Σε διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και τις δημοτικές παρατάξεις θα τεθεί τις αμέσως επόμενες ημέρες η μελέτη που αφορά τις αναπλάσεις κάθετων κεντρικών δρόμων της πόλης του Ρεθύμνου η οποία θα κατατεθεί προς ένταξη στο πρόγραμμα των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων.
Η νέα ανάπλαση που σχεδιάζει ο δήμος Ρεθύμνου αφορά σε επτά κεντρικούς δρόμους της πόλης.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις οδούς Δασκαλάκη, Χατζηδάκη, Πρεβελάκη, Καζαντζάκη, Καστρινάκη και Ασκούτση που συνδέονται με τις αναπλασμένες οδούς Μοάτσου και Λεωφόρου Κουντουριώτου – καθώς και την οδό Παρέν Σιγανού που συνδέει τις οδούς Πρεβελάκη και Χατζηδάκη.
Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου, τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν θα είναι ανάλογα με αυτά των υφισταμένων αναπλάσεων με κύριο υλικό τον κυβόλιθο.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και πάλι στον πεζό και τα Α.με.Α. (φαρδιά πεζοδρόμια, όδευση τυφλών, ράμπες, διαβάσεις), στην ανάδειξη του ήδη υφιστάμενου πράσινου, όπως οι δενδροστοιχίες στις οδούς Δασκαλάκη, Χατζηδάκη και Πρεβελάκη και τον φωτισμό.
Θα υπάρξει το δυνατόν μικρότερη μείωση θέσεων στάθμευσης, ενώ ειδικά στην οδό Παρέν Σιγανού, ένα δρόμο γειτονιάς στο κέντρο της πόλης, λόγω της στενότητάς του στη νότια πλευρά του δρόμου θα υπάρχουν εσοχές μόνο για στάθμευση δικύκλων.
Στην οδό Ασκούτση, ένα δρόμο που θα συνδέει την κεντρική Λεωφόρο και με το νέο Αστυνομικό Μέγαρο, επί του ανατολικού πεζοδρομίου θα υπάρχει ποδηλατόδρομος. Το συνολικό μήκος των οδών που περιλαμβάνονται στην ανάπλαση είναι περίπου 900 μέτρα.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Άγγελος Μαλάς ανέφερε: «τις αμέσως επόμενες ημέρες θα γίνει μια διαβούλευση με τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και τεχνικούς φορείς όπως το ΤΕΕ, για να καταλήξουμε στην οριστικοποίηση της μελέτης και να ακολουθήσει στη συνέχεια η διαδικασία των αδειοδοτήσεων και να συνταχθεί ο προϋπολογισμός του έργου. Στη διάρκεια της διαβούλευσης θα τεθεί και το θέμα της κατάργησης κάποιων θέσεων στάθμευσης στις οδούς αυτές. Προσπαθήσαμε αυτές να είναι οι λιγότερες δυνατές και αυτές που επί της ουσίας σχεδιάζουμε να καταργήσουμε είναι εκείνες οι οποίες δεν έχουν προδιαγραφές. Ουσιαστικά ο στόχος μας είναι η φιλοσοφία της βιώσιμης κινητικότητας που την έχουμε δει να υλοποιείται στους κεντρικούς δρόμους, όπως είναι η Μοάτσου και η Κουντουριώτη, ουσιαστικά να υλοποιηθεί και στα στενά δρομάκια που τις συνδέουν, για να λειτουργούν ενιαία. Πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια στους κατοίκους για να κυκλοφορούν, αλλά θα έχουμε ταυτόχρονα και καλύτερη ποιότητα ζωής, καθώς θα ενισχύσει την εμπορική δραστηριότητα. Μιλάμε για ένα κέντρο που είναι το συνεκτικό κομμάτι του αστικού ιστού της πόλης μας, που εκεί μέσα υπάρχει και η κατοικία, αλλά και η εμπορική δραστηριότητα. Είναι κομμάτι που θα επεκτείνεται και σε όλα τα υπόλοιπα. Με την ίδια φιλοσοφία θα πάμε ν’ ασχοληθούμε και στα σχολεία, κάνοντας παρεμβάσεις. Παρόμοια επεκτείνεται η φιλοσοφία αυτή για παράδειγμα και στη Σαρακίνα και στην οδό Κολοκοτρώνη. Η λογική και η αξία είναι ότι πάμε σε περιοχές που δεν έχουμε “ακουμπήσει”, εφόσον κλείνουμε τα κομμάτια που κέντρου που ενοποιούνται».
Ετοιμάζονται οι μελέτες για την αναβάθμιση του δρόμου που οδηγεί στου Γάλλου
Εν τω μεταξύ, σε φάση προετοιμασίας για την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών για το έργο αναβάθμισης οδικού δικτύου σύνδεσης Ρεθύμνου-πανεπιστημίου Γάλλου βρίσκεται η τεχνική υπηρεσία του δήμου Ρεθύμνου, καθώς το παραπάνω έργο έχει συμπεριληφθεί στις προτάσεις του δήμου που εγκρίθηκαν για να υλοποιηθούν μέσα από το πρόγραμμα «Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις» (ΟΧΕ) με προϋπολογισμό 750.000 ευρώ.
Πρόκειται για έναν σχεδιασμό του δήμου Ρεθύμνης, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Κρήτης, με σκοπό την αισθητική, αλλά κυρίως τη λειτουργική αναβάθμιση της δυτικής εισόδου της πόλης, προκειμένου με ασφάλεια πεζοί και οδηγοί να διέρχονται τον δρόμο και να εξυπηρετούνται αποτελεσματικά φοιτητές και καθηγητές, που καθημερινά διασχίζουν τον δρόμο αυτό για να φτάσουν στην πανεπιστημιούπολη Γάλλου.
Η παρέμβαση χαρακτηρίζεται πρωταρχικής σημασίας για το ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα του νησιού. Ο σχεδιασμός αφορά την ανακατασκευή του δρόμου και τη δημιουργία πεζόδρομου από το ύψος του στρατοπέδου μέχρι και τον οικισμό του Γάλλου.
Ένας δρόμος παραμελημένος και μη λειτουργικός, αφού δεν διαθέτει πεζοδρόμιο και φωτισμό και παρότι πολυσύχναστος εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, ιδίως τις νυχτερινές ώρες, όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη.
Υπενθυμίζεται ότι στο πρόγραμμα των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων συμμετέχουν από κοινού οι δήμοι Ρεθύμνου και Αγίου Βασίλειου έχοντας καταθέσει προτάσεις έργων, η χρηματοδότηση των οποίων φτάνει τα 14,4 εκατ. ευρώ.
Από τα αυτά τα 10.6 εκατ. ευρώ αφορούν στον δήμο Ρεθύμνης και τα 3.8 εκατ. ευρώ αφορούν στον δήμο Αγίου Βασιλείου. Οι δυο πλευρές έχουν συμφωνήσει ότι το ποσό των εκπτώσεων που θα προκύψει από τα έργα, θα πάει εξ ολοκλήρου στον δήμο Ρεθύμνης.