Την παράσταση «Η Κερένια κούκλα» του Κωσταντίνου Χρηστομάνου, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Μάνου Μανιά, θα παρουσιάσει η Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου στο Ρέθυμνο, στο Σπίτι του Πολιτισμού, την Δευτέρα 19 Οκτωβρίου και ώρα 21.30, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό αλλά με περιορισμένες θέσεις θεατών. Θα τηρηθούν όλα τα μέτρα του ΕΟΔΥ, και αυστηρά για 50 άτομα με σειρά προσέλευσης.
Πρόκειται για μια εξαιρετική παράσταση που μάλιστα διαγωνίστηκε στο 4ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Μονεμβασιάς όπου και απέσπασε τέσσερις πανελλήνιες διακρίσεις.
Η παράσταση αποτελεί μια συνδιοργάνωση της Θεατρικής Σκηνής Ηρακλείου με την Περιφέρεια Κρήτης και στηρίζεται από τον Δήμο Ρεθύμνου.
Λίγα λόγια για το έργο
Η Κερένια κούκλα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου είναι ένα έργο με θέμα τον έρωτα, την τρυφερότητα, τον πόθο. Με έναν νεαρό άντρα που άθελά του γλυκοβλέπει ένα κορίτσι που κοκκινίζει. Με το ερωτευμένο κορίτσι να έλκεται ακαταμάχητα, ενώ πρέπει να αντισταθεί. Με τη μοιραία στιγμή ανάμεσά τους, που κάνει ωστόσο μια αμυγδαλιά αιφνιδίως να ανθίσει. Με εύθυμους γλεντζέδες και φλύαρο λαϊκό κόσμο. Με λιβάδια γεμάτα λουλούδια αλλά και με πένθιμα δωμάτια αρρώστιας. Με τους δυο νέους να αγκαλιάζονται μισοναρκωμένοι από ευτυχία σε ένα κατώφλι. Με μια αμείλικτη τιμωρία…
Ένα μυθιστόρημα για τη γλύκα του έρωτα και για την πίκρα από τη σύντομη διάρκεια της ζωής. Ένα κορυφαίο έργο της ελληνικής πεζογραφίας.
Η «Κερένια κούκλα» αναδεικνύεται ως ένα υψηλής τέχνης συμβολιστικό έργο, αλλά και ως το πρώτο -και χωρίς συνέχεια για πολύν καιρό- ελληνικό ερωτικό μυθιστόρημα, καθώς αντιμετωπίζει το φαινόμενο του έρωτα στην αυτονομία του.
Ο συγγραφέας
Ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος (Αθήνα, 1867-1911) υπήρξε ποιητής, πεζογράφος, θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης, επιχειρηματίας του θεάτρου. Παραμορφωμένος στα πρώτα του χρόνια από ατύχημα, είχε την παράξενη τύχη να συναναστραφεί, ως καθηγητής των ελληνικών, την ομορφότερη διασημότητα της εποχής, την αυτοκράτειρα Ελισάβετ της Αυστρίας. Έγινε για ένα διάστημα μοναχός σε καθολικό μοναστήρι. Το έργο του «Το βιβλίο της αυτοκράτειρας Ελισάβετ», γραμμένο στα γερμανικά το 1898, τον κάνει γνωστό σε όλη την Ευρώπη, αλλά ανεπιθύμητο στην Αυστρία, όπου είχε ζήσει επί έντεκα χρόνια.
Το δεύτερο και τελευταίο πεζό του, «Η κερένια κούκλα», γράφεται στην Αθήνα και προκαλεί σάλο όταν πρωτοδημοσιεύεται σε εφημερίδα, το 1908, για τη γλώσσα του, τη δημοτική, και για την τολμηρότητα του θέματος. Το μυθιστόρημα εκδόθηκε ως αυτοτελές βιβλίο το 1911, τη χρονιά του πρώιμου θανάτου του συγγραφέα, αγαπήθηκε κι επανεκδόθηκε πολλές φορές, ενώ είναι το πρώτο ελληνικό έργο που μεταφέρεται στον κινηματογράφο, το 1916.
Συντελεστές
Σκηνικά: Μάνος Μανιάς
Κοστούμια: Ειρήνη Μιλαθιανάκη
Πρωτότυπη Μουσική-σύνθεση: Γιάννης Καρυγιάννης
Διασκευή -Σκηνοθεσία: Μάνος Μανιάς
Τραγούδι: Σίλια Καραγιάννη
Φωτισμοί: Μάνος Μανιάς
Τεχνική Διεύθυνση: Σταύρος Σταυρακάκης
Τους ρόλους ερμηνεύουν:
Βιργινία: Χριστίνα Τσαρούχα
Λιόλια: Ματίνα Μαυρογιάννη
Νίκος: Άρης Ναλετάκης
Ντίνος: Μάριος Λιαπάκης
Αστυνομικός: Μάνος Μανιάς
Ελέγκω-Μοίρα: Ιωάννα Καλογρίτσα
Αφήγηση: Αννάλη Κοκορέλια
Στίχοι τραγουδιών: Μάνος Μανιάς