Στο τελικό στάδιο βρίσκονται οι διαδικασίες για την αδειοδότηση και κατασκευή του υδατοδρομίου του Ρεθύμνου, που κατ’ όπως φαίνεται θα είναι το πρώτο που θα λειτουργήσει στην Κρήτη. Μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου ο φάκελος που συνέταξε το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο με τις υποδείξεις της Εταιρίας Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε., που έχει αναλάβει την μελέτη κατασκευής και την αδειοδότησή του, θα κατατεθεί προς έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο προκειμένου να δοθεί το πράσινο φως για την έναρξη της λειτουργίας του.
Το υδατοδρόμιο στην μαρίνα του Ρεθύμνου θα είναι ολοκληρωμένο στις αρχές του Απριλίου, καθώς σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λ.Τ. Μίνωα Αλεφαντινό, οι εργασίες που απαιτούνται να γίνουν για την κατασκευή ενός διαδρόμου και δυο ακόμα βοηθητικών, που θα εξυπηρετούν τα υδροπλάνα ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες είναι ελάχιστες και θα γίνουν με χρήματα του Λιμενικού Ταμείου, συνολικού προϋπολογισμού 17.000 ευρώ.
Σε δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» για τις διαδικασίες αδειοδότησης ο πρόεδρος του Λ.Τ. Μίνως Αλεφαντινός ανέφερε: «Ένας από τους μεγάλους στόχους που «κυνηγάει» και υπηρετεί το Λιμενικό Ταμείο Ρεθύμνου τον τελευταίο χρόνο είναι να αδειοδοτηθεί το Ρέθυμνο για να αποκτήσει υδατοδρόμιο. Σε πανελλήνιο επίπεδο ήμασταν οι πρώτοι που πήραμε την απόφαση, καθώς θεωρήσαμε ότι είναι μια δραστηριότητα που εντάσσεται στην φιλοσοφία μας, -που λέει- ότι σαν Λιμενικό Ταμείο πρέπει να προικίζουμε με ότι περισσότερο μπορούμε δραστηριότητες της λιμενολεκάνης του Ρεθύμνου. Απεδείχθη μια πάρα πολύ καλή επιλογή, διότι τώρα προηγούμαστε όλων των υπόλοιπων στην αδειοδότηση. Αυτή την εβδομάδα ολοκληρώθηκε και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που πρέπει να ενημερωθεί ο φάκελος και να επικαιροποιηθεί με την καινούρια δραστηριότητα και ως τις 20 του Φεβρουαρίου, η εταιρία στην οποία έχουμε αναθέσει αυτήν την εργασία θα έχει καταθέσει το φάκελο για την έγκριση της αδειοδότησής του. Το ασφαλές συμπέρασμα είναι ότι φέτος το καλοκαίρι, το Ρέθυμνο θα έχει ένα έτοιμο και αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο στην λιμενολεκάνη του εάν και εφόσον οι εταιρίες που ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν στο χώρο, κρίνουν ότι το περιβάλλον είναι ώριμο να ξεκινήσει αυτή η δραστηριότητά τους».
Το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση των υδροπλάνων από συγκεκριμένη εταιρία είναι δεδομένο, σύμφωνα με τον κ. Αλεφαντινό, ωστόσο η επιτυχία του εγχειρήματος και της ανάπτυξης της συγκεκριμένης δραστηριότητας εξαρτάται από το δίκτυο των δρομολογίων που θα φτιάξουν οι εταιρίες. «Μέχρι στιγμής τα μηνύματα είναι αισιόδοξα, γιατί υπάρχει η εταιρία Κ2, η οποία ήδη δραστηριοποιείται στο χώρο με VIP πτήσεις από την Αθήνα και η οποία εταιρία μαζί με την εταιρία «Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε.» είχαν αναλάβει την υποχρέωση των αδειοδοτήσεων για την λιμενολεκάνη για το υδατοδρόμιο του Ρεθύμνου. Αυτές οι δυο εταιρίες έχουν κάνει μια σύμπραξη και έχουν ήδη ναυλώσει -από τις τελευταίες πληροφορίες που έχω- υδροπλάνα και είναι έτοιμες να μπουν στο χώρο δυναμικά από φέτος. Εάν και εφόσον αυτό συμβεί, το σίγουρο είναι ότι Ρέθυμνο θα αποτελέσει τουλάχιστον για την Κρήτη, το σημείο αναφοράς γιατί θα είμαστε οι πρώτοι που θα έχουμε το εγκεκριμένο υδατοδρόμιο. Το Ηράκλειο ανέθεσε να γίνει ο φάκελος και να αδειοδοτηθεί, βρίσκεται όμως ακόμα σε πρωταρχικό στάδιο. Άρα προηγούμαστε χρονικά πάρα πολύ και η δραστηριότητα κατά τα λεγόμενα της εταιρίας θα ξεκινήσει από το Ρέθυμνο, κάτι που αναμφίβολα και χαρά μας γεμίζει, καθώς επιτέλους το Ρέθυμνο θα «σπάσει» τα τείχη κατά κάποιο τρόπο της απομόνωσης και σιγά σιγά γίνεται εξωστρεφές και θα μπορέσει στηριζόμενο στις δικές του δυνάμεις να προχωρήσει στην ανάπτυξη που επιθυμεί και που του αξίζει. Υπολογίζουμε ότι το αργότερο αρχές Απριλίου θα έχουμε τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις των υδροπλάνων. Η επιτυχία του εγχειρήματος στηρίζεται στο πόσο ευρύ θα είναι το δίκτυο και οι δυνατότητες επιλογών που θα υπάρχουν για να γίνουν εκδρομές ή μετακινήσεις επισκεπτών. Το σίγουρο είναι ότι σε παγκρήτιο επίπεδο θα είμαστε έτοιμοι φέτος το καλοκαίρι».
Η έναρξη των δρομολογίων των υδροπλάνων στο Ρέθυμνο θα αποτελέσει ένα σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για ένα νομό αποκλεισμένο, δεδομένης της απουσίας ακτοπλοϊκής και αεροπορικής σύνδεσης.