Τις έντονες διαμαρτυρίες του για το πολυνομοσχέδιο που αφορά στα θέματα Παιδείας, το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις και για την ειδική αγωγή, εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Νομού Ρεθύμνου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το νομοσχέδιο αυτό ουσιαστικά αποκλείει τα άτομα με αυτισμό από την εκπαίδευση.
Μεταξύ άλλων σε μακροσκελή ανακοίνωσή του αναφέρεται στον θεσμό της παράλληλης στήριξης, στον οποίο όπως τονίζεται στο σχετικό άρθρο στα διαλείμματα και στις σχολικές εκδηλώσεις την ευθύνη για το παιδί δεν θα την έχει η Παράλληλη Στήριξη, αλλά γενικώς… το σχολείο.
«Η διάταξη αυτή σημαίνει ότι η Π.Σ. θα υποστηρίζει το παιδί μόνο μαθησιακά, στο εντός της σχολικής τάξης μάθημα, ενώ σε όλες τις άλλες – εκτός τάξης – σχολικές δραστηριότητες, το παιδί δεν θα έχει την απαιτούμενη υποστήριξη της Π.Σ.
Η εφαρμογή της ΠΣ στις εκτός τάξης σχολικές δραστηριότητες, αποτελεί το ήμισυ του θεσμού, δηλαδή την επικοινωνία και κοινωνικοποίηση του παιδιού, η οποία είναι μέρος της Εκπαίδευσής του και αποτελεί την μία από τις δύο εξ ίσου σημαντικές λειτουργίες της. Η λειτουργία αυτή της Π.Σ. για την κοινωνικοποίηση του παιδιού, συντελείται κατά 90% σε αυτές ακριβώς τις εκτός τάξης σχολικές δραστηριότητες: το διάλειμμα, τις Σχολικές γιορτές, τις ψυχαγωγικές / πολιτιστικές / επιμορφωτικές επισκέψεις, τις εκδρομές και εκδηλώσεις και όλες τις εν γένει δραστηριότητες του Σχολικού πλαισίου που συντελούνται εκτός του μαθήματος της σχολικής τάξης», αναφέρει ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων με Αυτισμό Ρεθύμνου.
Παράλληλα, στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά για τις διατάξεις που αφορούν στο εκπαιδευτικό πλαίσιο και σχήμα του παιδιού για τα οποία αποφασίζουν τα ΚΕΔΔΥ και Δευτεροβάθμια ΕΔΕΑ με οριστική -δεσμευτική απόφαση, ερήμην των γονέων. «Βάσει των διεθνών συμβάσεων Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που έχει υπογράψει η χώρα, την τελική απόφαση για το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο -σχήμα του παιδιού τους, την ανανέωση, αλλαγή, αναβάθμιση, μείωση, ή διακοπή της Π.Σ., την Ειδική εξέταση και την επιλογή του Πλαισίου Εκπαίδευσης του παιδιού τους από τα προτεινόμενα των επιστημονικά αρμόδιων φορέων (Δημόσιων, ιδιωτικών ή κοινωνικών), λαμβάνουν αποκλειστικά οι γονείς -κηδεμόνες», αναφέρεται.
Για τη συμπερίληψη των μαθητών με αυτισμό στο 5% των εισακτέων άνευ εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση τονίζει: «Τα παιδιά με αναπηρίες βάσει του νόμου 3794/2009 -άρθρο 35, έχουν δικαίωμα κατά ποσοστό 5% να εγγράφονται άνευ εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρ’ όλα αυτά τα παιδιά του Αυτιστικού Φάσματος αποκλείονται από το μέτρο αυτό. Από την άλλη πλευρά, στο νέο πολυνομοσχέδιο, υπάρχουν διατάξεις που δίνουν το δικαίωμα μετάταξης σε ειδικούς εκπαιδευτικούς από την ειδική στη γενική εκπαίδευση, βάσει της δεύτερης ειδικότητας και των τυπικών προσόντων που έχουν (παρ. 10, 11, κ.λπ. του άρθρου 47), χωρίς να έχουν παιδιά με αναπηρία ή άλλες ειδικές κοινωνικές ανάγκες.
Κατά τον ίδιο τρόπο, το ίδιο δικαίωμα πρέπει να έχουν και οι γονείς παιδιών με αναπηρίες, που αυτή τη στιγμή υφίστανται απώλεια των δυνατοτήτων επιμέλειας της αναπηρίας του παιδιού τους και σίγουρα, το αίτημά τους δεν είναι μικρότερης προτεραιότητας.
Αδυνατούμε να καταλάβουμε το γιατί από το πολυνομοσχέδιο θεωρείται πιο επείγον να τακτοποιηθούν τα επιδόματα ευθύνης των διευθυντών (άρθρο 47 /παρ.13) ή να ενισχυθούν οι εξουσίες και δικαιοδοσίες του ΙΕΠ (παρ. 14) κ.λπ., από το να σταματήσει ο πόλεμος εναντίον της υγείας αθώων ανάπηρων παιδιών, η παρεμπόδιση επιμέλειας των αναγκών αναπηρίας τους, αλλά και οι άνευ λογικής διώξεις εναντίον των εκπαιδευτικών – εκπροσώπων μας που τολμούν να καταγγέλλουν τις παραβιάσεις Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων».
Επίσης αναφορά γίνεται στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών γονέων ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπου ο σύλλογος τονίζει: «Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση υπάρχει ένας αριθμός γονέων που είναι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και δεν διευκολύνεται το εργασιακό τους δικαίωμα να εργάζονται κοντά στον τόπο κατοικίας τους, ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν τις ανάγκες των παιδιών τους. Η ελάχιστη μοριοδότηση που λαμβάνουν ως γονείς παιδιών με αναπηρίες δεν αποτελεί προσόν διορισμού τους ως αναπληρωτές και τους κατατάσσει πολύ χαμηλά στους πίνακες αναπληρωτών. Υπάρχει άμεση αναγκαιότητα μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και προτείνουμε να υποστηριχτεί η πρόταξη στους διορισμούς των εκπαιδευτικών γονέων παιδιών με αναπηρίες».
Καταλήγοντας ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Ρεθύμνου, καταλήγοντας στην ανακοίνωσή του τονίζει: «Υποστηρίζουμε και διεκδικούμε όλα τα παραπάνω αιτήματα και μοιραζόμαστε τις αγωνίες των παιδιών και των οικογενειών τους.
Σε συνεργασία με την Εθνική Ομοσπονδία για τα δικαιώματα του αυτιστικού φάσματος που εκπροσωπεί τα άτομα και τις οικογένειες του αυτιστικού φάσματος, έχουν καταθέσει υπομνήματα και μηνύσεις στο Δικαστήριο Ανθρωπινών Δικαιωμάτων του Στρασβούργου και στον ΟΗΕ».