Έντονο προβληματισμό έχει προκαλέσει στους 2.500 μετόχους της Cretan Lines η άρνηση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου να παρέχουν επίσημη ενημέρωση για τα τεκταινόμενα στον συνεταιρισμό, καθώς και για την συμφωνία με τον πλοιοκτήτη σύμφωνα με την οποία, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Δ.Σ. προ δεκαπέντε ημερών, υπήρξε σύγκλιση απόψεων ανάμεσα στις δυο πλευρές για την επαναδρομολόγηση του πλοίου ΕΛΛΗ Τ. στη γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιάς.
Τόσο οι μέτοχοι όσο και ευρύτερα οι πολίτες του Ρεθύμνου αναρωτιούνται τι μέλλει γενέσθαι με το ακτοπλοϊκό εγχείρημα, καθώς εδώ και μέρες δεν υπάρχει κανένα νεότερο, ενώ στο «σκοτάδι» παραμένουν οι όροι της συμφωνίας μεταξύ της Cretan Lines και του Δ. Τζανετάτου.
Παρά τα αιτήματα τοπικών θεσμικών φορέων αλλά και του Ελεγκτικού Συμβουλίου να γνωστοποιηθούν οι όροι της επιστροφής του ΕΛΛΗ Τ. στο λιμάνι του Ρεθύμνου, αλλά και οι προϋποθέσεις κάτω υπό τις οποίες θα μεταβιβασθεί το πλοίο στην Cretan Lines, όπως είχε ανακοινώσει ο συνεταιρισμός, το προεδρείο του Διοικητικού Συμβουλίου ούτε έχει προχωρήσει στην γνωστοποίηση των γραπτών όρων της συμφωνίας ούτε έχει δώσει επιπλέον στοιχεία για τις συζητήσεις που έχουν γίνει με τον πλοιοκτήτη. Αντιθέτως, έχει περιοριστεί στο περιεχόμενο της προ δεκαπενθημέρου ανακοίνωσης, ότι δηλαδή: «Κατόπιν αμοιβαίων εξηγήσεων, αλληλοκατανοήσεων και εργωδών προσπαθειών το Δ.Σ. της Cretan Lines και ο μεγαλομέτοχος της Romont Shipping Δ. Τζανετάτος κατέληξαν σε κατ’ αρχήν συμφωνία βάσει της οποίας το ΕΛΛΗ Τ. σε σύντομο χρονικό διάστημα θα επανέλθει στα δρομολόγιά του».
Μετά την αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου, η οποία αποχώρησε έντονα δυσαρεστημένη από την τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ., καθώς το προεδρείο αρνήθηκε να αναφερθεί σε συγκεκριμένα στοιχεία και λεπτομέρειες γύρω από την συμφωνία, πριν από μια εβδομάδα περίπου τα μέλη του Ελεγκτικού Συμβουλίου του συνεταιρισμού ζήτησαν επισήμως να λάβουν γνώση για την συμφωνία με τον πλοιοκτήτη.
«Με βάση το καταστατικό δικαιούμαστε να γνωρίζουμε το περιεχόμενο της συμφωνίας στην οποία έχετε καταλήξει με τον πλοιοκτήτη Δ. Τζανετάτο για την επιστροφή του πλοίου ΕΛΛΗ Τ. στη γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιάς, καθώς έχουμε ευθύνη και καθήκον να προασπίζουμε τα συμφέροντα του συνεταιρισμού και των συνεταιριστών» αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στο περιεχόμενο της επιστολής που εστάλη από το Ελεγκτικό Συμβούλιο στο Διοικητικό Συμβούλιο της Cretan Lines. Ωστόσο, μέχρι σήμερα καμιά επίσημη ενημέρωση δεν έχει υπάρξει.
Εν τω μεταξύ, μεγαλώνει η αγωνία των συνεταιριστών και των απλών πολιτών του Ρεθύμνου για το πως θα αντιμετωπιστούν οι τεράστιες οικονομικές υποχρεώσεις που έχει δημιουργήσει ο συνεταιρισμός. Οι συνολικές οφειλές υπερβαίνουν τα 3 εκατομμύρια ευρώ, το πλήρωμα είναι απλήρωτο και εξακολουθεί να διεκδικεί δικαστικά τα δεδουλευμένα και την ίδια ώρα οι διοικούντες τον συνεταιρισμό, συνεχίζουν να ζητούν (οικονομική) στήριξη από τους Ρεθεμνιώτες. Δίχως, όμως, οι ίδιοι να έχουν προχωρήσει στην εκπόνηση ενός συγκεκριμένου πλάνου διαχείρισης και βιωσιμότητας του ακτοπλοϊκού εγχειρήματος, όπως ζητούν οι συνεταιριστές και το κοινό ευρύτερα που έχει στηρίξει πολλές φορές την προσπάθεια «Καράβι στο Ρέθυμνο».
Παράλληλα, όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που ζητούν πλέον να μάθουν πόσα άτομα αποτελούν σήμερα το πλήρωμα του ΕΛΛΗ Τ. και πόσο επιβαρύνει η μισθοδοσία τους τον συνεταιρισμό.
Άγνοια υπάρχει και για το ζήτημα της επισκευής της μηχανικής βλάβης του πλοίου, καθώς δεν υπάρχει ενημέρωση για το αν οι εργασίες συνεχίζονται και σε ποιό βαθμό έχουν προχωρήσει αυτές, ενώ ερωτηματικό παραμένει ποιό από τα εμπλεκόμενα μέρη (Cretan Lines, πλοιοκτήτης, ασφαλιστική εταιρεία) θα πληρώσει τελικά τη ζημιά.