Και ενώ το έργο ανάπλασης του ανατολικού παραλιακού μετώπου από το ύψος «Δελφίνι» μέχρι και το ρέμα Κουτσολίδι εκτελείται με χρήματα του ΕΣΠΑ, σε πονοκέφαλο έχει εξελιχτεί για τη δημοτική αρχή, το τι μέλλει γενέσθαι με τους κάδους απορριμμάτων, που σήμερα βρίσκονται κατά μήκος της παραλιακής λεωφόρου.
Πρόκειται συνολικά για τριάντα περίπου κάδους, σε ένα μήκος δρόμου 2,5 χλμ. που εξυπηρετούν τα ξενοδοχεία, τις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά και τους κατοίκους της περιοχής. Ο προβληματισμός είναι έντονος, καθώς αφενός η μελέτη του έργου που κατασκευάζεται δεν προβλέπει θέσεις χωροθετημένες για κάδους απορριμμάτων και αφετέρου επιθυμία και στόχος της δημοτικής αρχής είναι να περιορίσει στο ελάχιστο δυνατό την παρουσία των κάδων κατά μήκος της παραλίας για αισθητικούς κυρίως λόγους, που έχουν να κάνουν με την αυξημένη τουριστική κίνηση στην περιοχή.
Ήδη, έχουν γίνει σχετικές συναντήσεις στην τεχνική υπηρεσία, παρουσία του αρμόδιου για θέματα τεχνικών έργων αντιδημάρχου Μίνωα Αλεφαντινού, του αρμόδιου για θέματα καθαριότητας Δημήτρη. Λελεδάκη και του Συλλόγου Ξενοδόχων, όπου έχει τεθεί στο τραπέζι του διαλόγου το συγκεκριμένο θέμα, προκειμένου να βρεθεί η βέλτιστη λύση τόσο για τους επιχειρηματίες όσο όμως κυρίως για τους επισκέπτες που κατακλύζουν κάθε καλοκαίρι την περιοχή.
Η σκέψη είναι να μειωθούν στο ελάχιστο οι κάδοι επί της παραλιακής και οι επιχειρήσεις και τα τουριστικά καταστήματα που δραστηριοποιούνται στην περιοχή να εφοδιαστούν με ειδικούς κάδους, τους οποίους θα έχουν εντός των επιχειρήσεών τους και να γίνεται η αποκομιδή συγκεκριμένες ώρες από απορριμματοφόρα του Δήμου – να ακολουθηθεί δηλαδή το σύστημα που έχει εφαρμοστεί και στην παραλιακή ζώνη Ελ. Βενιζέλου. Ωστόσο, λόγω του ότι πρόκειται για μεγάλο τμήμα του δρόμου, (2,5 χλμ.), οι αρμόδιοι φορείς προσανατολίζονται στο να αφήσουν τουλάχιστον πέντε κάδους επί της παραλίας και να διοχετευτούν κάποιοι άλλοι σε παρόδιους οδούς, ενώ στο τραπέζι της συζήτησης έχει πέσει και η ιδέα για τη δημιουργία κάποιων υπόγειων κάδων (περίπου 3) σε σημεία που θα χωροθετηθούν.
Το σενάριο αυτό όμως απαιτεί χρήματα και χρόνο και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει συγκεκριμένη απόφαση υλοποίησης.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι σε μια παραλία που αποτελεί τη βιτρίνα της πόλης, δεν μπορούν να κυριαρχούν οι κάδοι με τις σακούλες απορριμμάτων και τη συνεπαγόμενη από αυτούς δυσωδία.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Μ. Αλεφαντινός μιλώντας στα «Ρ.Ν.» για το θέμα ανέφερε χαρακτηριστικά: «Καταρχάς εγώ δεν θέλω οι κάδοι από την στιγμή που, κάνουμε μια ανάπλαση στην παραλία, να υπάρχουν επί της οδού, όπως ήταν μέχρι τώρα. Γι’ αυτό και προσανατολιζόμαστε στον περιορισμό τους στο ελάχιστο δυνατό. Η γνώμη μου είναι ότι οι κάδοι μπορούν να μειωθούν κατά τα 2/3. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την ενεργοποίηση του νόμου που λέει ότι το κάθε κατάστημα και το κάθε ξενοδοχείο, θα έχει δικούς του κάδους -όπως γίνεται και στο άλλο κομμάτι της παραλίας- και δύο συγκεκριμένες φορές την ημέρα θα περνάει το απορριμματοφόρο και θα κάνει την αποκομιδή. Θα πρέπει λοιπόν κατά τη δική μου άποψη, η υπηρεσία Καθαριότητας να επεκτείνει αυτό το πρόγραμμά της και σε όλη την παραλία, οπότε ευελπιστώ σε καλή συνεργασία με τους επιχειρηματίες της περιοχής να κρατάνε τα σκουπίδια τους και να τα βγάζουν τη στιγμή που πρέπει.
Με αυτό τον τρόπο θα μειωθούν κατά τα 2/3 οι κάδοι και τους υπόλοιπους 10 (από τους 30 συνολικά) θα τους βολέψουμε στις παρόδιους οδούς. Θα ζητήσουμε λοιπόν εμείς, εγώ δηλαδή θα ζητήσω από την υπηρεσία Καθαριότητας να επεκτείνει αυτό το πρόγραμμά της και σε όλο το μήκος της παραλίας, γιατί αυτό είναι και προς όφελος των καταστηματαρχών. Αυτοί θα έχουν ελάφρυνση, γιατί οι πελάτες τους δεν θα βλέπουν τους κάδους μπροστά τους, θα βλέπουν τη θάλασσα. Είναι προς όφελός τους και σε συνεργασία μαζί τους, θα πάμε σε αυτή τη λύση. Έχω ήδη ενημερώσει σχετικά τον Σύλλογο Ξενοδόχων σε συνάντηση που είχαμε, ενώ οι συζητήσεις είναι συνεχείς και με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο τον κ. Λελεδάκη».
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Δ. Λελεδάκης, τόνισε: «Είμαστε σε συνεχείς συζητήσεις και κουβεντιάζουμε για να δούμε τι μπορεί να γίνει με τους κάδους. Συνεργαζόμαστε τεχνική υπηρεσία και Υπηρεσία Καθαριότητας για να βρούμε τις καλύτερες δυνατές λύσεις. Θα είναι υπόγειοι οι κάδοι; θα τοποθετηθούν σε κάθετους δρόμους; θα είναι επί της παραλίας; Προσπαθούμε να βρούμε την καλύτερη λύση για την πόλη, όμως μέχρι στιγμής δεν έχουμε καταλήξει. Προσπαθούμε να εφαρμόσουμε το ίδιο σύστημα με την Ελ. Βενιζέλου, αλλά από την άλλη δεν γίνεται να μην υπάρχουν και καθόλου κάδοι σε 2,5 χιλιόμετρα παραλίας. Είναι τόσα μαγαζιά, είναι ένα πρόβλημα. Είναι ένα θέμα σοβαρό και πρέπει να επιλυθεί το συντομότερο δυνατό, για να δούμε και πώς θα προχωρήσει και το έργο εκεί. Στη μελέτη πάντως δεν είχανε προβλέψει καθόλου κάδους, ούτε καν το έχουνε σκεφτεί. Λογικό είναι κάτι τέτοιο για μια παραλία, αλλά από την άλλη και για τον δημότη είναι επίσης λογικό, που θέλει να πετάξει τα σκουπίδια του. Πρέπει να του βρεις κάποια εναλλακτική λογική λύση, χωρίς να επιβαρύνει το περιβάλλον».
Ο πρώην αντιδήμαρχος Καθαριότητας και νυν δημοτικός σύμβουλος Τάσος Παπαδουράκης σε ερώτηση των «Ρ.Ν.» για το θέμα των απορριμμάτων και των κάδων στην παραλία ήταν κατηγορηματικός, τονίζοντας πως: «Σε όλο το κομμάτι που γίνεται τώρα η ανάπλαση, έχει το μεγαλύτερο ποσοστό η επαγγελματική στέγη. Η επαγγελματική στέγη πρέπει λοιπόν να μην θέλει τους κάδους στην παραλία, διότι εκεί είναι που περπατάνε και κάνουνε τη βόλτα τους όλοι οι πελάτες τους. Όλος ο επαγγελματικός κόσμος θα πρέπει να θέλει να μην υπάρχουν σκουπίδια επί του παραλιακού μετώπου που γίνεται η βόλτα των επισκεπτών. Επίσης, η υποχρέωση της επαγγελματικής στέγης είναι να έχει τα σκουπίδια στο χώρο της και να τα βγάζει έξω σε δικούς της κάδους, για να γίνεται η αποκομιδή από το απορριμματοφόρο που περνάει δύο φορές την ημέρα. Επομένως εάν αυτό γίνει, -εάν οι κάδοι που αφορούν καταστήματα και ξενοδοχεία δεν είναι επί της παραλίας- οι υπόλοιποι κάδοι είναι πάρα πολύ λίγοι.
Εκτιμώ ότι δεν είναι πάνω από το 1/3 του συνόλου. Αυτό το 1/3 μπορεί να μπει στους κάθετους δρόμους και όποιος τελικά δεν μπορεί να μπει, άντε 2-3 κάδοι να υπογειοποιηθούν. Αυτή είναι η γνώμη μου. Αυτό πρέπει να το καταλάβουν πρώτα οι επαγγελματίες και μετά ο Δήμος. Οι επαγγελματίες να μην θέλουν τους κάδους εκεί. Υπάρχουν δυνατότητες να λυθεί το πρόβλημα. Πρέπει να διαχειριστούμε λίγο καλύτερα, να νοιαστούμε γι’ αυτό, να καταλάβουμε ότι είναι σημαντικό να το διαχειριστούμε και να καταλάβουμε ότι οι πελάτες μας θα είναι πιο καλά αν κάνουν τη βόλτα τους σε μια τόσο εξαιρετική παραλία που έχουμε και που γίνεται και η ανάπλαση τώρα, χωρίς σκουπίδια επάνω. Πρέπει να καταλήξουμε σε αυτό το θέμα πριν το καλοκαίρι».
Τις επόμενες μέρες θα «ανοίξει» νέο μέτωπο εργασιών στην παραλία
Εν τω μεταξύ σε εξέλιξη είναι και οι εργασίες ανάπλασης στο ανατολικό παραλιακό μέτωπο από το ύψος του κτιρίου «Δελφίνι», μέχρι και το ρέμα Κουτσολίδι. Το έργο έχει ξεκινήσει από την ανατολική πλευρά σε βόρειο και νότιο τμήμα, ωστόσο υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση από την πλευρά της ΔΕΗ, για να μπορέσει να ξεκινήσει και δεύτερο μέτωπο εργασιών από τη δυτική πλευρά.
Υπενθυμίζεται ότι στη μελέτη του έργου αυτού, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνεται η δημιουργία ποδηλατοδρόμου με πλάτος 1,60 μ. Τα παρτέρια, τα οποία βρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2,20 μ. από το κράσπεδο θα διατηρηθούν και θα φυτευτούν σε αυτά νέα δένδρα φοίνικες. Τα υπόλοιπα, τα οποία βρίσκονται κοντά ή και εντός της ζώνης κίνησης του ποδηλάτου θα αποψιλωθούν και στις περιοχές αυτές θα διαταχθούν νέα μεμονωμένα δένδρα φοίνικες. Το κράσπεδο του δρόμου, στα βόρεια, θα παραμείνει στη θέση του και θα διαχωρίζει την άσφαλτο από τον ποδηλατόδρομο. Η κίνηση των ποδηλάτων στη ζώνη του πεζοδρομίου θα είναι παράλληλη και συνδυασμένη με την κίνηση των πεζών. Δεν θα αποτελεί δηλαδή αποκλειστική λωρίδα ποδηλατοκίνησης. Άλλωστε σε πολλά σημεία του, ο ποδηλατόδρομος θα συνδέεται με τις διαβάσεις των πεζών και των ΑμεΑ, με τις οποίες θα πρέπει να συνδυάζεται. Την προτεραιότητα στην κίνηση την έχουν πάντα οι πεζοί. Παράλληλα προτείνεται η διεύρυνση των πεζοδρομίων στις γωνίες τους, ώστε από τη διάβαση των πεζών και μέχρι την εκάστοτε στροφή να μην υπάρχουν οχήματα σταθμευμένα.
Η στάθμευση των οχημάτων θα μπορεί να γίνεται όπου αυτό απαιτείται, παράλληλα στον δρόμο, σε εσοχές, οι οποίες θα αρχίζουν 1,6 μ. τουλάχιστον μετά το αντίστοιχο άκρο της διάβασης των πεζών.
Σε όλη τη διαδρομή του νότιου πεζοδρομίου θα τοποθετηθούν μεταλλικά κολωνάκια ύψους 1,1 μ. στις περιοχές όπου δεν υπάρχουν διαμορφωμένες θέσεις στάθμευσης, ώστε να μην σταθμεύουν επί των πεζοδρομίων διάφορα οχήματα.