Με προϋπολογισμό που αγγίζει τις 400.000 ευρώ το πρόγραμμα προβολής και ανάδειξης των κρητικών ποιοτικών προϊόντων της Περιφέρειας Κρήτης για το 2019 περιλαμβάνει μια σειρά από οργανωμένες δράσεις προώθησης των αγροτικών προϊόντων που παράγει όλο το νησί καθώς και στήριξη των επιχειρήσεων του νησιού με επιχειρηματικές συναντήσεις που έχουν ξεκινήσει από το 2017 και παρουσιάζουν σημαντική ανταπόκριση.
«Στόχος των δράσεων αυτών», όπως τονίζει ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, «είναι η ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας, μέσω της στήριξης των τοπικών προϊόντων και της τοπικής επιχειρηματικότητας, κάνοντας τα προϊόντα γνωστά και αναγνωρίσιμα, μέσω της ταυτότητας τους. Μια ενιαία ταυτότητα, που θα τους προσφέρει σε συνδυασμό με την ποιότητα τους, την προστιθέμενη αξία και τα αντίστοιχα οφέλη για τους παραγωγούς και επιχειρηματίες της Κρήτης».
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης σε διεθνείς εκθέσεις αγροτικών προϊόντων τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, τη διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων, προσκλήσεων αγοραστών και επιχειρηματικών αποστολών τη δημιουργία και παραγωγή προωθητικού υλικού -διαφημιστικά αναμνηστικά δώρα- δημοσιεύσεις και καταχωρήσεις, εκτύπωση φυλλαδίων αλλά και Εκδηλώσεις, φεστιβάλ και φιλοξενία δημοσιογράφων. Επίσης, περιλαμβάνει δαπάνες για εκδηλώσεις ή ημερίδες εκπαιδευτικού χαρακτήρα και ημερίδες για τη μεταφορά τεχνογνωσίας από το εσωτερικό και εξωτερικό, με σκοπό τη βελτίωση του προγράμματος υποστήριξης του πρωτογενούς τομέα επιλογή των συγκεκριμένων εκθέσεων και δράσεων έγινε, μετά από ουσιαστική ανάλυση και αξιολόγηση όλων των προτάσεων και μελέτη των αποτελεσμάτων των μέχρι σήμερα δράσεων.
Να σημειωθεί πως κατά την υπερψήφιση της πρότασης από το περιφερειακό συμβούλιο, ο εντεταλμένος σύμβουλος πρωτογενή τομέα Μανόλης Χνάρης, παρουσιάζοντας τα στοιχεία για τη φετινή χρονιά και το πρόγραμμα που υλοποιήθηκε αναφέρθηκε σε όλες τις εκθέσεις που συμμετείχε η Περιφέρειας Κρήτης και υπογράμμισε πως συνολικά 90 επιχειρήσεις συμμετείχαν στα προγράμματα αυτά από όλη την Κρήτη. Αναλυτικά, πρόκειται για 34 επιχειρήσεις από το Ηράκλειο, 24 από τα Χανιά, 18 από το Ρέθυμνο και 14 από το Λασίθι. «Είναι ένα πρόγραμμα που ψηφίστηκε από το σύνολο του περιφερειακού συμβουλίου, γιατί κάθε χρόνο, αποδεικνύεται πως στηρίζει όλο και περισσότερες κρητικές επιχειρήσεις κι αυτό έχει φανεί έμπρακτα για τους παραγωγούς και τους επιχειρηματίες του νησιού», δηλώνει ο κ. Χνάρης, επισημαίνοντας πως στόχος της περιφέρειας είναι να στηριχθούν και να γίνουν περισσότερο εξωστρεφείς παραγωγοί και επιχειρηματίες της Κρήτης. «Για μια ακόμα χρονιά, ως περιφέρεια Κρήτης, είμαστε συνεπείς στον προσανατολισμό και τους στόχους μας για την ανάδειξη, προβολή, και προώθηση των προϊόντων του πρωτογενή τομέα, του τόσο νευραλγικού για την τοπική οικονομία. Προτείναμε ένα πρόγραμμα για να καλύψουμε τις ανάγκες σε προβολή και εδραίωση των τοπικών μας προϊόντων στην εγχώρια αγορά, αλλά και τη διείσδυσή τους σε σημαντικές αγορές του εξωτερικού, με στόχο την καθιέρωσή τους. Με μια κοινή προσπάθεια και συνεργασία θέλουμε με συγκροτημένο τρόπο να δώσουμε στα κρητικά προϊόντα τη δυναμική και τη θέση
που αξίζουν», καταλήγει.
Οι δράσεις προβολής των αγροτικών προϊόντων του νησιού
Αναλυτικά, οι δράσεις προβολής των αγροτικών προϊόντων της Κρήτης από την περιφέρεια είναι οι παρακάτω:
Δράση 1: Συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης σε διεθνείς εκθέσεις αγροτικών προϊόντων τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό και διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων. (310.000 ευρώ): Η δράση αυτή αφορά την προβολή και προώθηση των κρητικών ποιοτικών προϊόντων τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Στόχος είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας και η διείσδυση και αύξηση της κατανάλωσης των προϊόντων μας, σε υφιστάμενες και νέες αγορές. Περιλαμβάνει τα έξοδα για ενοικίαση εκθεσιακού χώρου, την κατασκευή περιπτέρου, τη μεταφορά εκθεμάτων και υλικού προβολής, τη μετακίνηση εκπροσώπων της Περιφέρειας, τη διοργάνωση διάφορων παράλληλων εκδηλώσεων στην έκθεση, συνεντεύξεις τύπου, διερμηνείς, γευσιγνωσίες κ.λπ. καθώς και οποιαδήποτε απρόβλεπτη δαπάνη, που μπορεί να προκύψει στο πλαίσιο της συμμετοχής της Περιφέρειας στις εκθέσεις. Επίσης περιλαμβάνει διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων, προσκλήσεων αγοραστών και επιχειρηματικών αποστολών. H διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων μέσω προσκλήσεων αγοραστών ή επιχειρηματικών αποστολών, επενδύει στην εξωστρέφεια των κρητικών προϊόντων και έχει σκοπό να φέρει σε επαφή, επιχειρηματικούς παράγοντες κυρίως του εξωτερικού µε κρητικούς παραγωγούς – μεταποιητές και επιχειρηματίες.
Περιλαμβάνει τα έξοδα μετακίνησης, διαμονής, φιλοξενίας, διοργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων, αγορά και μεταφορά κερασμάτων, έξοδα για ενοικίαση χώρου διεξαγωγής των συναντήσεων, τη μεταφορά εκθεμάτων και υλικού προβολής, τη διοργάνωση διάφορων εκδηλώσεων, συνεντεύξεις τύπου, διερμηνείς, βραδιές γευσιγνωσίας κλπ.
Δράση 2: Δημιουργία & amp; παραγωγή προωθητικού υλικού – διαφημιστικά αναμνηστικά δώρα – δημοσιεύσεις & amp; καταχωρήσεις, εκτύπωση φυλλαδίων.
(25.000 ευρώ): Ενδεικτικά στη δράση αυτή περιλαμβάνονται τα παρακάτω: Έντυπη, ηλεκτρονική & amp; τηλεοπτική προώθηση, αρθογραφία, δημοσιεύσεις σε εθνικά και διεθνή ΜΜΕ.
Καταχωρήσεις στον τοπικό τύπο και σε Μ.Μ.Ε. σε έντυπα πανελλήνιας κυκλοφορίας, επικοινωνιακά δώρα σε δημοσιογράφους (προϊόντα, τσάντες & amp; ποδιές κ.λπ.), σχεδιασμός και προμήθεια υποστηρικτικού και προωθητικού υλικού (π.χ. έντυπα, φυλλάδια, CD, σποτ, dvd, banner, κ.τ.λ.), προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού (tablets, laptops, usb κ.λπ), τα οποία αποτελούν εργαλείο προώθησης και προβολής των προϊόντων του πρωτογενή τομέα, δημιουργία & amp; εκτύπωση ενημερωτικών φυλλαδίων, τα οποία αφορούν στον πρωτογενή τομέα (π.χ. φυλλάδια για τη δακοκτονία, για τη σωστή λίπανση, για βακτήριο Ξυλέλλα κ.α.),δημιουργία κάθε είδους ενημερωτικού – συμβουλευτικού υλικού
Δράση 3: Εκδηλώσεις, φεστιβάλ & amp; φιλοξενία δημοσιογράφων. (50.000 ευρώ): Προτείνεται η στήριξη/διοργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων ή φεστιβάλ, σε εσωτερικό και εξωτερικό για την προώθηση των αγροτικών προϊόντων και της κρητικής κουζίνας. Στην δράση αυτή περιλαμβάνονται επίσης ενέργειες φιλοξενίας, σίτισης, μεταφοράς, περιήγησης και ξενάγησης όπως: ενοικιάσεις αυτοκινήτων, οδηγός, ξεναγός, διανυκτερεύσεις, γεύματα, εισιτήρια σε αρχαιολογικούς χώρους και αξιοθέατα καθώς επίσης οτιδήποτε άλλο κριθεί αναγκαίο, για την καλύτερη προβολή των προϊόντων του τόπου στο εσωτερικό και εξωτερικό.
Δράση 4: Δαπάνες για εκδηλώσεις ή ημερίδες εκπαιδευτικού χαρακτήρα και ημερίδες για τη μεταφορά τεχνογνωσίας από το εσωτερικό και εξωτερικό, με σκοπό τη βελτίωση του προγράμματος υποστήριξης του πρωτογενούς τομέα (φιλοξενία, μεταφορά, ξενάγηση, μίσθωση αίθουσας, ενοικίαση εξοπλισμού κ.λπ.). (10.000 ευρώ)
Οι εκθέσεις στις οποίες θα συμμετέχει η περιφέρεια Κρήτης
Το 2019 η περιφέρεια Κρήτης θα συμμετέχει στις παρακάτω εκθέσεις:
1. ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2019: Η έκθεση τροφίμων & amp; Ποτών ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2019 θα πραγματοποιηθεί για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά για τους επαγγελματίες του κλάδου Τροφίμων και Ποτών, από 01 έως 04 Φεβρουαρίου, στο Ολυμπιακό Κέντρο Ξιφασκίας στο Ελληνικό.
2. 27η Δ.Ε FRUITLOGISTICA, αποτελεί τη μεγαλύτερη κλαδική διεθνή έκθεση νωπών φρούτων και λαχανικών και διοργανώνεται κάθε χρόνο στον εκθεσιακό χώρο Berlin ExpoCenter City, στο Βερολίνο της Γερμανίας.
3. ATHENS CHEESE & FOOD FESTIVAL: Το ATHENS CHEESE & FOOD FESTIVAL ανοίγει το 2019 τις πύλες του, στο Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας στις 01, 02 & 03 Μαρτίου.
4. DETROP: Η έκθεση «DETROP, 28 η Δ.Ε. Τροφίμων, Ποτών, Μηχανημάτων, Εξοπλισμού & Συσκευασίας» διοργανώνεται από 02 έως 04 Μαρτίου 2019, στο Διεθνές Εκθεσιακό & amp; Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, παράλληλα με την έκθεση «OENOS, 7 η Δ.Ε.Οίνου» και απευθύνεται σε καταστήματα ντελικατέσεν, οργανικών προϊόντων, εμπόρους λιανικής και χονδρικής, αντιπροσώπους σουπερμάρκετ, ξενοδοχείων, εστιατορίων, κ.λπ., τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό, με τους οποίους κλείνονται προκαθορισμένα ραντεβού (Β2Β συναντήσεις
5. FRESKON 2019: Η FRESKON αποτελεί το μεγαλύτερο εμπορικό γεγονός Φρούτων και Λαχανικών που διεξάγεται στην περιοχή των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Διοργανώνεται από τη ΔΕΘ-HELEXPO, στις 11-13 Απριλίου 2019, στο διεθνές εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ-HELEXPO στη Θεσσαλονίκη.
6. 13 η Παγκρήτια έκθεση «Κρήτη η μεγάλη συνάντηση» θα πραγματοποιηθεί και φέτος σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
7. Γιορτή κρητικής διατροφής στο Ρέθυμνο: Η μεγάλη γιορτή της κρητικής γαστρονομίας, του πολιτισμού και της παράδοσης η «Γιορτή Κρητικής Διατροφής 2019», διοργανώνεται για 8η συνεχή χρονιά στον δημοτικό κήπο Ρεθύμνης τον μήνα Ιούλιο.
8. Παγκρήτια αγροτική έκθεση Αρκαλοχωρίου
9. ANUGA 2019: Η Δ.Ε. «ANUGA» φιλοξενείται κάθε 2 χρόνια στο εκθεσιακό κέντρο Koelnmesse, στη Κολωνία και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις για τον κλάδο τροφίμων και ποτών παγκοσμίως.
10. NATURAL & ORGANIC PRODUCTS SCANDINAVIA: H έκθεση αυτή λαμβάνει χώρα 13-14 Νοεμβρίου 2019, στο Malmö στη Σουηδία και αποτελεί τη μοναδική, αποκλειστική και διπλή επαγγελματική έκθεση: NaturalProducts Scandinavia & Nordic Organic Food Fair. Η Nordic Organic Food Fair αφορά καθαρά και μόνο τα βιολογικά προϊόντα, ενώ η Natural Products Scandinavia τα μη βιολογικά προϊόντα, για όλες χώρες της Σκανδιναβίας (Δανία, Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία και Ισλανδία)
11ο Φεστιβάλ μελιού και προϊόντων μέλισσας: Το φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας αποτελεί τη μεγαλύτερη εκδήλωση του κλάδου που γίνεται στην Ελλάδα. Ο πλούτος της ελληνικής υπαίθρου, αλλά και τα εκλεκτότερα ελληνικά μελισσοκομικά προϊόντα, θα παρουσιαστούν στο φεστιβάλ που στόχο έχει την προβολή και προώθηση του επώνυμου ελληνικού μελιού και των προϊόντων κυψέλης.