Την χθεσινή μέρα, τελευταία των σχολικών μαθημάτων, μιας και βρισκόμαστε λίγο πριν την εκκίνηση της εξεταστικής περιόδου, διάλεξαν οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Ρεθύμνου για να ομορφύνουν το σχολείο τους. Στόχος τους ήταν να το βρουν βελτιωμένο, όπως δήλωσαν, οι ίδιοι και οι συμμαθητές τους την επόμενη χρονιά. Στα πλαίσια αυτής τους της προσπάθειας και μετά από πρωτοβουλία του δεκαπενταμελούς και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, αλλά και με την υποστήριξη των καθηγητών τους, της Τεχνικής Υπηρεσίας και της Υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου, ο μαθητές καθάρισαν και δεντροφύτευσαν τον κήπο που βρίσκεται περιμετρικά της νότιας πλευράς του σχολείου τους. Επίσης, προχώρησαν σε εξωραϊσμό και άλλων σημείων του σχολείου, κυρίως καθάρισαν και έβαψαν όσους από τους τοίχους της αυλής του σχολείου είχαν καλυφθεί από γκράφιτι.
Στην εξαιρετική σημασία αυτής της δράσης για την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήματα αλλά και τη δημιουργία πνεύματος συνεργασίας και αλληλεγγύης, επεσήμανε σε δηλώσεις της σχετικά με την χθεσινή δράση η διευθύντρια του σχολείου, Στέλλα Γραμματίκα: «Η σημερινή δράση εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο δράσεων και εκδηλώσεων που έχουν καθιερωθεί στο σχολείο. Διαλέξαμε τη σημερινή μέρα γιατί ήταν η τελευταία μέρα μαθημάτων. Στα πλαίσια αυτής της δράσης και σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, καθώς επίσης και με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου ξεκινήσαμε τον εξωραϊσμό του εξωτερικού χώρου. Νομίζω ότι μέσα στην αποστολή μας ως εκπαιδευτικοί ήταν να τους δώσουμε εφόδια, γνώσεις και φρόνημα στους μαθητές μας. Μέσα από τέτοιου είδους διαδικασίες ομαδικές συλλογικές, στις οποίες συμμετέχουν οι μαθητές μας προωθείται η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ενώ οι μαθητές μαθαίνουν στην πράξη τις έννοιες αυτές. Είναι πάρα πολύ σημαντικές νομίζω αυτές οι δραστηριότητες και κυρίως στη σημερινή εποχή που θα πρέπει να προταθεί το «εμείς» και όχι το «εγώ». Επομένως, η σημερινή προσπάθεια, που γίνεται μέσα στο πλαίσιο και άλλων ενεργειών, δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές μας να μάθουν τι σημαίνει κοινότητα, τι σημαίνει βοηθάω, τι σημαίνει είμαι διπλά στον συμμαθητή μου και γενικότερα στον συνάνθρωπο. Εμείς, όπως και όλα τα σχολεία προσπαθούν προς αυτή την κατεύθυνση», δήλωσε χαρακτηριστικά η κυρία Γραμματίκα.
Αναφερόμενη στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών να δώσουν το καλό παράδειγμα στους μαθητές τους μέσω αυτών των δράσεων, η διευθύντρια του σχολείου δήλωσε: «Ο αγώνας μας σε καθημερινή βάση είναι να δίνουμε το καλό παράδειγμα στους μαθητές μας. Αυτό είναι μια βασική αρχή και δική μου προσωπικά. Για τον λόγο αυτό προσπαθώ και εγώ νε είμαι παρούσα σε αυτές τις δράσεις. Βασικός στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά ότι θα πρέπει να ξεκινάνε πρώτα από τον χώρο τον δικό τους που δεν είναι άλλος από τον χώρο του σχολείου. Νομίζω ότι η σημερινή πρωτοβουλία μπορεί να δώσει ένα καλό παράδειγμα στα παιδιά να καταλάβουν ότι δεν τα αφορά μόνο η αυλή του σχολείου τους αλλά και ο εξωτερικός χώρος. Πρέπει να καταλάβουν ότι είναι λανθασμένη η λογική καθαρίζω τον χώρο μου και να πετάω τα σκουπίδια παραπέρα. Αν καταφέρουμε να τους περάσουμε αυτό το μήνυμα, που έχει και κοινωνική διάσταση, θα είμαστε ευτυχείς. Για μένα αυτό που μετράει είναι η προσπάθειά τους και η επιθυμία τους να συμμετέχουν όλα, το κάθε παιδί όπως μπορεί. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε να τα βάλουμε να δουλέψουν συλλογικά προκειμένου καταφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα».
Η διευθύντρια του 2ΟΥ Γυμνασίου επίσης επεσήμανε στις δηλώσεις της, ότι το σχολείο έχει αναπτύξει ένα γενικότερο πλαίσιο δράσεων και εκδηλώσεων σχετικά με περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας αλλά και προγράμματα γενικότερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
Από την πλευρά της η κυρία Φραντζέσκα Μπιρλιράκη, μέλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, δήλωσε σχετικά με την πρωτοβουλία δεντροφύτευσης και καθαρισμού: «Ήταν μια πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και του δεκαπενταμελούς. Σε αυτή μας την προσπάθεια, μας βοήθησε πολύ και η υπηρεσία του Δήμου, χωρίς τη βοήθεια της οποίας δεν θα μπορούσαμε να έχουμε αποτέλεσμα. Στο πλευρό μας επίσης ήταν και η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και η Υπηρεσία Καθαρισμού, όμως η πιο καθοριστική συμβολή στην επιτυχία αυτής της δράσης, ήταν η προσπάθεια των παιδιών μας. Η σκέψη και η αρχική ιδέα ήταν να βάλουμε τα παιδιά στη διαδικασία να δημιουργήσουν κάτι και να ομορφύνουν τον χώρο τους προκειμένου να έχουν και αυτά περισσότερη όρεξη για το σχολείο τους. Επειδή στον τομέα που κάναμε την παρέμβαση υπήρχε μια χαοτική κατάσταση με αφημένα σκουπίδια και μπάζα από την περίοδο που κατασκευάζονταν ο παρακείμενος δρόμος, αποφασίσαμε με δική μας προσπάθεια να βελτιώσουμε αυτή την κατάσταση, που κάποιες φορές ήταν ακόμα και επικίνδυνη για τα ίδια τα παιδιά».
Οι μαθητές συμβάλλουν στη φροντίδα του σχολείου τους
Ικανοποιημένοι από την προσωπική τους συμβολή και προσπάθεια για τη βελτίωση του σχολείου τους, οι μαθητές έστειλαν μήνυμα στους συμμαθητές τους των υπολοίπων σχολείων, να προσπαθήσουν οι ίδιοι να αλλάξουν ό,τι τους δυσαρεστεί στον χώρο που περνάνε πολλές από τις ώρες της ημέρας τους.
«Σήμερα είμαστε εδώ για να κάνουμε μια δεντροφύτευση και να βάψουμε τους τοίχους στην αυλή του σχολείου μας. Η ιδέα να ομορφύνουμε το σχολείο μας ήταν του δεκαπενταμελούς, αλλά και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Διαλέξαμε τη σημερινή μέρα γιατί αύριο κλείνουμε και τα σχολεία και θέλαμε να κάνουμε ένα αισιόδοξο κλείσιμο. Το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε και στους μαθητές άλλων σχολειών είναι να προσέχουν το περιβάλλον αλλά και το σχολείο τους. Να βοηθήσουν και αυτοί να αλλάξει η κατάσταση στο σχολείο τους αν χρειάζεται.
Είναι η πρώτη φορά που προσπαθούμε να οργανώσουμε μια τέτοια δράση και η προσπάθειά μας φαίνεται να πέτυχε. Ελπίζουμε την επόμενη χρονιά το σχολείο μας να είναι πιο όμορφο μετά από την σημερινή μας προσπάθεια και παρέμβαση. Η εικόνα χρειαζόταν να αλλάξει, οι τοίχοι μέσα στην αυλή μας ήταν λερωμένοι και γεμάτοι άσχημα γκράφιτι. Στην πίσω πλευρά του σχολείου μας ο χώρος πρασίνου ήταν παραμελημένος και είχε μέσα μπάζα. Γενικά χρειαζόταν μια παρέμβαση για να ομορφύνει το σχολείο μας και για αυτό αποφασίσαμε να φροντίσουμε εμείς», δήλωσε ο πρόεδρος του δεκαπενταμελούς του 2ου Γυμνασίου Γιάννης Μαλλιαρός.
«Πήρα και εγώ, μαζί με τους συμμαθητές μου μέρος με πολύ μεγάλη χαρά στη δεντροφύτευση και στις υπόλοιπες δράσεις καθαρισμού που γίνονται σήμερα. Ήθελα να ομορφύνει στο σχολείο μου, να φύγουν τα σκουπίδια και τα μπάζα και γίνει ένας χώρος διαφορετικός. Αυτό βελτιώνει και τη διάθεση εμάς των μαθητών και αυτός ήταν ο λόγος που προσπαθήσαμε για το καλύτερο αποτέλεσμα», επεσήμανε η Γεωργία Μακριδάκη, μαθήτρια της Γ’ Γυμνασίου.
«Αυτό που κάναμε εδώ σήμερα όλοι οι μαθητές μαζεμένοι, ήταν κάτι πάρα πολύ ωραίο και για τα παιδιά που θα έρθουν τις επόμενες χρονιές στο σχολείο μας. Βάφουμε τους τοίχους της αυλής με φωτεινά χρώματα. Αυτό βέβαια μας φτιάχνει τη διάθεση και είμαι πολύ ευτυχισμένη που το πετύχαμε», προσέθεσε η Πόπη Γιακουμάκη, μαθήτρια και εκείνη της τελευταίας τάξης του Γυμνασίου.
Η συμμαθήτριά της, Βούλα Παττακού, τόνισε: «πήρα και εγώ μέρος σε αυτές τις δραστηριότητες γιατί ήθελα και εγώ από την πλευρά μου να δω το σχολείο μου χωρίς σκουπίδια, πιο καθαρό και γενικά με περισσότερο πράσινο. Ήθελα ένα πιο όμορφο σχολείο, αυτό όμως που μου έδωσε μεγαλύτερη χαρά και το θεωρώ και πολύ σημαντικό, είναι ότι δουλεύουμε όλα τα παιδιά μαζί για να καταφέρουμε το στόχο μας, που δεν είναι άλλος από το να ομορφύνουμε το σχολείο μας».
Τέλος, ο Μοχάμετ Ιμπραχίμ, μαθητής που συμμετείχε και εκείνος σε αυτή την προσπάθεια, δήλωσε: «κάνουμε εδώ όλοι μαζί ομαδική δουλειά για να βγάλουμε τα σκουπίδια από τον κήπο του σχολείου και να φυτεύσουμε δέντρα και άλλα φυτά. Κυρίως θέλουμε να το ομορφύνουμε το σχολείο μας λίγο πριν τις εξετάσεις».
Την υποστήριξή τους στην προσπάθεια των μαθητών, δήλωσαν με την παρουσία τους ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργης Μαρινάκης, η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού, Πέπη Μπιρλιράκη, καθώς και μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου και καθηγητές των μαθητών.