Την ανάδειξη νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο ποδηλατικός τουρισμός, ο συνεδριακός επιχειρεί η Περιφέρεια Κρήτης μέσα από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής για το 2015. Μια καμπάνια που δίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εξωστρέφεια με συμμετοχή του νησιού σε εκθέσεις και διεθνή παρουσία στα ξένα ΜΜΕ προβάλλοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του με το ισχυρό brand name Κρήτη.
Οι δράσεις που προγραμματίζει η Περιφέρεια Κρήτης με συμμετοχή σε εκθέσεις, φιλοξενίες, υλικό προβολής και ποικίλες άλλες εκδηλώσεις, ώστε να ενδυναμωθεί το τουριστικό προϊόν του νησιού και παράλληλα να δοθεί η δυνατότητα ανάδειξης των δυνατοτήτων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, μέσω εξειδικευμένων δράσεων και στην προσέλκυση μελλοντικών επισκεπτών ειδικού ενδιαφέροντος παρουσιάστηκαν χθες στη διάρκεια της συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου.
Το κόστος του προγράμματος τουριστικής προβολής ανέρχεται σε 900.000 ευρώ και στόχος του είναι η προβολή και διαφήμιση της Κρήτης σε επαγγελματίες, δημοσιογράφους, bloggers και κοινό και η υλοποίηση του οράματος που θέλει τη νέα ταυτότητα της Κρήτης να μεταδίδει τον πυρήνα των αξιών που χαρακτηρίζουν τον προορισμό, υποστηρίζοντας και προβάλλοντας την επιθυμητή αντίληψη για το νησί.
Το πρόγραμμα τελεί σε πλήρη εναρμόνιση τόσο προς την Στρατηγική Προώθησης και Προβολής Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού 2014-2016, όσο και με το Πρόγραμμα Δράσεων «Τουριστικό Marketing Κρήτης» που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ.
Το πρόγραμμα συντάχθηκε με γνώμονα τις διεθνείς τάσεις στον τουρισμό, λαμβάνοντας υπόψη την αποτελεσματικότητα των ενεργειών των προηγούμενων ετών και συνεκτιμώντας
– την αναγκαιότητα της παρουσίας της Περιφέρειας Κρήτης στις κυριότερες τουριστικές εκθέσεις, σε κλασσικές αγορές για την Κρήτη αλλά και σε ανερχόμενες,
– τη σημαντική μείωση των πόρων της Περιφέρειας Κρήτης λόγω της οικονομικής κρίσης με επακόλουθο τη μείωση όλων των επιμέρους σχεδιασμών της,
-την πορεία του Προγράμματος Δράσεων «Τουριστικό Marketing Κρήτης 2012-2015» που υλοποιείται μέσω του ΕΣΠΑ, και
– τα στοιχεία αφίξεων των αεροδρομίων Ηρακλείου, Χανίων και Σητείας.
Οι εκθέσεις
Η συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις έχει δύο στόχους:
-Την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης στη συγκεκριμένη χώρα και την προσωπική επαφή της αντιπροσωπείας μας με το κοινό που επισκέπτεται την έκθεση, την πληροφόρησή του σε θέματα τουρισμού αλλά και άλλα θέματα που με αφορμή την οικονομική κρίση ενίοτε προβληματίζουν τους υποψήφιους επισκέπτες μας (εκθέσεις κοινού).
-Την ανάπτυξη επαφών και συνεργασιών μεταξύ της τουριστικής κοινότητας του τόπου μας και των επαγγελματιών της χώρας υποδοχής (επαγγελματικές εκθέσεις).
Κατά κανόνα, για λόγους οικονομίας, στις εκθέσεις η Περιφέρεια Κρήτης συμμετέχει ως συνεκθέτης είτε του ΕΟΤ είτε άλλων διοργανωτών που συγκεντρώνουν ικανό αριθμό ελλήνων συνεκθετών λαμβάνοντας υπόψη:
– την επισκεψιμότητα των διεθνών τουριστικών εκθέσεων
– τα στατιστικά στοιχεία των αφίξεων στα αεροδρόμια της Κρήτης
– τις καθιερωμένες απευθείας πτήσεις
– τις περιορισμένες οικονομικές μας δυνατότητες.
Έτσι, η Περιφέρεια Κρήτης προγραμματίζει τη συμμετοχή της στις παρακάτω τουριστικές εκθέσεις για το 2016:
1 VAKANTIEBEURS Ουτρέχτη 12-17/01/2016
2 FERIENMESSE Βιέννη 14-17/01/2016
3 MATKA Ελσίνκι 21-24/01/2016
4 SALON DES VACANCES Βρυξέλλες 04-08/02/2016
5 IMTM Τελ-Αβίβ 09-10/02/2016
6 ΒΙΤ ΜΙΛΑΝΟ 11/02-13/02/2016
7 GREKLAND PANORAMA Στοκχόλμη 12-14/02/2016
8 FERIE FOR ALLE Χέρνιγκ Δανία 26-28/02/2016
9 ΙΤΒ Βερολίνο 09-13/03/2016
10 ΜΙΤΤ Μόσχα 23-26/03/2016
11 TTG Ρίμινι Οκτ 2016
12 IFTM TOP RESA ΠΑΡΙΣΙ 20-23/10/2016
13 W.T.M. Λονδίνο 7-9/11/2016
14 PHILOXENIA Θεσ/νίκη Νοε 2016
15 GRESCA PANORAMA Βαρσοβία Δεκ 2016.
Φιλοξενίες
Παράλληλα επιδιώκεται η ανάπτυξη καλών δημοσίων σχέσεων με τουριστικούς πράκτορες, επιλεγμένους bloggers και δημοσιογράφους είναι μία σημαντική ενέργεια προβολής διότι αυτές οι ομάδες επηρεάζουν το τουριστικό ρεύμα από τη χώρα τους.
«Η φιλοξενία τους στην Κρήτη είναι πολύ χρήσιμη και ανταποδοτική, ιδίως αυτών που προέρχονται από χώρες που αποτελούν αναδυόμενες αγορές στους οποίους η προβολή των αξιοθέατων του τόπου μας είναι απολύτως αναγκαία, ώστε να δοκιμάζουν πρώτα το προϊόν για το οποίο θα γράψουν άρθρο ή θα πουλήσουν. Επίσης έμμεση τουριστική προβολή αποτελεί η φιλοξενία προσωπικοτήτων από τον καλλιτεχνικό, πολιτικό, επιστημονικό κ.λ.π. χώρο που με την αναγνωρισιμότητα τους τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας προς το μέρος τους, προβάλλεται όμως εμμέσως και ο τόπος παρουσίας τους» αναφέρεται στην εισήγηση .
Σημαντικό στοιχείο προβολής που προγραμματίζεται είναι η οργάνωση ή συνδιοργάνωση εκδηλώσεων κάθε είδους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με τουριστικούς φορείς, ή εξειδικευμένους συνεργάτες, για να προκύψει μια δημιουργική μορφή προβολής της Κρήτης η οποία να καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες αγορές και με προτεραιότητα στις αγορές-στόχους.
Επίσης προτείνεται η αναπαραγωγή του νέου διαφημιστικού υλικού που έχει παραδοθεί στην Περιφέρεια Κρήτης το 2015 μετά από τον διαγωνισμό για την «Ανάπτυξη Περιεχομένου και εφαρμογών Επικοινωνίας στο πλαίσιο της Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Κρήτης». Το υλικό αυτό θα συμπληρωθεί με επιπλέον έντυπα απευθυνόμενα σε εναλλακτικές μορφές Τουρισμού και κρουαζιέρας.
Ακόμη προβλέπεται η προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού (π.χ. tablets, laptops,usb κλπ) τα οποία αποτελούν πολύ σημαντικό εργαλείο προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης με αποτελεσματικό και οικονομικό τρόπο.
Επίσης προτείνεται ο σχεδιασμός και η παραγωγή νέας τσάντας για τη συγκέντρωση του προς διανομή τουριστικού υλικού προσαρμοσμένης στο νέο ύφος των εκδόσεων της Περιφέρειας, αλλά και η παραγωγή ή προμήθεια ενός dvd τουριστικής προβολής.
Τέλος στη δράση αυτή περιλαμβάνεται και η προμήθεια αναμνηστικών δώρων που θα μοιράζονται στις τουριστικές εκθέσεις ή θα προσφέρονται σε κατάλληλα επιλεγμένα πρόσωπα, που μπορούν να ενισχύσουν την διαδικασία προβολής της Κρήτης, κατά τις επαφές μας στο εξωτερικό και σε δημοσιογράφους, τουριστικούς πράκτορες που επισκέπτονται την Κρήτη.
Στον προγραμματισμό μπαίνει και η διαφήμιση, έμμεσα ή άμεσα. Στη δράση αυτή προβλέπεται διαφήμιση σε δικτυακούς χώρους σχετικούς με τον τουρισμό (μεγάλων τουριστικών οργανισμών – tour – operators, αεροπορικών εταιρειών κλπ), με banners που θα παραπέμπουν στην ιστοσελίδα μας www.incrediblecrete.gr, καταχωρήσεις σε έντυπα και εφημερίδες ευρείας κυκλοφορίας υψηλής αναγνωσιμότητας (εγχώρια και εξωτερικού), σε in-flight περιοδικά αεροπορικών εταιρειών, προβολή διαφημιστικών DVD ή SPOT κατά την διάρκεια πτήσεων αεροπορικών εταιρειών, καθώς και τηλεοπτικές-ραδιοφωνικές-διαφημίσεις, καταχωρήσεις σε μηχανές αναζήτησης (google, yahoo κλπ), προβολή σε χώρους κοινωνικής δικτύωσης, ηχητικά μηνύματα σε τόπους συγκέντρωσης πλήθους (π.χ. μετρό) κ.λπ.
Τέλος προβλέπεται η συντήρηση, η ενημέρωση, η επικαιροποίηση, ο εμπλουτισμός, οι μεταφράσεις του περιεχομένου, οι προσαρμογές, η προβολή της, έξοδα διαχείρισης, συνδρομής και hosting της ιστοσελίδας (www.incrediblecrete.gr), αλλά και η προμήθεια και προσαρμογή ειδικού λογισμικού για να είναι λειτουργικός ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός παρουσιάσεων.
Ακόμη η διαχείριση, ανάπτυξη και προώθηση social media καθώς και νέων, καινοτόμων εφαρμογών. Επίσης συμπεριλαμβάνεται η επέκταση των εφαρμογών και ο εμπλουτισμός περιεχομένου της δράσης «Creative Crete».
Ενώ προβλέπεται και η συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα, τουριστικούς φορείς, ινστιτούτα μελετών, ιδιωτικές εταιρείες, κλπ για τη διεξαγωγή μελετών που αφορούν το τουριστικό προϊόν της Κρήτης, το δείκτη ικανοποίησης των υφιστάμενων επισκεπτών, τις μελλοντικές προσδοκίες τους, τη δυναμική της κάθε τουριστικής αγοράς αλλά και τις αναμενόμενες εξελίξεις στην τουριστική αγορά..