Τα προληπτικά μέτρα και οι βασικές οδηγίες που θα πρέπει να λαμβάνονται για τη μη εξάπλωση του νέου κορωνοϊού Covid 19 παρέχονται από την ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ: https://eody.gov.gr/
Ειδικά για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού (όπως τους ηλικιωμένους, τα παιδιά, τις εγκυμονούσες και τους ασθενείς με χρόνια νοσήματα) κρίνεται ιδιαίτερα αναγκαία η συστηματική εφαρμογή όλων των μέτρων για την πρόληψη της μετάδοσης και διασποράς του νέου κορωνοϊού. Ανάμεσα σε αυτά τα μέτρα τονίζεται:
α) με έμφαση η αποφυγή «χώρων συγχρωτισμού και εκδηλώσεων εκτός αν είναι απαραίτητο» και
β) με πιθανολόγηση η αποφυγή «η από κοινού κατανάλωση φαγητού ή ποτού».
Να δηλώσω εξαρχής, ότι είμαι θρησκευόμενος αλλά όχι θρησκόληπτος.
Για το πρώτο συνιστώμενο μέτρο πρόληψης, ως θρησκευόμενος και ως «σπουδαγμένος» θεωρώ ότι η οδηγία του ΕΟΔΥ περί «αποφυγής χώρων συγχρωτισμού» θα πρέπει να υιοθετηθεί από την εκκλησία, προτρέποντας τις ευπαθείς ομάδες να απέχουν από το κυριακάτικο εκκλησίασμα μέχρι νεωτέρας.
Θεωρώ δε άκρως εγωιστικό να «δοκιμάζεται» η Χάρις του Κυρίου με την αγνόηση της οδηγίας του ΕΟΔΥ από ορισμένους θρησκόληπτους,
Για το δεύτερο συνιστώμενο μέτρο πρόληψης, ως θρησκευόμενος συμφωνώ με την άποψη του μητροπολίτη Ν. Ιωνίας, Γαβριήλ, ότι «Χρειάζεται πίστη για να μεταλαμβάνεις το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου μας»… και θα συμπλήρωνα ότι η Χάρις του Κυρίου είναι εκείνη που «δικαιολογεί», τα αδικαιολόγητα. (αποφυγή την από κοινού κατανάλωση φαγητού ή ποτού).
Γιατί πως αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί επιστημονικά ότι ουδέποτε υπήρξε κρούσμα μετάδοσης κάποιου ιού σε ιερείς με τη Θεία Μετάληψη όταν μετά την «κοινωνία» σε ασθενείς οι οποίοι είχαν άκρως μεταδοτικές ασθένειες (λέπρα, ηπατίτιδα, HIV…), εκείνοι μεταλάμβαναν-κατέλυαν το περιεχόμενο του Αγίου Ποτηρίου.
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο ιερέας της Σπιναλόγκας… ο οποίος σίγουρα δεν κοινωνούσε με κουταλάκι μιας χρήσεως!
Ως θρησκευόμενος και ως «σπουδαγμένος» περιμένω η επιστήμη στο εγγύς μέλλον, όπως έχει ήδη κάνει με τη θεωρία της σχετικότητας και την κβαντική φυσική, να συνεχίζει να «νομιμοποιεί» επιστημονικά την ορθόδοξη θεολογία η οποία σε αντίθεση με τον δυτικό χριστιανισμό δεν πιστεύει σε διάκριση μεταξύ φυσικών και μεταφυσικών, αλλά σε διάκριση μεταξύ κτιστού (του αισθητού κόσμου) και άκτιστου (του Θεού και των ενεργειών Του).
Υ.Γ.
Θα ‘θελα να επισημάνω για τους φίλους αναγνώστες που έχουν διαφορετικές απόψεις, ότι η πίστη είναι προσωπική, μυστική, εσωτερική υπόθεση, για τον καθένα μας.