Τα πεδία της εκπαίδευσης και της κατάρτισης και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων των νέων και της ικανότητάς τους για ενεργή συμμετοχή στο κοινωνικό γίγνεσθαι μέσα από μη τυπικές μαθησιακές δραστηριότητες έχουν αναγνωριστεί ως βασικοί παράγοντες στο πλαίσιο της στρατηγικής της Ευρώπης για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που απαιτεί η κοινωνία του 21ου αιώνα. Οι πρωτοβουλίες για τη νεολαία είναι μια από τις επτά εμβληματικές πρωτοβουλίες που υλοποιούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και παρέχουν ευκαιρίες στους νέους για να επιδίδονται σε δραστηριότητες που τους βοηθούν να αντλούν τα οφέλη της σχολικής φοίτησης και της ανεπίσημης εκπαίδευσης και τους προετοιμάζουν τόσο για την ενσωμάτωση όσο και τη διαμόρφωση μιας βιώσιμης, χωρίς αποκλεισμούς, κοινωνίας.
Συμμετέχοντας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1/Youth η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης έδωσε την ευκαιρία, μετά από κλήρωση, σε πέντε μαθητές ηλικίας 17 και άνω να συμμετάσχουν σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα με θέμα «Like Stars on the Earth». Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στη Νικομήδεια (Izmit) της Τουρκίας από τις 4 μέχρι και τις 10 Δεκεμβρίου 2014 και από το σχολείο μας συμμετείχε η μαθήτρια Ελένη Νικολιδάκη. Στο πρόγραμμα, εκτός από τους μαθητές της Κρήτης, συμμετείχαν τριάντα τρεις (33) μαθητές από το Αζερμπαϊτζάν, τη Γεωργία, τη Ρουμανία, τη Λετονία και την Τουρκία.
Στόχος του προγράμματος ήταν η συνεργασία των νέων, η αξιοποίηση των δεξιοτήτων τους στην αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών, η επέκταση της μη τυπικής μάθησης, της μάθησης από τη μάθηση, από την πράξη και από τα παιχνίδια. Μέσα από δράσεις, όπως ομαδικά παιχνίδια, παρουσιάσεις των χωρών από τις οποίες προέρχονταν, διαπολιτισμικές δραστηριότητες, εργασίες που στόχευαν στην ενίσχυση της γνώσης τους για τη δυσλεξία, οι μαθητές κατέκτησαν μια πολύτιμη εκπαιδευτική και μαθησιακή εμπειρία.
Όσα αποκόμισαν οι μαθητές από την ενεργό συμμετοχή τους στο πρόγραμμα βεβαιώθηκε με το πιστοποιητικό Youthpass, με το οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει και επικυρώνει ότι η μαθησιακή εμπειρία και τα μαθησιακά αποτελέσματα, που αποκτώνται στο πλαίσιο του Προγράμματος, αναγνωρίζονται ως μια επιπλέον πηγή μάθησης, ως εκπαιδευτική εμπειρία και ως περίοδος άτυπης μάθησης.
Η Σχολική Κοινότητα
του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου
Πανεπιστημίου Κρήτης