Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τουριστικός κλάδος αλλά και οι προοπτικές που αυτός έχει ώστε να αναπτυχθεί περαιτέρω ώστε να καταστεί η χώρα μας ένας ώριμος τουριστικός προορισμός καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου επεσήμαναν οι επιχειρηματίες στη διάρκεια της 27ης ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης του ΣΕΤΕ.
Η προσαρμογή του ελληνικού τουρισμού -έγκαιρα- στη νέα εποχή αποτελεί μονόδρομο, προκειμένου ο βασικός πυλώνας ενίσχυσης της ελληνικής οικονομίας να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να αυξάνει το κοινωνικό του αποτύπωμα. Τη διαπίστωση αυτή έκανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, εμπλουτίζοντας τις αναφορές του με αριθμητικά παραδείγματα σύμφωνα με τα οποία ο τουρισμός το 2018 συνέβαλε άμεσα στη δημιουργία 22 δισ. ευρώ για την ελληνική οικονομία, ενώ στην αιχμή της τουριστικής περιόδου ο τομέας συμβάλλει σχεδόν στο 20% της συνολικής απασχόλησης της χώρας.
Ταυτόχρονα, την τελευταία τριετία, όπως είπε στα ελληνικά ξενοδοχεία πραγματοποιήθηκαν ιδιωτικές επενδύσεις 5,6 δισ. ευρώ.
Συνολικά από την αρχή της κρίσης ο τουρισμός έχει παράξει άμεσα 125 δισ. ευρώ, ενώ 230 εκατ. άνθρωποι έχουν ταξιδέψει στη χώρα μας.
Υποδομές, βιώσιμη ανάπτυξη, κλιματική αλλαγή, φαινόμενα κορεσμού πολλών περιοχών, είναι μερικά από τα μεγάλα ζητήματα που απαιτούν λύσεις για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση του κλάδου τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γ. Ρέτσος λέγοντας χαρακτηριστικά: «Σήμερα δεν μπορούμε να μιλάμε για τουριστική επιχειρηματικότητα, για τουριστική ανάπτυξη αν σε αυτή δεν εμπεριέχεται η έννοια της αειφορίας: προστασία και βελτίωση της ποιότητας του φυσικού, οικιστικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος».
Στο μήνυμά του τόσο προς τον κλάδο αλλά και προς όλους τους εμπλεκόμενους με κάθε τρόπο στο τουριστικό προϊόν, ανέφερε ότι «όλοι οφείλουμε να κατανοήσουμε πως η τουριστική ανάπτυξη δεν υποθηκεύει, ούτε εξαντλεί τις μελλοντικές δυνατότητες της κάθε χώρας και δεν επιδιώκει βραχυπρόθεσμα οικονομικά οφέλη, σε βάρος του περιβάλλοντος, των φυσικών πόρων και των τοπικών κοινωνιών».
Όσον αφορά τα προβλήματα, εστίασε για άλλη μια φορά στην υπερφορολόγηση, η οποία -όπως είπε- εξακολουθεί να πνίγει το τουριστικό πακέτο, ενώ η αβεβαιότητα για το τι μέλλει γενέσθαι «είναι πλέον δομικό χαρακτηριστικό του περιβάλλοντος στο οποίο επιχειρούμε και αναπτυσσόμαστε και φυσικά τα διαρθρωτικά ή θεσμικά ζητήματα που διαχρονικά θέτουμε προς την πολιτεία παραμένουν στο συντριπτικό μέρος τους άλυτα».
Πάντως, όπως είπε, κανένα μέτρο φορολογικής ελάφρυνσης δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό αν δεν εντάσσεται σε ένα συνολικό στρατηγικό σχέδιο.
«Ζητάμε συνολική πολιτική και όχι αποσπασματικές ενέργειες. Ζητάμε συγκροτημένο σχέδιο και όχι ημίμετρα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρέτσος για να επιτευχθεί η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος, με ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες προτάσεις και θέσεις.
Τέλος, ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Ρέτσος, στις μισθώσεις τουριστικών κατοικιών, υπογραμμίζοντας ότι η συγκεκριμένη αγορά συνεχίζει να είναι αρρύθμιστη και χωρίς κανόνες.
Όλα τα παραπάνω απαιτούν, όπως είπε, συνέργειες και συνεργασίες με την κυβέρνηση, τα υπουργεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και φυσικά τις τοπικές κοινωνίες, ώστε να αναδειχθεί το μοναδικό ελληνικό τουριστικό προϊόν.