Στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, ώστε το νησί να καταστεί τουριστικός προορισμός δώδεκα μήνες τον χρόνο, μέσα από τη βελτίωση των υποδομών και την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, στοχεύει ο στρατηγικός σχεδιασμός της περιφέρειας Κρήτης για την επόμενη σεζόν.
Αυτό τόνισε χθες από το Ρέθυμνο ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα τουρισμού Κυριάκος Κώτσογλου, ο οποίος προήδρευσε σε σύσκεψη παρουσία όλων των εμπλεκόμενων φορέων του κλάδου.
Ο κ. Κώτσογλου αναφέρθηκε στον σχεδιασμό της περιφέρειας, με αξιοποίηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ, από το πρόγραμμα Interreg και από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, ώστε να υπάρξει τουριστική προβολή του νησιού σε όλο τον κόσμο.
Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε σε 12 καινούρια σποτ-βίντεο σε όλο τον κόσμο, τα οποία θα προβάλλουν την Κρήτη μέσα από εναλλακτικές μορφές τουρισμού και όχι μόνο αλλά και μέσα από τις αφηγήσεις ανθρώπων που κάνουν διακοπές στο νησί τον χειμώνα. Μίλησε για τη νέα ιστοσελίδα και την καμπάνια που προετοιμάζει η περιφέρεια για τουριστικά έντυπα.
Σύμφωνα με τον κ. Κώτσολγου υπάρχει ένας προϋπολογισμός 3 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, 1 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα Interreg που αφορά στην ανάδειξη των μονοπατιών, αλλά και την ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων και 1 εκ. από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή από τον προϋπολογισμό της περιφέρειας. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να παραβλεφθεί το μοντέλο ήλιος και θάλασσα στον οποίο βασίζεται ο μαζικός τουρισμός του νησιού, όμως επεσήμανε πως θα πρέπει επίσης να αναπτυχθούν εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Ο ίδιος παράλληλα πρόσθεσε ότι σε θεσμικό επίπεδο η περιφέρεια είναι στο πλευρό των επιχειρηματιών που επλήγησαν από την κατάρρευση του μεγάλου τουριστικού οργανισμού της Thomas Cook και επισημαίνει στους αρμόδιους παράγοντες της κυβέρνησης την ανάγκη φοροελαφρύνσεων.
Στην πλειοψηφία τους οι φορείς του τουρισμού, που συμμετείχαν στη χθεσινή σύσκεψη διατύπωσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το νησί στο κομμάτι των υποδομών με έμφαση στο εθνικό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο επισημαίνοντας την επιτακτική ανάγκη να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις σε συνδυασμό με τις υποδομές που θα βελτιώσουν και θα εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες μας.
Η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου τόνισε πως στην αρμοδιότητα της περιφέρειας είναι το επαρχιακό οδικό δίκτυο και η παλαιά εθνική οδός επισημαίνοντας ότι στον νομό Ρεθύμνου θα υπάρξει ριζική αλλαγή του αρνητικού σήμερα τοπίου στο τέλος της τετραετίας καθώς, όπως ανέφερε, το μεγαλύτερο μέρος των κονδυλίων που εξασφάλισε από το υπουργείο η περιφερειακή ενότητα Ρεθύμνου για την αντιμετώπιση των ζημιών που προκάλεσε η κακοκαιρία αφορούν σε παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο. Συμπλήρωσε επίσης πως ξεπεράστηκαν οι δικαστικές εμπλοκές για το έργο οδικής ασφάλειας το οποίο, όπως είπε, θα ξεκινήσει πολύ σύντομα. Στον νομό Ρεθύμνου θα διαθέτουν 7,5 εκ. ευρώ για παρεμβάσεις στα επικίνδυνα σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου.
Αναλυτικά
Ο στρατηγικός σχεδιασμός της περιφέρειας Κρήτης με έμφαση να
καταστεί το νησί δωδεκάμηνος τουριστικός προορισμός, αξιοποιώντας όλα τα
συγκριτικά της πλεονέκτημα και δίδοντας έμφαση στη διασύνδεση του
πρωτογενή τομέα, συζητήθηκε στη διάρκεια της χθεσινής πολύωρης σύσκεψης
που πραγματοποιήθηκε στην αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου παρουσία του
εντεταλμένου περιφερειακού συμβούλου, αρμόδιου για θέματα τουρισμού Κυριάκου Κώτσογλου και όλων των εμπλεκομένων του κλάδου.
καταστεί το νησί δωδεκάμηνος τουριστικός προορισμός, αξιοποιώντας όλα τα
συγκριτικά της πλεονέκτημα και δίδοντας έμφαση στη διασύνδεση του
πρωτογενή τομέα, συζητήθηκε στη διάρκεια της χθεσινής πολύωρης σύσκεψης
που πραγματοποιήθηκε στην αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου παρουσία του
εντεταλμένου περιφερειακού συμβούλου, αρμόδιου για θέματα τουρισμού Κυριάκου Κώτσογλου και όλων των εμπλεκομένων του κλάδου.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι των δήμων των ξενοδόχων Ρεθύμνου
και νοτίων παραλίων, των ενοικιαζόμενων δωματίων, πρακτόρων, διευθυντών
ξενοδοχείων, του Λιμενικού Ταμείου, ξεναγών, ταξί, ενοικιαζομένων ΙΧ
και εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ, οι οποίοι διατύπωσαν στον αρμόδιο περιφερειακό
σύμβουλο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε τοπικό και όχι μονό
επίπεδο ζητώντας τη συνδρομή της περιφέρειας για την αντιμετώπιση τους.
και νοτίων παραλίων, των ενοικιαζόμενων δωματίων, πρακτόρων, διευθυντών
ξενοδοχείων, του Λιμενικού Ταμείου, ξεναγών, ταξί, ενοικιαζομένων ΙΧ
και εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ, οι οποίοι διατύπωσαν στον αρμόδιο περιφερειακό
σύμβουλο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε τοπικό και όχι μονό
επίπεδο ζητώντας τη συνδρομή της περιφέρειας για την αντιμετώπιση τους.
Ο αρμόδιος περιφερειακός σύμβουλος Κυριάκος Κώτσογλου κατέγραψε τα
αιτήματα των φορέων και μίλησε για τον στρατηγικό σχεδιασμό της
περιφέρειας, που βασίζεται στο να καταστεί η Κρήτη ένας προορισμός που
θα προσελκύει επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Όπως είπε
χαρακτηριστικά έχει το μοναδικό προνόμιο να διαθέτει μια ακτογραμμή
έκτασης 1046 χλμ. και επεσήμανε πως ο τουρίστας θέλει πλέον να βιώσει
μια προσωπική εμπειρία στις διακοπές του γι’ αυτό η Κρήτη θα πρέπει να
επενδύσει σε αυτό το κομμάτι. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε καμιά
περίπτωση δεν πρέπει να παραβλεφθεί το μοντέλο ήλιος και θάλασσα στον
οποίο βασίζεται ο μαζικός τουρισμός του νησιού, όμως επεσήμανε πως θα
πρέπει επίσης να αναπτυχθούν εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
αιτήματα των φορέων και μίλησε για τον στρατηγικό σχεδιασμό της
περιφέρειας, που βασίζεται στο να καταστεί η Κρήτη ένας προορισμός που
θα προσελκύει επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Όπως είπε
χαρακτηριστικά έχει το μοναδικό προνόμιο να διαθέτει μια ακτογραμμή
έκτασης 1046 χλμ. και επεσήμανε πως ο τουρίστας θέλει πλέον να βιώσει
μια προσωπική εμπειρία στις διακοπές του γι’ αυτό η Κρήτη θα πρέπει να
επενδύσει σε αυτό το κομμάτι. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε καμιά
περίπτωση δεν πρέπει να παραβλεφθεί το μοντέλο ήλιος και θάλασσα στον
οποίο βασίζεται ο μαζικός τουρισμός του νησιού, όμως επεσήμανε πως θα
πρέπει επίσης να αναπτυχθούν εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Ο κ. Κώτσογλου αναφέρθηκε στον σχεδιασμό της περιφέρειας με
αξιοποίηση κονδυλιών από το ΕΣΠΑ, από το πρόγραμμα Interreg και από το
πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, ώστε υπάρξει τουριστική προβολή του
νησιού σε όλο τον κόσμο.
αξιοποίηση κονδυλιών από το ΕΣΠΑ, από το πρόγραμμα Interreg και από το
πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, ώστε υπάρξει τουριστική προβολή του
νησιού σε όλο τον κόσμο.
Χαρακτηριστικά, σε σχετικές δηλώσεις του ανέφερε: «Ο στρατηγικός
μας σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα εντελώς νέο πρόγραμμα τουριστικής
προβολής που αφορά σε 12 καινούρια σποτ σε όλο τον κόσμο, τα οποία θα
προβάλλουν την Κρήτη θεματικά, τουριστικά, με τις μνήμες και τις
αφηγήσεις ανθρώπων που χρησιμοποιούν την Κρήτη, περιλαμβάνει τη νέα
ιστοσελίδα, την καμπάνια που προετοιμάζουμε σε επίπεδο εντύπων. Έχουμε
έναν προϋπολογισμό 3 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, 1 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα
Interreg που αφορά στην ανάδειξη των μονοπατιών αλλά και την ενοποίηση
αρχαιολογικών χώρων και 1 εκ. από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων,
δηλαδή από τον προϋπολογισμό της περιφέρειας. Με όλα αυτά θα
προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις σε όλα τα αιτήματα που μας τέθηκαν
από τους τουριστικούς φορείς και σκοπό έχουν να βελτιώσουν το τουριστικό
προϊόν της Κρήτης και να μας κάνουν σοφότερους. Oι βασικές μας
προεκτάσεις στη στρατηγική που ακολουθούμε είναι η επέκταση της
τουριστικής προβολής του νησιού με στόχο 12 μήνες τουρισμό γι’ αυτό
βλέπετε και μέσα στην προβολή μας ότι βάζουμε σποτ με ανθρώπους που
μπορούν να περιγράψουν εμπειρία 12 μηνών παραμονής στην Κρήτης, αλλά και
μορφές εναλλακτικού τουρισμού. Οι μορφές εναλλακτικού τουρισμού, ο
θρησκευτικός, ο περιπατητικός ο καταδυτικός, ο γαστρονομικός δεν έχουν
μήνες. Άρα λοιπόν 12 μήνες εναλλακτικές μορφές τουρισμού».
μας σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα εντελώς νέο πρόγραμμα τουριστικής
προβολής που αφορά σε 12 καινούρια σποτ σε όλο τον κόσμο, τα οποία θα
προβάλλουν την Κρήτη θεματικά, τουριστικά, με τις μνήμες και τις
αφηγήσεις ανθρώπων που χρησιμοποιούν την Κρήτη, περιλαμβάνει τη νέα
ιστοσελίδα, την καμπάνια που προετοιμάζουμε σε επίπεδο εντύπων. Έχουμε
έναν προϋπολογισμό 3 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, 1 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα
Interreg που αφορά στην ανάδειξη των μονοπατιών αλλά και την ενοποίηση
αρχαιολογικών χώρων και 1 εκ. από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων,
δηλαδή από τον προϋπολογισμό της περιφέρειας. Με όλα αυτά θα
προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις σε όλα τα αιτήματα που μας τέθηκαν
από τους τουριστικούς φορείς και σκοπό έχουν να βελτιώσουν το τουριστικό
προϊόν της Κρήτης και να μας κάνουν σοφότερους. Oι βασικές μας
προεκτάσεις στη στρατηγική που ακολουθούμε είναι η επέκταση της
τουριστικής προβολής του νησιού με στόχο 12 μήνες τουρισμό γι’ αυτό
βλέπετε και μέσα στην προβολή μας ότι βάζουμε σποτ με ανθρώπους που
μπορούν να περιγράψουν εμπειρία 12 μηνών παραμονής στην Κρήτης, αλλά και
μορφές εναλλακτικού τουρισμού. Οι μορφές εναλλακτικού τουρισμού, ο
θρησκευτικός, ο περιπατητικός ο καταδυτικός, ο γαστρονομικός δεν έχουν
μήνες. Άρα λοιπόν 12 μήνες εναλλακτικές μορφές τουρισμού».
Σύμφωνα με τον κ. Κώτσογλου, το τρίπτυχο της επιτυχίας για τον
τουρισμό, στο οποίο επενδύει η περιφέρεια Κρήτης είναι υποδομές,
άνθρωποι και διαδικασίες. «Η περιφέρεια έχει ένα πρόγραμμα
τουριστικής προβολής και διάπλασης του ονόματος της Κρήτης, στο οποίο
δίνει τα χρήματα αυτά. Στις υποδομές όμως για να μπορέσει να έχει τη
μέγιστη ικανοποίηση ο επισκέπτης πρέπει να δοθεί επίσης έμφαση, ενώ οι
διαδικασίες, δηλαδή πόσο εύκολα γίνονται τα πράγματα για την εξυπηρέτηση
του επισκέπτη, όπως η έκδοση βίζας είναι πράγματα που πρέπει να
διευκολύνουμε και εμείς από την πλευρά μας», τόνισε ο κ. Κώτσογλου.
τουρισμό, στο οποίο επενδύει η περιφέρεια Κρήτης είναι υποδομές,
άνθρωποι και διαδικασίες. «Η περιφέρεια έχει ένα πρόγραμμα
τουριστικής προβολής και διάπλασης του ονόματος της Κρήτης, στο οποίο
δίνει τα χρήματα αυτά. Στις υποδομές όμως για να μπορέσει να έχει τη
μέγιστη ικανοποίηση ο επισκέπτης πρέπει να δοθεί επίσης έμφαση, ενώ οι
διαδικασίες, δηλαδή πόσο εύκολα γίνονται τα πράγματα για την εξυπηρέτηση
του επισκέπτη, όπως η έκδοση βίζας είναι πράγματα που πρέπει να
διευκολύνουμε και εμείς από την πλευρά μας», τόνισε ο κ. Κώτσογλου.
Προσπάθειες από την περιφέρεια για τον περιορισμό των επιπτώσεων της κατάρρευσης της Thomas Cook
Ο περιφερειακός σύμβουλος για θέματα τουρισμού Κυριάκος Κώτσογλου
αναφέρθηκε στις προσπάθειες που καταβάλλει η περιφέρεια Κρήτης σε
θεσμικό επίπεδο για τον περιορισμό των επιπτώσεων από την κατάρρευση του
μεγάλου τουριστικού οργανισμού της Τhomas Cook, που επέφερε σημαντικές
οικονομικές απώλειες στους επιχειρηματίες του νησιού.
αναφέρθηκε στις προσπάθειες που καταβάλλει η περιφέρεια Κρήτης σε
θεσμικό επίπεδο για τον περιορισμό των επιπτώσεων από την κατάρρευση του
μεγάλου τουριστικού οργανισμού της Τhomas Cook, που επέφερε σημαντικές
οικονομικές απώλειες στους επιχειρηματίες του νησιού.
Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Η περιφέρεια μπορεί να παρέμβει
θεσμικά. Ήταν η πρώτη που έκανε προτάσεις στο υπουργείο Οικονομικών και
τουρισμού με επτά θέσεις για το θέμα των φόρων, του τέλους
διανυκτέρευσης, των εργαζομένων, για το θέμα της φορολογίας κ.τ.λ.
Συνεχίζει και πιέζει. Ένα μεγάλο κομμάτι από αυτές τις προτάσεις έχουν
γίνει ήδη αποδεκτές. Παράλληλα με το θέμα της τουριστικής προβολής
έμμεσα η περιφέρεια θα φιλοξενήσει όποιον ξενοδόχο θέλει να έρθει στις
εκθέσεις, θα μπορέσει να δημιουργήσει μια εντονότερη λογική προβολής και
παρουσίασης με έναν τρόπο ώστε αυτό που πάει να χαθεί να κερδηθεί με
παγκόσμια προβολή. Από εκεί και πέρα θέματα μη εξοφληθέντων τιμολογίων,
προμηθευτών, οι οποίοι θα δυσκολευτούν, είναι θέματα στα οποία η
περιφέρεια στηρίζει όμως δεν μπορεί να υποστηρίξει με την έννοια ότι δεν
μπορεί να περάσει σε αυτό το ιδιωτικό πεδίο. Προσπαθεί πολύ περισσότερο
να πιέσει την κυβέρνηση να μην φορολογήσει τα ανείσπρακτα, να μην βάλει
ΦΠΑ στα ανείσπρακτα, να καταργήσει το τέλος διανυκτέρευσης, να
σηματοδοτήσει τη λογική κανείς ξενοδόχος να μην φερθεί άσχημα στον
επισκέπτη. Κατά συνέπεια στο θέμα της βοήθειας μετά την κατάρρευση της
Thomas Cook, δεν μπορούμε να δώσουμε, χαιρετίζουμε όμως το μοντέλο το
πορτογαλικό που έβγαλε 150 εκ. ευρώ άτοκα δάνεια για τους επιχειρηματίες
και προσπαθούμε να πείσουμε την κυβέρνηση να το κάνει».
θεσμικά. Ήταν η πρώτη που έκανε προτάσεις στο υπουργείο Οικονομικών και
τουρισμού με επτά θέσεις για το θέμα των φόρων, του τέλους
διανυκτέρευσης, των εργαζομένων, για το θέμα της φορολογίας κ.τ.λ.
Συνεχίζει και πιέζει. Ένα μεγάλο κομμάτι από αυτές τις προτάσεις έχουν
γίνει ήδη αποδεκτές. Παράλληλα με το θέμα της τουριστικής προβολής
έμμεσα η περιφέρεια θα φιλοξενήσει όποιον ξενοδόχο θέλει να έρθει στις
εκθέσεις, θα μπορέσει να δημιουργήσει μια εντονότερη λογική προβολής και
παρουσίασης με έναν τρόπο ώστε αυτό που πάει να χαθεί να κερδηθεί με
παγκόσμια προβολή. Από εκεί και πέρα θέματα μη εξοφληθέντων τιμολογίων,
προμηθευτών, οι οποίοι θα δυσκολευτούν, είναι θέματα στα οποία η
περιφέρεια στηρίζει όμως δεν μπορεί να υποστηρίξει με την έννοια ότι δεν
μπορεί να περάσει σε αυτό το ιδιωτικό πεδίο. Προσπαθεί πολύ περισσότερο
να πιέσει την κυβέρνηση να μην φορολογήσει τα ανείσπρακτα, να μην βάλει
ΦΠΑ στα ανείσπρακτα, να καταργήσει το τέλος διανυκτέρευσης, να
σηματοδοτήσει τη λογική κανείς ξενοδόχος να μην φερθεί άσχημα στον
επισκέπτη. Κατά συνέπεια στο θέμα της βοήθειας μετά την κατάρρευση της
Thomas Cook, δεν μπορούμε να δώσουμε, χαιρετίζουμε όμως το μοντέλο το
πορτογαλικό που έβγαλε 150 εκ. ευρώ άτοκα δάνεια για τους επιχειρηματίες
και προσπαθούμε να πείσουμε την κυβέρνηση να το κάνει».
Από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή
τόνισε πως το επαρχιακό οδικό δίκτυο αλλά και η παλαιά εθνική οδός που
είναι στην αρμοδιότητα της περιφέρειας θα «μεταμορφωθούν» ως το τέλος
της τετραετίας. «Θα αλλάξει ριζικά η εικόνα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο»,
ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Λιονή τονίζοντας πως το μεγαλύτερο μέρος
των κονδυλίων των 48 εκ. ευρώ που έχουν δοθεί στο Ρέθυμνο για την
αποκατάσταση ζημιών που προκάλεσε η κακοκαιρία αφορούν το οδικό δίκτυο
ενώ, όπως είπε, σύντομα θα ξεκινήσει και το μεγάλο έργο της οδικής
ασφάλειας το οποίο είχε «κολλήσει» εδώ και τρία χρόνια λόγω δικαστικών
εμπλοκών. Από αυτά στο Ρέθυμνο αντιστοιχούν 7,5 εκ. ευρώ και
προβλέπονται παρεμβάσεις σε 150 επικίνδυνα σημεία του νομού.
τόνισε πως το επαρχιακό οδικό δίκτυο αλλά και η παλαιά εθνική οδός που
είναι στην αρμοδιότητα της περιφέρειας θα «μεταμορφωθούν» ως το τέλος
της τετραετίας. «Θα αλλάξει ριζικά η εικόνα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο»,
ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Λιονή τονίζοντας πως το μεγαλύτερο μέρος
των κονδυλίων των 48 εκ. ευρώ που έχουν δοθεί στο Ρέθυμνο για την
αποκατάσταση ζημιών που προκάλεσε η κακοκαιρία αφορούν το οδικό δίκτυο
ενώ, όπως είπε, σύντομα θα ξεκινήσει και το μεγάλο έργο της οδικής
ασφάλειας το οποίο είχε «κολλήσει» εδώ και τρία χρόνια λόγω δικαστικών
εμπλοκών. Από αυτά στο Ρέθυμνο αντιστοιχούν 7,5 εκ. ευρώ και
προβλέπονται παρεμβάσεις σε 150 επικίνδυνα σημεία του νομού.
Τα αιτήματα των φορέων του τουρισμού
Ζητήματα υποδομών με έμφαση στο οδικό δίκτυο αλλά και παρεμβάσεις
θεσμικού χαρακτήρα έθεσαν κατά κύριο λόγο οι εμπλεκόμενοι του κλάδου
στον αρμόδιο εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο, στη διάρκεια της
χθεσινής σύσκεψης.
θεσμικού χαρακτήρα έθεσαν κατά κύριο λόγο οι εμπλεκόμενοι του κλάδου
στον αρμόδιο εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο, στη διάρκεια της
χθεσινής σύσκεψης.
Ειδικότερα, η πρόεδρος της επιτροπής τουριστικής ανάπτυξης του δήμου Ρεθύμνου Πέπη Μπιρλιράκη,
ανέφερε πως στο Ρέθυμνο, δήμος, αντιπεριφέρεια και επιμελητήριο
διοργανώνουν από κοινού εκδηλώσεις. Έκανε λόγο για τρεις άξονες δουλειάς
που βασίζονται, όπως είπε χαρακτηριστικά, στον δωδεκάμηνο τουρισμό,
στην ανάπτυξη θεματικών μορφών τουρισμού και στην έμφαση και προβολή των
συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Ρεθύμνου. Η κ. Μπιρλιράκη πρότεινε τη
σύσταση μιας ομάδας εργασίας σε παγκρήτιο επίπεδο με συμμετοχή όλων των
δήμων του νησιού, όπου θα γίνεται ενημέρωση και επικοινωνία των
τουριστικών δράσεων, πρότεινε τη σύσταση ενός παρατηρητηρίου που θα
παρακολουθεί την εξέλιξη των διεθνών αγορών καθώς και το προφίλ τω
επισκεπτών και κατέληξε λέγοντας πως «εμείς στο Ρέθυμνο είμαστε
έτοιμοι να μιλήσουμε σε διεθνείς αεροπορικές εταιρίες για δρομολόγηση
πτήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα».
ανέφερε πως στο Ρέθυμνο, δήμος, αντιπεριφέρεια και επιμελητήριο
διοργανώνουν από κοινού εκδηλώσεις. Έκανε λόγο για τρεις άξονες δουλειάς
που βασίζονται, όπως είπε χαρακτηριστικά, στον δωδεκάμηνο τουρισμό,
στην ανάπτυξη θεματικών μορφών τουρισμού και στην έμφαση και προβολή των
συγκριτικών πλεονεκτημάτων του Ρεθύμνου. Η κ. Μπιρλιράκη πρότεινε τη
σύσταση μιας ομάδας εργασίας σε παγκρήτιο επίπεδο με συμμετοχή όλων των
δήμων του νησιού, όπου θα γίνεται ενημέρωση και επικοινωνία των
τουριστικών δράσεων, πρότεινε τη σύσταση ενός παρατηρητηρίου που θα
παρακολουθεί την εξέλιξη των διεθνών αγορών καθώς και το προφίλ τω
επισκεπτών και κατέληξε λέγοντας πως «εμείς στο Ρέθυμνο είμαστε
έτοιμοι να μιλήσουμε σε διεθνείς αεροπορικές εταιρίες για δρομολόγηση
πτήσεων καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα».
Εκ μέρους του δήμου Αμαρίου ο Μανόλης Ψαρουδάκης τόνισε πως ο σχεδιασμός τουριστικής προβολής θα πρέπει να περιλαμβάνει και την ενδοχώρα, η οποία αδικείται. «Δεν θέλουμε επισκέπτες λίγων ωρών, αλλά περισσότερων δραστηριοτήτων»
ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Ψαρουδάκης αναφέρθηκε στις δράσεις του
δήμου Αμαρίου και στο φεστιβάλ Αmari Green Festival και υποστήριξε πως ο
δήμος Αμαρίου αξιοποιεί προγράμματα για την ενίσχυση υποδομών
πολιτισμού και άθλησης.
ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Ψαρουδάκης αναφέρθηκε στις δράσεις του
δήμου Αμαρίου και στο φεστιβάλ Αmari Green Festival και υποστήριξε πως ο
δήμος Αμαρίου αξιοποιεί προγράμματα για την ενίσχυση υποδομών
πολιτισμού και άθλησης.
Η αντιδήμαρχος τουρισμού του δήμου Αγίου Βασιλείου Αγγελική Πελαντάκη,
υποστήριξε όπως ο νότιος δήμος του νομού είναι ένας δήμος με προοπτικές
τουριστικής ανάπτυξης και ζήτησε τη συνδρομή της περιφέρειας για την
τουριστική του προβολή η οποία, όπως είπε, γίνεται μόνο από ιδιώτες.
υποστήριξε όπως ο νότιος δήμος του νομού είναι ένας δήμος με προοπτικές
τουριστικής ανάπτυξης και ζήτησε τη συνδρομή της περιφέρειας για την
τουριστική του προβολή η οποία, όπως είπε, γίνεται μόνο από ιδιώτες.
Να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στις υποδομές ζήτησε από την πλευρά του ο Γιώργος Παρασύρης, δημοτικός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα τουρισμού στον δήμο Μυλοποτάμου.
Η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρένα Κουτσαλεδάκη μίλησε γα
την ανάγκη ενίσχυσης του θαλάσσιου τουρισμού και αναφέρθηκε στις
προσπάθειες που κάνει το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο για την ενίσχυση
της κρουαζιέρας, ενώ ζήτησε τη συνδρομή της περιφέρειας για την
ολοκλήρωση της μελέτης του υδατοδρομίου.
την ανάγκη ενίσχυσης του θαλάσσιου τουρισμού και αναφέρθηκε στις
προσπάθειες που κάνει το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο για την ενίσχυση
της κρουαζιέρας, ενώ ζήτησε τη συνδρομή της περιφέρειας για την
ολοκλήρωση της μελέτης του υδατοδρομίου.
Ο Γιάννης Παπαδάκης, πρόεδρος συλλόγου εναλλακτικού
τουρισμού Κρήτης, αναφέρθηκε στα νέα δεδομένα του τουριστικού κλάδου, τα
οποία τόνισε ότι πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρηματίες της Κρήτης.
Επεσήμανε την ανάγκη συνεργασιών επιχειρηματιών με τους ΟΤΑ και τους
πολιτιστικούς συλλόγους. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της
καθαριότητας, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως είναι απαραίτητο οι δρόμοι
να καθαρίζονται μια φορά τον μήνα, ενώ πρόσθεσε ότι πρέπει να ληφθούν
μέτρα και πρωτοβουλίες για την προστασία των φυσικών τοπίων. Τέλος ο κ.
Παπαδάκης υπεραμύνθηκε της κρητικής γαστρονομίας τονίζοντας ότι πρέπει
να υπάρχει προβολή αλλά και προώθηση των τοπικών προϊόντων.
τουρισμού Κρήτης, αναφέρθηκε στα νέα δεδομένα του τουριστικού κλάδου, τα
οποία τόνισε ότι πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρηματίες της Κρήτης.
Επεσήμανε την ανάγκη συνεργασιών επιχειρηματιών με τους ΟΤΑ και τους
πολιτιστικούς συλλόγους. Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της
καθαριότητας, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως είναι απαραίτητο οι δρόμοι
να καθαρίζονται μια φορά τον μήνα, ενώ πρόσθεσε ότι πρέπει να ληφθούν
μέτρα και πρωτοβουλίες για την προστασία των φυσικών τοπίων. Τέλος ο κ.
Παπαδάκης υπεραμύνθηκε της κρητικής γαστρονομίας τονίζοντας ότι πρέπει
να υπάρχει προβολή αλλά και προώθηση των τοπικών προϊόντων.
Την απουσία επαρκών και σύγχρονων υποδομών με έμφαση στον βόρειο οδικό άξονα Κρήτης έδωσε ο πρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων Μανόλης Τσακαλάκης, επισημαίνοντας
την απουσία πυλών εισόδου για τον νομό Ρεθύμνου. Όπως ανέφερε
χαρακτηριστικά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, επί της
ουσίας, αυξάνει την απόσταση από το Ρέθυμνο κατά 45-60 λεπτά επιπλέον
επισημαίνοντας πως «σε κανένα μέρος του κόσμου η μεταφορά από το
αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο δεν ξεπερνά τη μια ώρα. Άρα πρέπει να
στραφούμε στο αεροδρόμιο των Χανίων», τονίζοντας πως εκκρεμεί εδώ και χρόνια η κατασκευή του τμήματος Σούδα-αεροδρόμιο.
την απουσία πυλών εισόδου για τον νομό Ρεθύμνου. Όπως ανέφερε
χαρακτηριστικά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, επί της
ουσίας, αυξάνει την απόσταση από το Ρέθυμνο κατά 45-60 λεπτά επιπλέον
επισημαίνοντας πως «σε κανένα μέρος του κόσμου η μεταφορά από το
αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο δεν ξεπερνά τη μια ώρα. Άρα πρέπει να
στραφούμε στο αεροδρόμιο των Χανίων», τονίζοντας πως εκκρεμεί εδώ και χρόνια η κατασκευή του τμήματος Σούδα-αεροδρόμιο.
Παράλληλα αναφέρθηκε στην ανάγκη κατασκευής ύφαλων μόλων στην
παραλία του Ρεθύμνου, υποδομή που, όπως είπε, θα συμβάλλει στον
περιορισμό των πνιγμών και ζήτησε τη χρηματοδότηση του έργου από την
περιφέρεια. Αναφορά έκανε στο λιμάνι και στην κρουαζιέρα ενώ τόνισε την
ανάγκη ενίσχυσης του νησιού με ψηφιακές εφαρμογές για την αποτελεσματική
εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Αναφερόμενος στην προσπάθεια να καταστεί η
Κρήτη 12μηνος προορισμός, μίλησε για το πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού
τονίζοντας ότι μόνο οι ξενοδόχοι επωμιστήκαν το σχετικό βάρος ενώ
κατέληξε λέγοντας πως η υψηλή φορολογία καθιστά τον προορισμό Ελλάδα και
Κρήτη μη ανταγωνιστικό.
παραλία του Ρεθύμνου, υποδομή που, όπως είπε, θα συμβάλλει στον
περιορισμό των πνιγμών και ζήτησε τη χρηματοδότηση του έργου από την
περιφέρεια. Αναφορά έκανε στο λιμάνι και στην κρουαζιέρα ενώ τόνισε την
ανάγκη ενίσχυσης του νησιού με ψηφιακές εφαρμογές για την αποτελεσματική
εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Αναφερόμενος στην προσπάθεια να καταστεί η
Κρήτη 12μηνος προορισμός, μίλησε για το πρόγραμμα χειμερινού τουρισμού
τονίζοντας ότι μόνο οι ξενοδόχοι επωμιστήκαν το σχετικό βάρος ενώ
κατέληξε λέγοντας πως η υψηλή φορολογία καθιστά τον προορισμό Ελλάδα και
Κρήτη μη ανταγωνιστικό.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του συνδέσμου τουριστικών πρακτόρων Στράτος Μπερέτης,
αναφέρθηκε στην εποχικότητα και στις στρεβλώσεις που δημιουργεί στην
αγορά εργασίας και όχι μόνο η αύξηση των κλινών χωρίς παράλληλα να
υπάρχει μέριμνα για σχετική αναβάθμιση υποδομών. Μίλησε για την ανάγκη
«επιθετικής πολιτικής προσέλκυσης επισκεπτών».
αναφέρθηκε στην εποχικότητα και στις στρεβλώσεις που δημιουργεί στην
αγορά εργασίας και όχι μόνο η αύξηση των κλινών χωρίς παράλληλα να
υπάρχει μέριμνα για σχετική αναβάθμιση υποδομών. Μίλησε για την ανάγκη
«επιθετικής πολιτικής προσέλκυσης επισκεπτών».
Εκ μέρους του επιμελητηρίου Ρεθύμνου, ο Μανόλης Ψαρουδάκης,
υπενθύμισε τον DMO, τον οργανισμό τουριστικής προβολής του Ρεθύμνου, μια
προσπάθεια που ξεκίνησε το 2016 χωρίς όμως να έχει ολοκληρωθεί μέχρι
σήμερα και επεσήμανε την ανάγκη συνεργειών και συνεργασιών.
υπενθύμισε τον DMO, τον οργανισμό τουριστικής προβολής του Ρεθύμνου, μια
προσπάθεια που ξεκίνησε το 2016 χωρίς όμως να έχει ολοκληρωθεί μέχρι
σήμερα και επεσήμανε την ανάγκη συνεργειών και συνεργασιών.
Στην ανάγκη συνεργασίας της Κρήτης με άλλους προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη αναφέρθηκε ο Νίκος Ρεϊζάκης,
εκπροσωπώντας τα νησιωτικά επιμελητήρια, σημειώνοντας την ανάγκη
εκπαίδευσης και κατάρτισης όλων όσων ασχολούνται με τον τουρισμό, ενώ
πρότεινε να υπάρχει και στο Ρέθυμνο η «Rethymno card», κάτι που έχουν,
όπως είπε, όλοι οι τουριστικοί προορισμοί προκειμένου να εξυπηρετούν και
να διευκολύνουν ταυτόχρονα τους επισκέπτες τους.
εκπροσωπώντας τα νησιωτικά επιμελητήρια, σημειώνοντας την ανάγκη
εκπαίδευσης και κατάρτισης όλων όσων ασχολούνται με τον τουρισμό, ενώ
πρότεινε να υπάρχει και στο Ρέθυμνο η «Rethymno card», κάτι που έχουν,
όπως είπε, όλοι οι τουριστικοί προορισμοί προκειμένου να εξυπηρετούν και
να διευκολύνουν ταυτόχρονα τους επισκέπτες τους.
Ο εκπρόσωπος των ξεναγών έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην αναβάθμιση
και δημιουργία δημόσιων τουαλετών με προδιαγραφές Αμεα αλλά και στο
επαρχιακό οδικό δίκτυο στο οποίο, όπως είπε, δυσκολεύονται αρκετά οι
οδηγοί των λεωφορείων. Μίλησε για περιφερειακούς δρόμους που
αντιμετωπίζουν προβλήματα και δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι, ενώ
αναφέρθηκε και στην ανάγκη δημιουργίας επιπλέον χώρων στάθμευσης στην
Ελεύθερνα αλλά και στα χωριά.
και δημιουργία δημόσιων τουαλετών με προδιαγραφές Αμεα αλλά και στο
επαρχιακό οδικό δίκτυο στο οποίο, όπως είπε, δυσκολεύονται αρκετά οι
οδηγοί των λεωφορείων. Μίλησε για περιφερειακούς δρόμους που
αντιμετωπίζουν προβλήματα και δεν είναι εύκολα προσβάσιμοι, ενώ
αναφέρθηκε και στην ανάγκη δημιουργίας επιπλέον χώρων στάθμευσης στην
Ελεύθερνα αλλά και στα χωριά.