Στην τουριστική αγορά της Αμερικής στρέφεται ο δήμος Ρεθύμνου προσπαθώντας μέσα από συνεργασίες, τόσο με τον τοπικό σύλλογο ξενοδόχων όσο και με την πανελλήνια ομοσπονδία του κλάδου αλλά και την αμερικανική εταιρία ταξιδιωτικών συμβούλων να προωθήσει τον προορισμό Ρέθυμνο στους Αμερικανούς πολίτες.
Αυτό επισημάνθηκε χθες στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησαν ο δήμαρχος και η αρμόδια αντιδήμαρχος τουρισμού, ανακοινώνοντας την έναρξη συνεργασίας με τρεις σημαντικούς εκπροσώπους της τουριστικής αγοράς.
Ειδικότερα, όπως αναφέρθηκε, ο Λεωνίδας Μπαμπάνης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «North Events» και νέος πρόεδρος της αμερικανικής εταιρείας ταξιδιωτικών συμβούλων (A.S.T.A.-American Society of Travel Advisors) σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώνει τις δυνάμεις του με τον Μανόλη Τσακαλάκη, πρόεδρο ξενοδόχων Ρεθύμνης και γενικό γραμματέα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και τον κ. Χαροκόπο Κωνσταντίνο, γενικό διευθυντή της Ελληνικής Ομοσπονδίας Τουρισμού στην Αμερική, σε συνεργασία με τον δήμο Ρεθύμνου με σκοπό την τουριστική προβολή του Ρεθύμνου στην αγορά της Αμερικής, έτσι ώστε η επόμενη χρονιά να βρει την πόλη έτοιμη να υποδεχτεί Αμερικανούς τουρίστες.
«Η Αμερική έχει έρθει κοντά στο Ρέθυμνο και η Κρήτη μπορεί να προσφέρει ποιοτική διαμονή», ανέφερε η κα Πέπη Μπιρλιράκη, αντιδήμαρχος τουρισμού δήμου Ρεθύμνης, τονίζοντας πως εδώ και μια δεκαετία με συνεχείς και οργανωμένες προσπάθειες έχουν τεθεί ισχυρές βάσεις ανάμεσα στις δύο τουριστικές οικονομίες.
Μεταξύ άλλων κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου ανέφερε:
«Σήμερα η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του δήμου Ρεθύμνης, έχει τη χαρά να καλωσορίσει στο πλαίσιο των εργασιών τους τρεις νέους συνεργάτες, Ρεθεμνιώτες και φίλους του Ρεθύμνου μέσα από νέες θεσμικές θέσεις. Ως δήμος δεν έχουμε σταματήσει καθόλου το κομμάτι της προβολής του τόπου μας στο εξωτερικό, κινητοποιώντας και στο εξωτερικό το θυμικό των επισκεπτών μας και έχοντας εδώ τα καλύτερα μέτρα ασφάλειας, όπως έχουν δηλώσει όλοι οι επισκέπτες μας του 2020. Ο Ρεθεμνιώτης ξενοδόχος έχει περάσει με άριστα τις εξετάσεις της ασφάλειας και αυτό θα θέλαμε να το κεφαλαιοποιήσουμε στο μέλλον. Θεωρούμε ότι θα είναι θετικό για εμάς, αρκεί να μπορέσουμε να κρατηθούμε για να περάσουμε τη φουρτούνα. Όσον αφορά την αμερικάνικη αγορά ο δήμος Ρεθύμνης έχει δουλέψει εντατικά και είχαν αρχίσει να αποδίδουν καρποί λίγο πριν ξεσπάσει η πανδημία. Ξεκινήσαμε γύρω στο 2015 μέσω των ντόπιων Αμερικανών, στη βάση της Σούδας, με τις δημόσιες σχέσεις της Βάσης που θα μπορούσαν να μεταφέρουν υλικό στην Αμερική. Την ίδια περίοδο διαφημίζαμε, μέσω bloggers και μέσω ειδικών δημοσιογράφων που φιλοξενούσαμε κατά καιρούς όλα αυτά τα χρόνια, το ρεθεμνιώτικο καρναβάλι. Πιο οργανωμένη προβολή μας στην Αμερική σε συνεργασία με τον κ. Μπαμπάνη, ο οποίος μέσω της northwesτ, μάς έχει προβάλλει σε πολλές χώρες της Ευρώπης, όπως η Πολωνία, η Γιουγκοσλαβία, η Σκανδιναβία με ειδική προβολή το greek panorama. Συνεργαστήκαμε στην πρώτη έκθεση αμιγώς τουριστική το 2017 στο Μανχάταν όπου είχαμε την ευκαιρία να παραστούμε εκπρόσωποι του τουρισμού του Ρεθύμνου και να ξεκινήσουμε μια επικοινωνία που πλέον εξελίχθηκε τα επόμενα χρόνια. Το 2018 στο πλαίσιο της Asta destination expo στην Αθήνα υποδεχτήκαμε όλα τα μέλη της αμερικάνικης ομοσπονδίας τουριστικών πρακτόρων σε μία συνεργασία με το υπ. Τουρισμού και με την πανελλήνια ομοσπονδία τουριστικών πρακτόρων και μάλιστα ο κ. Μπερέτης εκπροσώπησε το Ρέθυμνο μαζί με την πρόεδρο της τουριστικής επιτροπής. Από αυτήν την expo ακολούθησε μία ειδική εκδρομή από την εταιρεία Grecotel όπου φιλοξένησε τους εκπροσώπους και τους ξενάγησε σε όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν για την καλύτερη προβολή του τόπου. Συνεχίστηκε η επικοινωνία μας πάνω σ’ αυτόν τον άξονα τον Μάιο του 2018, σε τρεις μεγάλες πόλεις της Αμερικής για να επισκεφτούμε ειδικούς τουριστικούς πράκτορες. Ακολούθησε επόμενο road show το 2019 στη δυτική ακτή της Αμερικής».
Το προφίλ του Αμερικανού τουρίστα είναι ενδιαφέρον και απαιτητικό αλλά ο δήμος βρίσκεται σε ετοιμότητα, τόνισε η αντιδήμαρχος: «Για εμάς έχει ένα πολύ ενδιαφέρον προφίλ γιατί εξερευνά όλη την αγορά. Τα ξενοδοχεία που καταλήγει είναι ανωτέρου επιπέδου, τον ενδιαφέρουν τα ιδιαίτερα θεματικά ξενοδοχεία, μπορεί να είναι μία μπουτίκ μέσα σε ένα ιστορικό κέντρο αλλά θέλει ποιότητα στη διαμονή του και δεν τον ενδιαφέρει η οικονομική βάση. Εξερευνά τοπικά εστιατόρια και την περιοχή και δεν μένει μόνο στο ξενοδοχείο. Το Ρέθυμνο δεν έχει σταματήσει με την αμερικανική αγορά. Η Αμερική θα είναι πολύ έτοιμη στο να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε μαζί τους και ο κ. Μπαμπάνης θα βοηθήσει πολύ στο μέλλον».
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Ρεθύμνης, Γιώργος Μαρινάκης, αναφέρθηκε στην απαιτητική, δύσκολη αλλά και ποιοτική αγορά της Αμερικής, την οποία το Ρέθυμνο έχει ανάγκη ειδικά αυτή την περίοδο. «Είναι πολύ σημαντικό σε εξαιρετικές και κρίσιμες θέσεις να βρίσκονται άτομα που είτε προέρχονται από το Ρέθυμνο, είτε δουλεύουν χρόνια δίπλα μας και βοηθούν το Ρέθυμνο. Η αγορά της Αμερικής είναι ποιοτική και μεγάλη και εμείς θέλουμε να ανοίξουμε τα φτερά μας γιατί χρειαζόμαστε τον ποιοτικό τουρισμό. Ο τόπος μας και το Ρέθυμνο είναι ένας ασφαλής τόπος που σέβεται τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Η πανδημία και η κρίση δημιουργεί κάθε μέρα αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η οικολογία είναι το μεγάλο στοίχημα του πλανήτη μας, είναι πρόσφατα τα φαινόμενα και αυτής της κλιματικής αλλαγής και στον τόπο μας. Πρέπει να σκεφτούμε διαφορετικά και να δημιουργήσουμε εκείνα τα εργαλεία που μπορούμε να μπαίνουμε στο σπίτι του καθενός που μπορεί να ταξιδέψει. Θα ανοίξουμε τη δύσκολη αγορά της Αμερικής και θα ξεφύγουμε από το τρίπτυχο ήλιος, θάλασσα και καλό ξενοδοχείο. Θέλουμε όσους τουρίστες μπορεί ο τόπος να αντέξει αλλά να είναι ποιοτικοί, καλοί και οικολογικά ευαίσθητοι».
Η προσπάθεια για ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης, μετά τις καταστροφικές επιπτώσεις που είχε η πανδημία στη φετινή σεζόν, επιτάσσει στροφή σε νέες πρακτικές και μοντέλα. Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων και γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Μανόλης Τσακαλάκης, αναφέρθηκε στην ανάγκη για καλύτερες υποδομές των ηλεκτρονικών συστημάτων, έτσι ώστε να παρέχονται καλύτερες συνθήκες στους τουρίστες που εργάζονται εξ αποστάσεως, χαρακτηρίζοντας την τεχνολογίας ως μοναδική λύση στις δυσχέρειες που αντιμετωπίζει η αγορά με τους tour operators.
«Η τεχνολογία σήμερα μάς δίνει τη δυνατότητα για απομακρυσμένη εργασία των τουριστών που επιλέγουν να διαμείνουν εδώ και η κατάσταση μας επιβάλλει να τη χρησιμοποιήσουμε. Ως γνωστόν οι ταξιδιωτικές συνήθειες αλλάζουν. Από ότι φαίνεται στο μέλλον οι εταιρείες θα προσανατολίζουν την εργασία τους σε απομακρυσμένη εργασία και αυτό σημαίνει ότι εμείς πρέπει να προσανατολιστούμε εκεί, οι άνθρωποι αυτοί θα έρχονται και θα εργάζονται από τον τόπο που θα κάνουν τις διακοπές του, είτε σε ξενοδοχεία είτε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε επιπλωμένα διαμερίσματα και βίλες. Αυτό το μοντέλο βρίσκεται εν εξελίξει και αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές οικογένειες στον νομό που εργάζονται από εδώ. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα πρωτοτυπήσουμε και θα πάρουμε κομμάτι της πίτας που μας αναλογεί. Από τη στιγμή που όλες οι μεγάλες εταιρείες της Ευρώπης έχουν διασύνδεση για Κρήτη ελπίζουμε σε ένα stopover. Με τη βοήθεια του κ. Χαροκόπου και του δήμου είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Θα ακολουθήσουμε το μοντέλο των καιρών, το οποίο σιγά θα ενδυναμώνεται, καθώς δυστυχώς τα προβλήματα για tour operators είναι μεγάλα. Δεν παραγνωρίζουμε ότι έχουμε μία αγαστή συνεργασία και ελπίζουμε να επανέλθουν οι χρονιές στα φυσιολογικά αλλά δυστυχώς για εμάς, μας απομακρύνουν και μας πάνε στο 2025. Αναγκαστικά πρέπει να σπρώξουμε προς δύο τομείς. Να κρατήσουμε μία σταθερή και καλή υγειονομική κατάσταση και να προσελκύσουμε από τις υπερτονισμένες αγορές πελατών στις καθαρές δικές μας, με την τεχνολογία, όπου μας δίνει αυτήν τη δυνατότητα και η κατάσταση που επικρατεί σήμερα μας υποχρεώνει να τη χρησιμοποιήσουμε», ενώ εκφράζει αισιοδοξία για το μέλλον του τουρισμού καθώς τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου στάθηκαν στο ύψος των νέων περιστάσεων. «Πάρα πολύ κόσμος φέτος έκανε διακοπές σε μικρά καταλύματα όσο πιο απομονωμένα και σε ξενοδοχεία που τηρούσαν όλες τις προδιαγραφές για ασφαλή διαμονή των πελατών. Τέτοια είναι τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου αν και εφόσον τηρηθεί η υγειονομική ασφάλεια».
«Ο Αμερικάνος είναι έτοιμος να ταξιδέψει όταν τα σύνορα ανοίξουν»
Ο Λεωνίδας Μπαμπάνης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «North Events» και νέος πρόεδρος της αμερικανικής εταιρείας ταξιδιωτικών συμβούλων (A.S.T.A.-American Society of Travel Advisors) σε Ελλάδα και Κύπρο, περιέγραψε το προφίλ του Αμερικανού τουρίστα και δεσμεύτηκε πως μέσα από την καινούρια του ιδιότητα ως πρόεδρος της Α.S.T.A. θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αναβάθμιση της τουριστικής προβολής του Ρεθύμνου: «Δουλεύουμε τα τελευταία τρία χρόνια πολύ σκληρά στην ASTA και πιστεύω ότι θα είναι ένας πιο δυναμικός τρόπος παρουσίασης της Ελλάδας προς την Αμερική. Από την πλευρά μου δεσμεύομαι να διατηρηθεί μια πολύ καλή σχέση με την ASTA, τον μεγαλύτερο οργανισμό τουριστικών advisor στην Αμερική -έχει πάνω από 17,500 μέλη και άλλες 100 χώρες – chapτer που εκεί είναι άλλοι 25.000, άρα φανταστείτε πόσο δυναμικά μπορούμε να δώσουμε την πληροφορία στους ανθρώπους που πρέπει να τη λάβουν. Έχουμε πλέον τη δυνατότητα να κάνουμε πολλά πράγματα που δεν μπορούσαμε να τα κάνουμε πριν. Οι καιροί είναι δύσκολοι και η λέξη «προβολή» πλέον θα σταματήσει να ηχεί όπως παλιά. Πρέπει να συντηρηθούμε και να υπερέχουμε με κάθε τρόπο ηλεκτρονικό. Σε λίγο καιρό θα έχουμε ένα πλάνο προτάσεων για το 2021. Ήδη μιλάμε με πολλές αεροπορικές εταιρείες και πολλά άτομα. Το σπουδαιότερο είναι ότι επειδή ξεκίνησα τη σταδιοδρομία μου σαν τουριστική επικοινωνία από το Ρέθυμνο νομίζω ότι είναι η ώρα της Αμερικής. Ο Αμερικάνος είναι ένας άνθρωπος που θέλει να ταξιδέψει. Σημαντικό είναι η εκπαίδευση των τουριστικών συμβούλων με το Greek travel academy, ώστε να μπορούμε να τους εκπαιδεύουμε όλους αυτούς που πουλούν τον προορισμό. Πρέπει να δώσουμε την πληροφορία και να τους εκπαιδεύσουμε και φυσικά να τους συντηρούμε».