Ειδικότερα, οι καθηγητές αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τις συνεχείς αλλαγές, τις εξαγγελίες του υπουργείου που έμειναν στα χαρτιά, αλλά και τις δυσκολίες που οι ίδιοι αντιμετωπίζουν φέτος για την πραγματοποίηση του συγκεκριμένου εγχειρήματος.
Χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕΡ τονίζει: «Όπως είναι γνωστό, η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου διοργάνωνε κατά τα τελευταία χρόνια τα «Μαθήματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης». Ο θεσμός υπήρξε επιτυχημένος και εξυπηρέτησε πολλούς μαθητές, ισχυροποιώντας παράλληλα τους δεσμούς μεταξύ των μελών της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, ενάντια στο κλίμα κοινωνικού κανιβαλισμού που καλλιεργείται. Ίσως για κάποιους είναι αυτονόητο, όμως επισημαίνουμε ότι εκτός από την παραχώρηση της χρήσης των σχολικών αιθουσών εκ μέρους του Δήμου, απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του εγχειρήματος ήταν η εθελοντική προσφορά διδακτικού και διοικητικού έργου από συναδέλφους και γονείς.
Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά τα μαθήματα δεν έχουν ξεκινήσει και έτσι τίθενται εύλογα ερωτήματα από γονείς, μαθητές και κάποιους συναδέλφους. Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι η πραγματοποίηση των μαθημάτων είναι μάλλον απίθανη για φέτος. Θα ήταν σίγουρα καλύτερο να έχουμε ενημερώσει νωρίτερα για αυτή τη διαφαινόμενη εξέλιξη, όμως ήταν στ’ αλήθεια δύσκολο να εκτιμήσουμε με κάποια ακρίβεια την κατάσταση, μέσα σε ένα θεσμικό πλαίσιο που μεταβάλλεται ραγδαία.
Για να γίνουμε συγκεκριμένοι: Το υπουργείο έχει εξαγγείλει από το καλοκαίρι ότι θα αναλάμβανε τη διοργάνωση ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια με κονδύλια από το ΕΣΠΑ. Θεωρούμε ότι αυτή είναι μια φυσική υποχρέωση του υπουργείου και θα ήταν επομένως άστοχο να σχεδιάσουμε παράλληλα τη διοργάνωση εθελοντικών μαθημάτων, τουλάχιστον στα Γυμνάσια. Πέρα από οτιδήποτε άλλο, θα στερούσαμε τη δυνατότητα από ορισμένους άνεργους συναδέλφους να εργαστούν στο πρόγραμμα που εξήγγειλε το υπουργείο.
Αρκετοί συνάδελφοι που δίδασκαν εθελοντικά κατά τα προηγούμενα χρόνια, ήταν πιθανό να βοηθήσουν στα μαθήματα του Λυκείου. Είναι όμως αρκετά δύσκολο να δεσμευτεί κανείς – διότι η εθελοντική αυτή προσφορά αποτελεί πολύ συγκεκριμένη δέσμευση – όταν δεν έχει ξεκαθαριστεί τι γίνεται με το πρωινό του πρόγραμμα. Φαίνεται ίσως απίστευτο, Νοέμβρη μήνα ήδη, αλλά πολλοί συνάδελφοι δε γνωρίζουν ακόμα σε ποια ακριβώς σχολεία θα διδάσκουν, ποια μαθήματα, ποιες ώρες, σε ποιο μέρος της χώρας κ.λπ. Η ύλη κάποιων μαθημάτων ανακοινώθηκε μεγάλη καθυστέρηση, ενώ σε κάποια μαθήματα δεν έχει οριστεί ακόμα. Επιπρόσθετα, διαδοχικές εγκύκλιοι, διαρροές, διατάγματα κλπ. μεταβάλλουν διαρκώς το πλαίσιο που ορίζει τις υπηρεσιακές υποχρεώσεις, ιδιαίτερα στο διοικητικό μέρος. Με λίγα λόγια, οι συνάδελφοι δεν γνωρίζουν ποια ακριβώς θα είναι τα καθήκοντά τους στο άμεσο μέλλον.
Σύμφωνα με διατάξεις που ψηφίστηκαν πριν λίγες μέρες, δίνεται η δυνατότητα σε συναδέλφους που υπηρετούν σε σχολεία, να συμπληρώνουν το ωράριό τους με απογευματινές δραστηριότητες, μεταξύ των οποίων και η ενισχυτική διδασκαλία. Δίνεται επομένως δυνατότητα ενισχυτικής διδασκαλίας και στα Λύκεια, καλύπτοντας μάλιστα το ωράριο συναδέλφων που διαφορετικά θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν υπεράριθμοι. Αυτή η τελευταία εξέλιξη μας αποτρέπει από την όποια διερεύνηση της δυνατότητας να διοργανώσουμε μαθήματα για τα παιδιά του Λυκείου.
Οι εξαγγελίες του υπουργείου, όπως γνωρίζετε, δεν έχουν πραγματοποιηθεί. Η ενδεδειγμένη, κατά τη γνώμη μας, στάση είναι η διεκδίκηση της πραγματοποίησής τους από γονείς, μαθητές και καθηγητές. Πέρα όμως από την καταγγελία και τη διεκδίκηση, υπάρχει ένα πρόβλημα που θα έπρεπε να αντιμετωπιστεί άμεσα: Τι θα γίνει με τους μαθητές που χρειάζονται βοήθεια και δεν έχουν χρήματα; Η ΕΛΜΕΡ απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση σε όσους εκπαιδευτικούς (διορισμένους ή αδιόριστους) ενδιαφέρονται να βοηθήσουν σε μαθήματα Λυκείου. Στην περίπτωση που βρεθεί το ανθρώπινο δυναμικό, μπορούμε να τηρήσουμε στάση αναμονής μέχρι τις παραμονές Χριστουγέννων και εάν μέχρι τότε δεν έχει ξεκινήσει η ενισχυτική διδασκαλία στα Λύκεια, να ξεκινήσουμε αμέσως μετά, καταγγέλλοντας παράλληλα τη στάση του υπουργείου.
Οφείλουμε να τονίσουμε το εξής: Μαθήματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης δεν μπορούν να γίνουν χωρίς γραμματειακή υποστήριξη. Αυτό το βάρος θα πέσει αναγκαστικά στους γονείς, που θα το μοιραστούν μεταξύ τους κατά τον τρόπο που ίδιοι θα κρίνουν καλύτερο».