Την αναντιστοιχία ανάμεσα στο ακαδημαϊκό επίπεδο του Πανεπιστημίου Κρήτης και τη σημασία την οποία λαμβάνει από το αρμόδιο Υπουργείο αναδεικνύει με παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Κεφαλογιάννης. Ο Ρεθεμνιώτης βουλευτής κατέθεσε ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, κ. Κ. Γαβρόγλου, στην οποία ζητάει την άμεση επίλυση των προβλημάτων που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος, καταλογίζοντας στην Κυβέρνηση απραξία, η οποία πηγάζει από ιδεοληψίες που στην πράξη στερούν τη θεμελίωση μιας πραγματικά σύγχρονης Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, στην κοινοβουλευτική του παρέμβαση ο κ. Κεφαλογιάννης επισημαίνει: «Είναι κοινά αποδεκτό ότι το Πανεπιστήμιο Κρήτης αποτελεί ένα από τα καλύτερα Πανεπιστήμια της Ευρώπης και τη ναυαρχίδα της ελληνικής Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κρητικής κοινωνίας και αποτέλεσμα συντονισμένων θεσμικών πολυετών προσπαθειών με στόχο τη δημιουργία ενός πραγματικά σύγχρονου ακαδημαϊκού οικοσυστήματος. Τα παραπάνω επιβεβαιώθηκαν εκ νέου μόλις πριν λίγες μέρες με το Π.Κ. να έρχεται πρώτο ανάμεσα στα Ιδρύματα της χώρας σε σχέση με τη λίστα Παγκόσμιας Ακαδημαϊκής Κατάταξης για το 2019. Πρόκειται, όπως ήδη γνωρίζετε, για ένα από τα σημαντικότερα συστήματα κατάταξης Πανεπιστημίων, το Times Higher Education World University Rankings (THE), στη λίστα του οποίου περιλαμβάνονται τα 1.258 καλύτερα ακαδημαϊκά ιδρύματα παγκοσμίως.
Αναμφίβολα, το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχει προσφέρει και συνεχίζει να προσφέρει αφενός στην επιστήμη και αφετέρου στην κοινωνία. Επενδύει στην αριστεία και εξελίσσεται. Διατηρεί υψηλά τον ακαδημαϊκό πήχη, μετουσιώνοντας το μόχθο και την επιμονή εκατοντάδων νέων σε αποτέλεσμα. Δυστυχώς, η σημερινή πραγματικότητα θέτει υπό αμφισβήτηση την εύρυθμη λειτουργία του Ιδρύματος συσσωρεύοντας μια σειρά προβλημάτων που χρήζουν άμεσης επίλυσης. Προβλήματα που επιβεβαιώνουν την αναντιστοιχία ανάμεσα στο διαρκή αγώνα να κρατηθεί ο ακαδημαϊκός πήχης στα υψηλότερα επίπεδα και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται πάγια αιτήματά του. Αιτήματα που αποτελούν παράλληλες διεκδικήσεις της τοπικής κοινωνίας με την οποία το Πανεπιστήμιο παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένο.
Σήμερα, το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχει περίπου 19.000 εγγεγραμμένους και ενεργούς φοιτητές, 11.500 στο Ρέθυμνο και 7.500 στο Ηράκλειο. Παράλληλα, διαθέτει για την κάλυψη αναγκών στέγασης μόλις 143 δωμάτια στη Φοιτητική Κατοικία Γάλλου και 30 δωμάτια στο Ξενία. Αντίστοιχα στο Ηράκλειο, πριν την πρόσφατη καταστροφική πυρκαγιά, ο αριθμός των δωματίων ανερχόταν στα 60 δωμάτια.
Επειδή καθίσταται εύκολα αντιληπτό, ότι ο αριθμός των διαθέσιμων δωματίων είναι πολύ μικρός σε σχέση με το μέγεθος του Ιδρύματος και το Πανεπιστήμιο Κρήτης αδυνατεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες των φοιτητών του.
Επειδή η έλλειψη χώρων στέγασης καθίσταται ανασταλτικός παράγοντας για την ανάπτυξη των θερινών σχολείων, για τα οποία υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από το εξωτερικό.
Επειδή όλα τα παραπάνω λειτουργούν ανασταλτικά στην εισδοχή των φοιτητών Erasmus κυρίως από ευρωπαϊκές χώρες και αποτελεί ένα μείζον ακαδημαϊκό πρόβλημα».
Καταλήγοντας ο κ. Κεφαλογιάννης ρωτά τον υπουργό:
«1. Ποιος είναι ο άμεσος σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την ενίσχυση και την ανάπτυξη του Πανεπιστήμιου Κρήτης;
2. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για την άμεση στέγαση των φοιτητών στο Ηράκλειο για τους οποίους, εξαιτίας της πρόσφατης πυρκαγιάς, η επιστροφή τους στις υπάρχουσες κατοικίες καθίσταται αδύνατη;
3. Υπάρχει η πολιτική βούληση για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη φοιτητική κατοικία στα Πανεπιστήμια της χώρας; Αν ναι, με τι χρονοδιάγραμμα και τι χρηματοδοτικά εργαλεία προτίθεται να υλοποιηθεί;
4. Στηρίζει η Κυβέρνηση τις προσπάθειες για να προχωρήσει η άμεση κατασκευή νέων Φοιτητικών Κατοικιών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο, εναρμονίζοντας το Πανεπιστήμιο Κρήτης με τις διεθνείς καλές πρακτικές, παρέχοντας πρόσβαση στις δομές στέγασης σε ποσοστό της τάξεως τουλάχιστον του 15% (περίπου 3.000 κλίνες για το Πανεπιστήμιο Κρήτης), αξιοποιώντας τις Συμβάσεις Δημοσίου – Ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ);».