Συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων κ. Γαβρόγλου είχαν την Πέμπτη στο Ηράκλειο επιστημονικές ενώσεις της Κρήτης και συγκεκριμένα ο Σύλλογος Φυσικών Κρήτης, το Περιφερειακό Τμήμα Κρήτης Ένωσης Ελλήνων Χημικών και το παράρτημα Ηρακλείου Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, ύστερα από σχετικό αίτημα που είχαν υποβάλλει και το οποίο έγινε δεκτό από τον υπουργό.
Οι δύο πλευρές είχαν έναν ουσιαστικό διάλογο και όπως αναφέρουν οι επιστημονικές ενώσεις στην συνάντηση τέθηκαν ζητήματα σχετιζόμενα με τις προτεινόμενες αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το οραματικό πλαίσιο για το νέο σχολείο και την ανάγκη σύνδεσης του με τις ανάγκες της κοινωνίας μας.
«Σε μια εποχή έντονων επιστημονικών «επαναστάσεων» το σχολείο θα πρέπει να συνδεθεί με την σύγχρονη επιστήμη, οι θετικές επιστήμες θα πρέπει να παίξουν τον ρόλο τους στη διαμόρφωση νέων με κριτική σκέψη και ικανότητα να λαμβάνουν αποφάσεις για την ζωή τους. Κυρίαρχο ζήτημα για την επόμενη περίοδο δεν μπορεί να είναι το εξεταστικό και τεχνικού τύπου ζητήματα, αλλά τα εφόδια που θα δίνει το δημόσιο σχολείο στους αποφοίτους του. Η κοινωνία μας έχει ανάγκη από σκεπτόμενους νέους ανθρώπους που δεν θα βλέπουν το σχολείο, ως καταναγκαστικό έργο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως βασανιστήριο. Τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν ανάγκη από φοιτητές που έχουν αποκτήσει τις βασικές γνώσεις για να προχωρήσουν και να ολοκληρώσουν με επιτυχία τις σπουδές τους» επισημαίνεται από τις τρεις επιστημονικές ενώσεις σε ανακοίνωση που εξέδωσαν.
Παράλληλα τέθηκε στο τραπέζι και η προβληματική κατάσταση με τη διδασκαλία των θετικών επιστημών τόσο στην πρωτοβάθμια, όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ζητήματα που σχετίζονται τόσο με τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, όσο και με τις υποδομές και το προσωπικό.
«Ο υπουργός δεσμεύτηκε να συνεχίσει τον διάλογο, που σήμερα ξεκινήσαμε εδώ στην Κρήτη και πρότεινε συνάντηση στην Αθήνα με όλες τις επιστημονικές ενώσεις ώστε να ορισθούν οι διαδικασίες με τις οποίες θα συμμετέχουμε. Το κεντρικό ζήτημα δεν μπορεί να είναι το εξεταστικό ή οι ώρες διδασκαλίας κάθε μαθήματος».
Το κεντρικό ζήτημα πρέπει να είναι το σχολείο που θέλουμε να φτιάξουμε και το μοντέλο κοινωνίας που θα θέλαμε να υπηρετεί. Σε αυτό το σχέδιο πρέπει όλοι να εργαστούμε και συγκεκριμένα όσον μας αφορά θα αναλάβουμε άμεσα πρωτοβουλίες συνεννόησης με τις Επιστημονικές Ενώσεις που δρουν σε Πανελλαδικό επίπεδο, ώστε από κοινού να προχωρήσουμε σε εκτενή και ουσιαστικό διάλογο με του Υπουργείο Παιδείας.
Εμείς ως επιστημονικές ενώσεις θα συνεχίσουμε τη προσπάθεια σε τοπικό , περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο να ξεπεράσουμε τις στρεβλώσεις, να ενώσουμε δυνάμεις, να αναγνωρίσουμε τα λάθη και τα προβλήματα, να συγκροτήσουμε προτάσεις που θα δίνουν λύσεις στο πλαίσιο του «εμείς» και όχι του συντεχνιακού «εγώ»»καταλήγει η ανακοίνωση τους.