Επτά από τους εργαζόμενους που συνεχίζουν την επίσχεση εργασίας στο πλοίο, κατέθεσαν ασφαλιστικά μέτρα κατά της Cretan Lines διεκδικώντας τα χρήματα που τους οφείλονται από την εταιρεία, με αποτέλεσμα η Εισαγγελία Πειραιά να εκδώσει ένταλμα σύλληψης κατά μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Cretan Lines και συγκεκριμένα του γραμματέα.
Ωστόσο, το Λιμεναρχείο Ρεθύμνου που κλήθηκε να εκτελέσει το ένταλμα που του διαβιβάστηκε από το Λιμεναρχείο Πειραιά, το βράδυ του περασμένου Σαββάτου αντί να προχωρήσει στη σύλληψη του προέδρου ή του νυν γραμματέα της εταιρείας, συνέλαβε τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Ρεθύμνου Όθωνα Χριστουλάκη, ο οποίος έχει παραιτηθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο των «Κρητικών θαλάσσιων Γραμμών» και κατά συνέπεια από τη θέση του γραμματέα του Δ.Σ. από τα μέσα του μηνός Μαρτίου 2012. Προτού δηλαδή δρομολογηθεί το ΕΛΛΗ Τ.
Γύρω στα μεσάνυχτα του περασμένου Σαββάτου ο κ. Χριστουλάκης οδηγήθηκε από τρεις άνδρες του Λιμενικού Σώματος στο τοπικό Λιμεναρχείο, ως εκπρόσωπος της εταιρείας που ευθύνεται για τις βεβαιωμένες οφειλές δεδουλευμένων στο πλήρωμα. Εκεί παρέμεινε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες, παρά το γεγονός ότι εξήγησε στους λιμενικούς πως έχει αποχωρήσει από το Δ.Σ. προ οκταμήνου, επομένως δεν φέρει ευθύνη για το θέμα, καθώς δεν συμμετείχε στις αποφάσεις που ελήφθησαν για την αγορά του πλοίου, την πρόσληψη του προσωπικού κτλ.
Τελικά, μετά από ολιγόωρη ταλαιπωρία, ο κ. Χριστουλάκης αφέθηκε ελεύθερος με εντολή του Εισαγγελέα Ρεθύμνου.
Ωστόσο, προκύπτουν εύλογα ερωτήματα, τα οποία παραμένουν αναπάντητα από τους εκπροσώπους του Λιμεναρχείου, οι οποίοι δεν τοποθετήθηκαν χθες επί του ζητήματος. Αφενός πως είναι δυνατόν να συλλαμβάνεται ο γραμματέας ενός συνεταιρισμού, χωρίς να έχουν αναζητηθεί ο πρόεδρος ή ο αντιπρόεδρος, οι οποίοι προηγούνται ιεραρχικά στη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου. Αφετέρου, πως συλλαμβάνεται ο πρώην γραμματέας του συνεταιρισμού, όταν η περίοδος διεκδίκησης των δεδουλευμένων από πλευράς του πληρώματος, αφορά το χρονικό διάστημα Ιούλιος-Νοέμβριος, όταν δηλαδή δεν ήταν γραμματέας ο Οθ. Χριστουλάκης αλλά ο σημερινός πρόεδρος της Cretan Lines, Ν. Σιλιγάρδος.
Ο κ. Χριστουλάκης κάνει λόγο για μεθοδευμένη σύλληψη και αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να κινηθεί δικαστικά εναντίον της Λιμενικής Υπηρεσίας, καθώς όπως δηλώνει ο ίδιος υπέστη ηθική βλάβη. Η Cretan Lines, από την άλλη, μέσω του προέδρου της, χαρακτηρίζει το περιστατικό «βιαστική ενέργεια» και καταλογίζει ευθύνες στο Λιμεναρχείο Ρεθύμνου, για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τη συγκεκριμένη υπόθεση.
Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Ρεθύμνου, μιλώντας στην εφημερίδα μας ανέφερε: «Είναι όλα μεθοδευμένα. Είναι δυνατόν μια υπηρεσία που έχει κάνει πλείστες συναλλαγές από τα εβδομήντα και πλέον δρομολόγια του πλοίου, να μην έχει νωπά έγγραφα, τα οποία να υπογράφει ο πρόεδρος και ο γραμματέας, αλλά να κυνηγάει τον γραμματέα που είχε τη συγκεκριμένη θέση προτού αγοραστεί το ΕΛΛΗ Τ;
Εγώ έφυγα στις 16 Μαρτίου, δεν έχω υπογράψει ούτε την αγορά του πλοίου, ούτε καμιά πρόσληψη προσωπικού, ούτε κάποιο έγγραφο που να αφορά τα δρομολόγια του πλοίου, την έκδοση εισιτηρίων κτλ.
Εγώ τους προσκόμισα τα χαρτιά της παραίτησης και της αντικατάστασής μου και παρόλα αυτά, ο υπολιμενάρχης μου είπε ότι θα έπρεπε να κρατηθώ μέχρι τις 10:00 το πρωί επειδή πλέον το θέμα είχε φύγει από την Εισαγγελία Πειραιά και είχε μετατεθεί στην Εισαγγελία Ρεθύμνου, επομένως ο Εισαγγελέας θα έπρεπε να διαβάσει την δικογραφία. Τελικά, μετά από δική μου επιμονή ειδοποιήθηκε ο Εισαγγελέας Ρεθύμνου, ο οποίος έδωσε εντολή να αφεθώ ελεύθερος.
Ο χειρισμός του Λιμεναρχείου είναι ανεπαρκής. Ήρθαν στο κατάστημά μου τρία άτομα, με όχημα κινούμενο αντίθετα στον δακτύλιο, στις 23:05 το βράδυ για να με συλλάβουν, σε ώρα που ήταν πάρα πολύς κόσμος στον Πλάτανο. Αν αυτό δεν είναι στοχευμένη, επιλεκτική σύλληψη και ηθική βλάβη για μένα, τι είναι; Το ζήτημα είναι τραγελαφικό. Αν διάβαζαν το καταστατικό θα έβλεπαν ότι ο πρόεδρος και όχι ο γραμματέας είναι υπεύθυνος για τέτοιου είδους ζητήματα».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του συνεταιρισμού Ν. Σιλιγάρδος, αναφερόμενος στο περιστατικό, δήλωσε: «Εδώ δέχτηκα τα ξημερώματα του Σαββάτου ένα τηλεφώνημα από τον Υπολιμενάρχη, ο οποίος μου ζήτησε το καταστατικό της εταιρείας. Δεν μου ζητήθηκε τίποτα παραπάνω, ούτε μου εξήγησε τον λόγο του τηλεφωνήματος. Την Κυριακή το πρωί πληροφορήθηκα το περιστατικό.
Τα πράγματα είναι παράξενα. Πρώτον, διότι ο Εισαγγελέας έδωσε εντολή να συλληφθεί ο κ. Χριστουλάκης, ο οποίος ήταν γραμματέας, ενώ θα έπρεπε καταρχήν να κινηθεί διαδικασία εναντίον του προέδρου και του πρώτου αντιπροέδρου. Επιπλέον, την περίοδο εκείνη γραμματέας ήμουν εγώ, όχι ο κ. Χριστουλάκης. Δεν ξέρω τι έγινε. Ήταν μια βιαστική ενέργεια».
Στο ερώτημα, αν ο κ. Χριστουλάκης εξακολουθεί να φαίνεται ως εκπρόσωπος της εταιρείας, ο κ. Σιλιγάρδος απάντησε: «Το όνομα του κ. Χριστουλάκη έχει σταματήσει να φαίνεται στο Δ.Σ. από τις 18 Μαρτίου. Έχουμε καταθέσει στο Πρωτοδικείο όλες τις αποφάσεις και το Λιμεναρχείο Ρεθύμνου το γνωρίζει.
Λογικά ο Εισαγγελέας Πειραιώς έλαβε υπόψιν του κάποια προηγούμενη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, που υπήρχαν τα ονόματα του προεδρείου εκείνης της εποχής. Το λάθος ανήκει σε εκείνον που εκτέλεσε τη διαδικασία, γιατί το καταστατικό λέει σαφέστατα ότι ευθύνεται ο πρόεδρος. Ελλείψει προέδρου ευθύνεται ο αντιπρόεδρος, ελλείψει αντιπροέδρου ευθύνεται ο γραμματέας».
Συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου με τη συμμετοχή και των επίτιμων μελών, της αντιπεριφερειάρχη Μαρίας Λιονή και του δημάρχου Ρεθύμνου Γιώργου Μαρινάκη, αλλά και των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου, πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα στην Cretan Lines.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μέλη του Δ.Σ. προχώρησαν σε ενημέρωση γύρω από το ζήτημα της επισκευής της μηχανικής βλάβης που έχει υποστεί το ΕΛΛΗ Τ., ενώ αναφέρθηκαν στην προσπάθεια που καταβάλλεται για την επιστροφή του πλοίου στη γραμμή Ρέθυμνο-Πειραιάς.
Επίσης, οι διοικούντες τον συνεταιρισμό προέβησαν σε ενημέρωση για τις ενέργειες που βρίσκονται σε εξέλιξη με στόχο την συγκέντρωση χρημάτων προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσες και επείγουσες οικονομικές ανάγκες, ώστε, μετά την επισκευή του πλοίου, να καταστεί εφικτή η άμεση επαναδρομολόγησή του.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το Δ.Σ. της Cretan Lines ζήτησε από τον δήμαρχο και την αντιπεριφερειάρχη να στηρίξουν την προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη, ωστόσο η κυρία Λιονή και ο κ. Μαρινάκης τόνισαν την αναγκαιότητα εκπόνησης ενός συγκεκριμένου σχεδίου, ώστε να φανεί με στοιχεία αν το εγχείρημα είναι βιώσιμο και αν υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί.