολικές μας μονάδες αυτές μας έστειλαν. Αν οι εκπαιδευτικοί στο σύνολο τους αποδεχτούν τον διορισμό τότε όλα θα πάνε καλά, δεν θα έχουμε πρόβλημα και ήδη από την 1η Σεπτεμβρίου θα είμαστε έτοιμοι χωρίς τα προβλήματα που είχαμε μέχρι σήμερα. Είναι πολύ σημαντικό ότι δόθηκε προτεραιότητα στην ειδική αγωγή».
Από την πλευρά του ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννης Μαρκαντές ανέφερε ότι και στα ειδικά σχολεία της δευτεροβάθμιας ανακοινώθηκαν επτά προσλήψεις, όσες δηλαδή ακριβώς είχαν ζητηθεί με βάση τις οργανικές θέσεις των σχολείων.
1.040 μόνιμοι διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ στην ειδική αγωγή σε όλη τη χώρα
Αναρτήθηκαν προχθές τα ονόματα των 1040 επιτυχόντων για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Πρόκειται για μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) κλάδων θεραπευτών λόγου, ψυχολόγων, σχολικών νοσηλευτών, φυσιοθεραπευτών, εργασιοθεραπευτών-εργοθεραπευτών, κοινωνικών λειτουργών καθώς και ειδικού βοηθητικού προσωπικού (ΕΒΠ), που διορίζονται βάσει της σειράς κατάταξής τους στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες του ΑΣΕΠ καθώς και των δηλωθεισών προτιμήσεων τους στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Εκπαιδευτικού Προσωπικού.
Σε δηλώσεις της η υπουργός Νίκη Κεραμέως τόνισε:«Η σημερινή ημέρα είναι πραγματικά ξεχωριστή για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση στη χώρα μας. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που γίνονται μόνιμοι, μέσω ΑΣΕΠ, διορισμοί στην ειδική αγωγή, τομέα που η κυβέρνηση θεωρεί μείζονος σημασίας.
Στηρίζουμε έμπρακτα αυτό το κρίσιμο σκέλος της δημόσιας εκπαίδευσης, τα παιδιά, τις οικογένειες αλλά και το σχολείο και τους λειτουργούς του. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε, με συνέπεια, ευθύνη και κοινωνική ευαισθησία, για ένα καλύτερο σχολείο για μια καλύτερη κοινωνία.
Παράλληλα, δρομολογούμε για πρώτη επίσης φορά, τη σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, σταθμισμένων στις ανάγκες των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα, ο σχεδιασμός μας περιλαμβάνει την ίδρυση προστατευμένων εργαστηρίων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που θα δίνουν διέξοδο στους αποφοίτους των εργαστηρίων ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Στόχος μας, η εκπαίδευση για όλους χωρίς αποκλεισμούς, με ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα προσαρμοστεί σταδιακά στη λογική της ενταξιακής εκπαίδευσης για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».