Συστήματα παρακολούθησης των κυκλοφοριακών δεδομένων θα τοποθετηθούν σε 11 επιλεγμένες θέσεις, οι οποίες καλύπτουν χωρικά όλες τις εισόδους της πόλης, κεντρικά σημεία που παρουσιάζουν αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο καθώς και περιοχές, όπως είναι ο Μασταμπάς, η Καλλιθέα, τα Περιβόλια και ο Πλατανιάς. Πρόκειται για ένα σύστημα που θα εγκατασταθεί στο πλαίσιο του προγράμματος Civitas Destinations και τα αποτελέσματά του θα αποτελέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο, καθώς όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου, η επεξεργασία των δεδομένων που θα συλλέγονται, αφενός θα συμβάλει στην ακριβή παρακολούθηση και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης κινητικότητας και αφετέρου θα επιτρέψει την εξεύρεση των καταλληλότερων λύσεων για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, στόχοι που επιδιώκονται στο πλαίσιο ανάπτυξης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Ο διαγωνισμός για την προμήθεια και την εγκατάσταση του συγκεκριμένου θερμικού συστήματος δημοσιεύτηκε χθες και ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 54.000 ευρώ.
Όπως ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο δημοτικός σύμβουλος Τάσος Παπαδουράκης το θερμικό αυτό σύστημα παρακολούθησης των κυκλοφοριακών δεδομένων θα καταγράφει την κίνηση πεζών, ποδηλάτων και οδηγών δικύκλων και αυτοκινήτων χωρίς να καταγράφονται τα πρόσωπα και αυτό θα συμβάλλει όπως είπε στην υλοποίηση των απαραίτητων παρεμβάσεων για την βελτίωση της βιώσιμης κινητικότητας.
Επιπλέον, τα δεδομένα αυτά θα αποτελέσουν αναμφίβολα στοιχεία που θα συνδράμουν κάθε μελλοντική αξιολόγηση και βελτίωση των δράσεων του ΣΒΑΚ με στόχο την αναβάθμιση των συνθηκών κινητικότητας τόσο των πολιτών όσο και των επισκεπτών του Δήμου Ρεθύμνης.
Διευκρινίζεται πως η εγκατάσταση και λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος, σε καμία περίπτωση δεν θα παραβιάζει ούτε θα πλήξει προσωπικά δεδομένα, αφού οι κάμερες καταγράφουν μόνον θερμικά ίχνη και όχι ανθρώπινα πρόσωπα και σώματα.
«Τα σημεία έχουν επιλεγεί από το Μετσόβειο Πολυτεχνείο και αφορούν τόσο το κέντρο της πόλης όσο και περιφερειακά, ώστε να είμαστε σε θέση να έχουμε τον πλήρη έλεγχο της κυκλοφορίας. Οι αισθητήρες που θα παρακολουθούν την κίνηση αφορούν σε μόνιμη εγκατάσταση, ενώ μέσω του προγράμματος το οποίο κάνουμε θα έχουμε την ευκαιρία να βλέπουμε κατά πόσο οι παρεμβάσεις που θα κάνουμε έχουν αποτέλεσμα και βελτιώνουν την υπάρχουσα κατάσταση σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία. Το πρόγραμμα έχει σκοπό να ενισχύσει τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, τη δημόσια συγκοινωνία και να διαθέτει τρόπους στον τουρίστα να μετακινείται χωρίς να χρησιμοποιεί αυτοκίνητο. Όταν ενισχύεις εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, αυτομάτως δημιουργείς αποσυμφόρηση. Ήδη κάνουμε μελέτη για την αξιολόγηση των υπηρεσιών της δημόσιας συγκοινωνίας από την οποία θα προκύψουν οι ανάγκες που υπάρχουν για να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών, προγραμματίζουμε την τοποθέτηση ηλεκτρονικών μέσων, ώστε να γνωρίζει ο επιβάτης την ακριβή ώρα που θα περάσει το λεωφορείο, ενώ παράλληλα αναζητούνται λύσεις για την καλύτερη οξοποίηση των κοινόχρηστων ποδηλάτων και το ζήτημα των φορτοεκφορτώσεων στην παλιά πόλη. Ταυτόχρονα είναι σε εξέλιξη το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας που εκπονεί το Μετσόβειο Πολυτεχνείο και όλα αυτά θα κουμπώσουν μεταξύ τους» ανέφερε ο Θωμάς Παπαδογιάννης, εργαζόμενος στο πρόγραμμα Civitas Destinations.