Για τη διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού τους δελτίου προετοιμάζονται οι υποψήφιοι για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οι οποίοι γνωρίζοντας την βαθμολογία που πέτυχαν στις Πανελλαδικές εξετάσεις, μπορούν με ασφάλεια να επιλέξουν τις σχολές που τους ενδιαφέρουν.
Θέλοντας να βοηθήσουν τους υποψηφίους να κάνουν την καλύτερη δυνατή επιλογή το επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου ξεκίνησε χθες και συνεχίζει σήμερα ενημερωτικές συναντήσεις με αντικείμενο την «ασφαλή» και «έξυπνη» συμπλήρωση του Μηχανογραφικού.
Χθες έγινε η ενημέρωση των υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. και σήμερα οργανώνεται ημερίδα στο 2ο Δημοτικό της πόλης για τους υποψηφίους των Γενικών Ενιαίων Λυκείων.
Στόχος είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με το μηχανογραφικό και να προσέξουν με λεπτομέρεια το περιεχόμενο και τα ζητούμενα που θέτει, ώστε να κάνουν σωστές επιλογές, να μην βρεθούν έξω από τις σχολές που προτιμούν ή να μην βρεθούν κατά λάθος σε μια σχολή που δεν προτιμούν.
Μιλώντας για τη σημαντική αυτή διαδικασία η Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ. Ελένη Ζωγραφίδου, δήλωσε στην εφημερίδα μας, ότι «Ένας μαθητής πρέπει να προσέξει το περιεχόμενο, το αντικείμενο σπουδών της κάθε σχολής, δηλαδή τι μαθήματα κάνει, τι βγαίνει κανείς από αυτή τη σχολή και που μπορεί να δουλέψει μετά. Πρέπει να είναι σίγουρος ότι όλα αυτά τον ενδιαφέρουν ή δεν τον ενδιαφέρουν. Χωρίς αυτή την πληροφόρηση, δεν είναι δυνατόν να συμπληρωθεί ένα μηχανογραφικό».
Αναφερόμενη, στα σημεία που πρέπει να προσέξει ένας υποψήφιος, η κ. Ζωγραφίδου, δήλωσε, ότι «Το πρώτο είναι ότι το μηχανογραφικό δεν γίνεται με τη μια. Το παιδί πρέπει να καθίσει μια μέρα, να πάρει μολυβάκι, να έχει το έντυπο μηχανογραφικό μπροστά του, μην τα κάνει όλα στο κομπιούτερ, γιατί το κομπιούτερ δεν δίνει καλή εικόνα του μηχανογραφικού, πρέπει να το έχει έντυπο. Να βάλει μια σειρά προτίμησης τη μια μέρα, την άλλη μέρα να το ξαναπιάσει, να το ελέγξει, να αλλάξει ενδεχομένως κάποιες σχολές, να προσθέσει, να αφαιρέσει. Είναι ένα κέντημα, το οποίο πρέπει να κάνει, που θέλει υπομονή. Στα παιδιά ζητάμε να ασχοληθούν όχι μια μέρα, αλλά να το ξαναπιάσουν, να πάρουν πληροφορίες πριν το ολοκληρώσουν και το καταθέσουν».
Η ίδια συμβουλεύει τους υποψηφίους, ότι «Έχοντας το μηχανογραφικό μπροστά τους και θέλοντας να κάνουν ένα άρτιο μηχανογραφικό, πρέπει να συμπληρώσουν σχολές που θέλουν ακόμα και αν έχουν πιο υψηλά από τα μόρια που έχουν βγάλει. Να έχουν υπόψη τους, κυρίως τα παιδιά που έχουν βγάλει φέτος πολύ καλές βαθμολογίες, ότι δεν είναι υποχρεωμένα να μπουν σε σχολή που έχει τη βαθμολογία που έβγαλαν. Αν τους αρέσει πιο χαμηλή σε μόρια σχολή, να μπουν σε αυτή. Να μπουν στη σχολή των ονείρων τους. Μην επηρεάζονται από τα μόρια, τα μόρια δεν είναι ευρώ που πρέπει να τα ξοδέψουμε όλα».
Από την πλευρά της η κ. Στέλλα Γιαννέλα, σύμβουλος σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού στο ΚΕΣΥΠ Ρεθύμνου, σχολίασε, ότι «Το πρώτο είναι οι επιθυμίες και τα ενδιαφέροντά του υποψηφίου. Από εκεί και πέρα μπορεί να υπάρχουν και κάποια άλλα δευτερεύοντα κριτήρια που μπορεί να είναι η βάση της σχολής, η φήμη της σχολής, η πόλη στην οποία υπάρχει η σχολή. Δεν είναι σωστό ένα παιδί να κρίνει τη βάση την περυσινή, που είδε στην αντίστοιχη σχολή, γιατί δεν ξέρουμε φέτος πώς ακριβώς θα κυμανθούν οι βάσεις. Οι βάσεις ουσιαστικά καθορίζονται κάθε χρόνο από την προσφορά και τη ζήτηση στις διάφορες σχολές και από την άλλη μεριά από το πώς έγραψαν οι υποψήφιοι. Άρα δεν ξέρουμε εκ των προτέρων μια σχολή πέρυσι που είχε τάδε αριθμό μορίων πώς θα είναι φέτος. Άρα λοιπόν σημαντικό, για να μην έχουμε εκπλήξεις και να μπούμε σε μια σχολή που δεν μας ενδιαφέρει, είναι να κρίνουμε με βάση τα ενδιαφέροντά μας. Παράγοντας πάρα πολύ σημαντικός που τον συναντούμε τα τελευταία δύο χρόνια είναι και το γεγονός ότι λόγω της οικονομικής κατάστασης τα παιδιά επιλέγουν σπουδές εντός Κρήτης, αν έχουν δηλαδή τμήματα που είναι είτε στο Ρέθυμνο είτε στα Χανιά είτε στο Ηράκλειο, επιλέγουν να σπουδάσουν κοντά στον τόπο τους».
Σε ό,τι αφορά επιλογές με επαγγελματικό αντίκρισμα στο μέλλον η κ. Γιαννέλα τόνισε, ότι τα πάντα είναι ρευστά προς αυτή την κατεύθυνση και οι υποψήφιοι θα πρέπει να επιλέξουν κατά κύριο λόγο τις σπουδές που τους ενδιαφέρουν και τους αρέσει.
Η κατάθεση των μηχανογραφικών δελτίων θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως την Δευτέρα 14 Ιουλίου στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr.
Κακές επιδόσεις από τους υποψηφίους των ΕΠΑ.Λ.
Η ανάρτηση των βαθμολογιών χθες το μεσημέρι στα τρία ΕΠΑ.Λ. του Ρεθύμνου, μάλλον προκάλεσε αμηχανία.
Σύμφωνα με εκπαιδευτικούς κύκλους οι βαθμοί των υποψηφίων κινήθηκαν κατά κύριο λόγο σε μέτρια και χαμηλά επίπεδα διαμορφώνοντας μια εικόνα «κακής» επίδοσης στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Βεβαίως υπήρξαν και οι περιπτώσεις υποψηφίων που αρίστευσαν στα Επαγγελματικά Λύκεια κατακτώντας υψηλές βαθμολογίες, όμως η γενική εικόνα δεν ικανοποίησε.
Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων και των Επαγγελματικών Λυκείων ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Απόστολος Κλινάκης, δήλωσε, ότι «Θέλω να συγχαρώ όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές, που συμμετείχαν στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Εύχομαι καλά αποτελέσματα, καλές σπουδές και κάθε επιτυχία στη ζωή τους.
Ως περιφερειακός διευθυντής, εκφράζω τα θερμά μου συγχαρητήρια σε όλους τους εκπαιδευτικούς της Περιφέρειάς μας, που εργάστηκαν για την οργάνωση και την επιτυχή ολοκλήρωση των εξετάσεων. Η άψογη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων οφείλεται στη συνδρομή όλων των εμπλεκόμενων στην εξεταστική διαδικασία, οι οποίοι, παρά τις δύσκολες συνθήκες, κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια και εργάστηκαν με υπευθυνότητα φέρνοντας σε πέρας ένα δύσκολο έργο.
Αξίζουν ιδιαίτερα συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι για άλλη μια χρονιά στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων θέτοντας ως βασική προτεραιότητα το όφελος των μαθητών.
Επιπλέον, θα ήθελα να ευχαριστήσω και να συγχαρώ τους εκπαιδευτικούς όλων των σχολείων, που με τη συνεχή παρουσία και τη συμπαράστασή τους στήριξαν με κάθε τρόπο τα παιδιά στην δύσκολη προσπάθειά τους καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους».