Τρίωρη στάση εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου πραγματοποίησαν χθες το πρωί οι καθηγητές Μέσης Εκπαίδευσης. Τα μέλη της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης επέλεξαν αυτό τον τρόπο κινητοποίησης για να αναδείξουν τα προβλήματα που επικρατούν στο χώρο της Β/θμιας Εκπαίδευσης με κυριότερο αυτό των κενών στα σχολεία, καθώς με την πρόσφατη τοποθέτηση αναπληρωτών δεν λύθηκαν όλα τα προβλήματα.
Η πρόσφατη τοποθέτηση 47 αναπληρωτών καθηγητών πλήρους και πέντε μειωμένου ωραρίου μέσω ΕΣΠΑ είχε ως αποτέλεσμα να καλυφθούν τα κενά, τα οποία δημιουργούσαν προβλήματα στη λειτουργία των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων. Αυτή τη στιγμή κενά εντοπίζονται στην ειδική αγωγή, στο Μουσικό Σχολείο, καθώς και σε κάποια τμήματα της τελευταίας τάξης των ΕΠΑΛ.
Πιο αναλυτικά για την ειδική αγωγή, σύμφωνα με το έγγραφο επικαιροποίησης των κενών που απέστειλε χθες το μεσημέρι η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου στο υπουργείο Παιδείας χάνονται περίπου 800 ώρες κάθε εβδομάδα. Από αυτές οι 300 ώρες αφορούν ελλείψεις Φιλολόγων και Μαθηματικών στα Τμήματα Ένταξης. Στην παράλληλη στήριξη οι πέντε αναπληρωτές που ήρθαν την προηγούμενη εβδομάδα δεν επαρκούν να καλύψουν τις ανάγκες των 14 μαθητών, καθώς χρειάζεται να καλυφθούν άλλες 129 ώρες Φιλολόγων, Φυσικών και Μαθηματικών. Στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης υπάρχει έλλειψη 368 ωρών, οι οποίες αφορούν τόσο σε καθηγητές όσο και σε βοηθητικό προσωπικό.
Παράλληλα στο Μουσικό Σχολείο διορίστηκαν έξι καθηγητές για τη διδασκαλία μουσικών οργάνων, οι οποίοι όμως δεν επαρκούν, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν κενά, τα οποία ανέρχονται σε 172 ώρες την εβδομάδα. Σαφώς καλύτερη είναι η κατάσταση στα Επαγγελματικά Λύκεια μιας και κενά αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόνο σε κάποιες ειδικότητες που καταργήθηκαν (Νοσηλευτές, Εργοθεραπευτές, Φυσιοθεραπευτές, Κομμωτές κλπ.) και αφορούν μόνο κάποια συγκεκριμένα τμήματα των Γ’ τάξεων. Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανδρέα Ταξάκη έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να γίνει η πρόσληψη ωρομίσθιων, οι οποίοι θα καλύψουν τις ανάγκες των μαθημάτων αυτών.
Μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο κ. Ταξάκης σχολίασε την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στα σχολεία της δευτεροβάθμιας τονίζοντας ότι η γενική κατάσταση είναι καλή, όμως ελλείψεις εξακολουθούν να υπάρχουν: «Οι βασικές ειδικότητες καλύφθηκαν από τις πρόσφατες προσλήψεις. Το βασικό πρόβλημα αυτή τη στιγμή εντοπίζεται στην ειδική αγωγή. Με τις ώρες που δοθήκαν στην παράλληλη στήριξη και στα τμήματα ένταξης πιστεύω ότι λειτουργούν σε ένα σχετικά καλό επίπεδο όμως χρειάζονται ακόμα καθηγητές».
Για κενά σε σχολεία και παρατυπίες κάνει λόγο η Ε.Λ.Μ.Ε.Ρ.
Στο θέμα της έλλειψης εκπαιδευτικών, καθώς και σε παρατυπίες στην προσπάθεια κάλυψης των κενών αναφέρεται η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ρεθύμνου σε ψήφισμα που παρέδωσε στον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Ανδρέα Ταξάκη. «Τα προβλήματα αφορούν κυρίως το ΕΠΑΛ, το Ειδικό και το Μουσικό Σχολείο, καθώς είναι πάρα πολλές οι κενές ώρες. Ήδη είναι Χριστούγεννα, έχει στην ουσία χαθεί το πρώτο τετράμηνο. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε σε πρώτη φάση τα προβλήματα και μετά να δούμε τα επόμενα βήματά μας» ανέφερε σε δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο πρόεδρος της Ε.Λ.Μ.Ε.Ρ. Νίκος Αδράμης. Αναλυτικά το ψήφισμα που παρέδωσαν οι καθηγητές έχει ως εξής:
«Βρισκόμαστε λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων και τα περισσότερα σχολεία ακόμα υπολειτουργούν κυρίως λόγο των κενών σε εκπαιδευτικούς. Αμέτρητες ώρες χάθηκαν και συνεχίζουν να χάνονται με ευθύνη του Υπουργείου, ενώ ήταν γνωστές οι ανάγκες από την αρχή της χρονιάς.
Το υπουργείο Παιδείας σε μια προσπάθεια να μπαλώσει την κατάσταση, έδινε εντολές προς τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης και αυτοί με τη σειρά τους προφορικές προς τους διευθυντές εκπαίδευσης και τους σχολικούς συμβούλους να καλυφθούν τα κενά είτε με ημίμετρα είτε με ρυθμίσεις στα όρια ή εκτός των ορίων της νομιμότητας σε βάρος καταρχάς των μαθητών αλλά και των συναδέλφων:
1. Στα σχολεία που υπάρχει έλλειψη διδακτικού προσωπικού πρότειναν, και πολλές φορές πίεζαν, ώστε να διδάσκονται μαθήματα λιγότερες ώρες από αυτές που προβλέπονται από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Έτσι για παράδειγμα μαθήματα που στο κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα διδάσκονται τέσσερις ώρες εβδομαδιαίως «καταντούσαν» εξαιτίας της έλλειψης καθηγητών και της πολιτικής του Υπουργείου και της Διεύθυνσης, να διδάσκονται τρεις ή ακόμα και δύο ώρες την βδομάδα.
2. Τις ελλείψεις καθηγητών σε Λύκεια και μάλιστα σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, εκεί δηλαδή που οι ανάγκες είναι πιο ηχηρές και επιτακτικές, προσπάθησαν να τις καλύψουν μετακινώντας καθηγητές από Γυμνάσια ή «εσωτερικές» μετακινήσεις από τις Α’ και Β’ Λυκείου, αδιαφορώντας για τους υπόλοιπους μαθητές.
3. Επίσης στον ήδη ταλαιπωρημένο κλάδο των Φυσικών εκτός από τις πολλαπλές αναθέσεις, προσπάθησαν επί της ουσίας να καταργήσουν την ανάθεση του υπεύθυνου εργαστηρίου (ΥΣΕΦΕ), σε πλήρη παραβίαση του νόμου, που θα είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορούν να διδαχτούν οι υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις των αντίστοιχων μαθημάτων.
4. Σε σχολεία με κενές ώρες στο μάθημα των Θρησκευτικών δόθηκε η δυνατότητα σε εθελοντές ιερείς να διδάσκουν το μάθημα, εντός του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος. Κάτι το οποίο πέρα από προφανής παραβίαση του Νόμου πρόκειται και για Κερκόπορτα, που καταπατά τα δικαιώματα των συναδέλφων Θεολόγων.
5. Οι προσλήψεις αναπληρωτών της προηγούμενης βδομάδας συνεχίζουν να αφήνουν σοβαρά κενά ειδικά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, στα Μουσικά Σχολεία και στην Ειδική Αγωγή. Υπάρχει όμως και το ζήτημα των χιλιάδων ωρών που χάθηκαν από την αρχή της χρονιάς με ευθύνη του Υπουργείου και οι οποίες δεν προβλέπεται να αναπληρωθούν.
6. Ο Προϋπολογισμός που ψήφισε η Κυβέρνηση, που προβλέπει ακόμα μεγαλύτερες περικοπές για την Παιδεία αλλά και η μέχρι τώρα πολιτική του Υπουργείου που οδηγεί τα σχολεία στην διάλυση, μας καθιστούν βέβαιο ότι αν δεν αντιδράσουμε συλλογικά, όλα τα παραπάνω θα αποτελούν τα επόμενα χρόνια παγιωμένη πραγματικότητα».