Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει σταδιακά ο στρατηγικός σχεδιασμός ανάπτυξης του εμπορικού – ενετικού λιμανιού της μαρίνας, αλλά και της χερσαίας ζώνης, καθώς στην τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου -την Τρίτη- άνοιξαν οι προσφορές και επελέγη ο ανάδοχος μελετητής από το δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό που προηγήθηκε.
Το υπουργείο Ναυτιλίας μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων επιχορήγησε για το σκοπό αυτό το Λιμενικό Ταμείο με το ποσό των 100.000 ευρώ προκειμένου να ξεκινήσουν οι μελέτες για το «μάστερ πλαν» του λιμανιού και της μαρίνας.
Το σχέδιο αυτό, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και όλους τους φορείς, αναμένεται να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο, καθώς θα βάλει τάξη στην περιοχή του εμπορικού, του ενετικού λιμανιού της μαρίνας και της χερσαίας ζώνης χωροθετώντας δραστηριότητες και λειτουργίες και οργανώνοντας με συγκεκριμένους όρους και προδιαγραφές όλες τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσονται στις ζώνες αυτές.
Παράλληλα, το σχέδιο αυτό, το οποίο, σύμφωνα με την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, θα είναι έτοιμο σε τέσσερις μήνες και ακολούθως θα πρέπει να πάρει σειρά εγκρίσεων και γνωμοδοτήσεων από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες για να υπογραφεί το τελικό κείμενο από τον υπουργό Ναυτιλίας, αποτελεί, όπως ανάφερε, βασική προϋπόθεση για να μπορεί το λιμάνι και η μαρίνα να εξασφαλίζει χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά προγράμματα.
Σε σχετικές δηλώσεις της στα «Ρ.Ν.» η κα Ρένα Κουτσαλεδάκη, ανέφερε: «Το Δ.Σ. ενέκρινε την αποσφράγιση του πρακτικού για το δημόσιο ανοιχτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό και έχουμε πλέον ανάδοχο για το μάστερ πλαν του λιμανιού. Το μάστερ πλαν είναι η κατάστρωση του σχεδιασμού-στρατηγική ανάπτυξη λιμένα και χερσαία ζώνης για τα επόμενα χρόνια. Η ομάδα των μελετητών θα καταστρώσει σχέδιο επί χάρτου, δηλαδή την απεικόνιση, την λειτουργικότητα την κυκλοφορία, τα αρχιτεκτονικά κτίρια πάνω σε χαρτί που θα αφορά τόσο το εμπορικό και ενετικό λιμάνι, την μαρίνα αλλά και τη χερσαία ζώνη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί αποτελεί το βασικό βήμα για να μπορούμε να διεκδικούμε κονδύλια από ευρωπαϊκά προγράμματα. Το μάστερ πλαν θα αφορά την αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής, την οργάνωση των χώρων, θα ρυθμίζει κυκλοφοριακά θέματα και προβλήματα που υπάρχουν σήμερα και χρονίζουν και φυσικά αφού εγκριθεί θα ισχύει για τα επόμενα χρόνια, έτσι ώστε να μη γίνονται σπασμωδικές κινήσεις αλλά συγκροτημένα να υπάρχει ένα πλάνο για την αναβάθμιση του χώρου. Η μελέτη θα αφορά τόσο την προοπτική κατασκευής λιμενικών εγκαταστάσεων, υποδομών και φυσικά την θωράκιση. Για παράδειγμα υπάρχουν κρηπιδώματα στο λιμάνι που σήμερα είναι μη χρηστικά, τα οποία θα μπορούν να διευρυνθούν και να αξιοποιηθούν, θα δοθεί η δυνατότητα τοποθέτησης μηχανισμών προσέγγισης τόσο εμπορικών πλοίων όσο και κρουαζιερόπλοιων, θα μπορούν να καλυφτούν ανάγκες της κρουαζιέρας με τμήματα κτιρίων, το ανατολικό τμήμα της μαρίνας θα μπορεί να αναδειχτεί και να αξιοποιηθεί, θα δοθεί η δυνατότητα διευθέτησης του χώρου των ψαράδων, ώστε να μην εμποδίζεται η ανάπτυξη της μαρίνας, θα μελετηθούν δηλαδή στο σύνολό τους οι υποδομές της μαρίνας και του εμπορικού λιμανιού. Όλες οι προηγούμενες μελέτες που έχουμε πάρει τόσο για την κρουαζιέρα που είναι σε εξέλιξη όσο και για την αξιοποίηση του εμπορικού λιμένα και τη θωράκισή του θα είναι σύμφωνα με το μάστερ πλαν. Για το σχέδιο αυτό θα υπάρξει διαβούλευση με την τοπική κοινωνία. Χωρίς το σχέδιο αυτό δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε μεγάλα ευρωπαϊκά προγράμματα. Σύμφωνα με τη σύμβαση υπάρχει περιθώριο τεσσάρων μηνών για την ολοκλήρωσή του. Πρωταρχικός σκοπός είναι το αναπτυξιακό και το λειτουργικό. Δηλαδή αρχικά να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που έχουμε σήμερα με κανόνες ασφαλείας και ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε τις απαιτούμενες αναπτυξιακές προοπτικές για τα επόμενα χρόνια».