Σε κατάληψη βρίσκονται επτά συνολικά σχολεία στον νομό Ρεθύμνης και συγκεκριμένα: 1ο ΕΠΑΛ, το ΓΕΛ Περάματος, το Πειραματικό ΓΕΛ, 4ο ΓΕΛ, 5ο Γυμνάσιο, 3ο ΓΕΛ και το 3ο Γυμνάσιο.
Χθες με πρωτοβουλία του διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρέθυμνου, Μανούσου Μαραγκάκη, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με αντιπροσωπεία μαθητών των υπό κατάληψη σχολείων προκειμένου να συζητήσουν τα αιτήματά τους, τα οποία αφορούν στις ελλείψεις εκπαιδευτικών, στην απουσία ψυχολόγων, σε κτιριακά ζητήματα αλλά και σε θέματα που αφορούν την Τράπεζα Θεμάτων και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
Όπως τους ενημέρωσε ο κ. Μαραγκάκης, τα λειτουργικά κενά των σχολείων στο μεγαλύτερο βαθμό είναι καλυμμένα, με βάση τους διορισμούς των αναπληρωτών οι οποίοι θα αναλάβουν καθήκοντα μέχρι τη Δευτέρα: «Είχαμε ζητήσει 70 εκπαιδευτικούς και διορίστηκαν οι 69», είπε.
Όπως πρόσθεσε, οι ψυχολόγοι έχουν ήδη τοποθετηθεί στα λύκεια και την Τρίτη έγινε ο διορισμός ψυχολόγων και στα ΕΠΑΛ: «Το ΕΠΑΛ έχει έναν γιατί είναι μεγάλο σχολείο, το 2ο ΕΠΑΛ μοιράζεται έναν με το εσπερινό, τα νέα ΕΠΑΛ τα εσπερινά μοιράζονται άλλον έναν και τα Ανώγεια άλλον έναν. Ελπίζω οι ψυχολόγοι που διορίστηκαν να έρθουν και να μείνουν, γιατί πάντα ένα 10-15% ζητάει τις άδειές του και προκύπτει ξανά θέμα. Στα γενικά λύκεια, σε σχολεία που έχουμε τα δίκτυα μοιράζεται ένας κοινωνικός λειτουργός και μία ψυχολόγος. Κάθε μέρα πηγαίνει στο δίκτυο η ομάδα, γυρνάει στα σχολεία εδώ και πηγαίνει σε σχολεία της επαρχίας. Αυτό το σύστημα δουλεύει χρόνια, δεν είναι το πιο ενδεδειγμένο, αλλά είναι αυτό που λειτουργεί», εξηγεί ο κ. Μαραγκάκης.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου, τα παιδιά στα αιτήματά τους αναφέρονται και σε ζητήματα όπως είναι αυτό που υπάρχει με το μάθημα του ελευθέρου σχεδίου που δεν διδάσκεται: «Ε, έχουν εν μέρει δίκιο. Έχουμε ένα μάθημα δηλαδή που εξετάζεται μεν, αλλά δεν διδάσκεται. Αυτό αντιμετωπίζεται με την ενισχυτική διδασκαλία στα ειδικά μαθήματα. Την πρώτη χρονιά που το εφαρμόσαμε, έγινε η διδασκαλία, οργανώθηκε και δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον. Τη δεύτερη χρονιά, πέρσι δηλαδή, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον μόνο από μία μαθήτρια του 3ου ΓΕΛ. Άρα δεν δημιουργήθηκε τμήμα. Θα προσπαθήσουμε και φέτος να δημιουργήσουμε το τμήμα, αλλά δεν γίνεται αν δεν εκδηλώνουν ενδιαφέρον, γιατί είναι στα πλαίσια της ενισχυτικής, δηλαδή μετά τις 14:00 που σχολάνε τα παιδιά. Το γραμμικό σχέδιο εξετάζεται στις Πανελλήνιες και αντιμετωπίζεται ανάλογα. Υποστηρίζονται τα παιδιά όταν υπάρχει ενδιαφέρον», σημείωσε.
Οι μαθητές έθεσαν στον κ. Μαραγκάκη και κτιριολογικά προβλήματα, για τα οποία όμως μας είπε: «Η κατάσταση δεν είναι η καλύτερη, αλλά ούτε και η χειρότερη. Κυρίως οι υποδομές της ειδικής αγωγής ασφυκτιούν παρά αυτές της γενικής εκπαίδευσης».
Παράλληλα οι μαθητές διαφωνούν με το νέο σύστημα των απουσιών αλλά και για τις συγχωνεύσεις που, όπως σημείωσε ο κ. Μαραγκάκης, δεν αφορούν στα σχολεία του Ρεθύμνου. «Δεν υπάρχουν σχολεία στο Ρέθυμνο με τμήματα πάνω από 30 παιδιά. Δεν έχουμε καμία συγχώνευση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ούτε στην πόλη. 27 μαθητές σε τμήμα έχουμε σε λύκειο, αλλά αυτός είναι ο μέγιστος αριθμός μαθητών που έχουμε», τόνισε.