Προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επαναφορά των καθηγητών που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα και ενίσχυση των σχολικών συγκροτημάτων με το απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, με στόχο να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, αποτελούν προτεραιότητα της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τον ειδικό σύμβουλο του υπουργείου Κώστα Μπουγελέκα.
Ο κ. Μπουγελέκας βρέθηκε στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο στο πλαίσιο συνάντησης που πραγματοποίησε με εκπαιδευτικούς και ανέλυσε τους βασικούς άξονες των πρωτοβουλιών της νέας ηγεσίας του υπουργείου, προκειμένου η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει με το δεξί για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ο προγραμματισμός για την κάλυψη των κενών έχει ήδη ξεκινήσει και στις τάξεις του υπουργείου κυριαρχεί το αίσθημα της αισιοδοξίας ότι άμεσα θα βρεθεί λύση στο μείζον θέμα των ελλείψεων. Προτεραιότητα στη διαδικασία πρόσληψης μόνιμων δασκάλων και καθηγητών θα δοθεί στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και στους διοριστέους από διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, που δεν έχουν τοποθετηθεί μέχρι και σήμερα στην εκπαίδευση.
Ο ειδικός σύμβουλος του υπουργείου παραδέχθηκε ότι το σκηνικό που έχει διαμορφωθεί στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πρέπει να αλλάξει ριζικά, προκειμένου να αναβαθμιστεί και το εκπαιδευτικό έργο προς όφελος των μαθητών. Τα πρόωρα φροντιστηριακά μαθήματα δεν αποτελούν λύση και επιτακτική είναι πλέον η ανάγκη αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου, ο χαρακτήρας του οποίου έχει αλλοιωθεί ειδικά στα χρόνια της κρίσης.
«Η πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας είναι τον Σεπτέμβριο τα σχολεία να ανοίξουν με πλήρη προσωπικό, χωρίς ελλείψεις βιβλίων και να είναι εξοπλισμένα με τις απαραίτητες δομές. Καταβάλλουμε προσπάθειες για να αντιμετωπίσουμε τις συνθήκες τις ανθρωπιστικής κρίσης στην εκπαίδευση. Το δεύτερο είναι να προσπαθήσουμε να επουλώσουμε πληγές που η οικονομική κρίση έχει επιφέρει τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Έχουμε ήδη καταργήσει την τράπεζα θεμάτων και τις πανελλαδικές εξετάσεις από την Α’ Λυκείου και δώσαμε μ’ αυτό τον τρόπο μία ανάσα στο μαθητικό δυναμικό αυτής της χώρας αλλά και στις οικογένειές τους απαλλάσσοντας μαθητές από πρόωρα φροντιστήρια. Δίνουμε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να πάρουν μία ανάσα από την ταφόπλακα της αξιολόγησης, που στην ουσία σήμαινε διαθεσιμότητα και απολύσεις. Στο σύνολο του εκπαιδευτικού φάσματος δείχνουμε τα πρώτα δείγματα γραφής και είμαστε συνεπής στο σύνολο των προεκλογικών μας δεσμεύσεων», υποστήριξε ο κ. Μπουγελέκας, ο οποίος πρόσθεσε: «Ο στόχος είναι μία δημόσια ποιοτικά αναβαθμισμένη εκπαίδευση. Θα θέλαμε κάποια στιγμή να είναι τόσο καλό το δημόσιο σχολείο που να μην χρειάζεται τίποτα περισσότερο ένα παιδί, όχι μόνο για να μπορέσει να σπουδάσει αλλά για να μάθει ξένες γλώσσες, να χειρίζεται υπολογιστές κ.α. Θεωρούμε αδιανόητο για παράδειγμα να διδάσκεται ισπανική φιλολογία και να μην διδάσκονται ισπανικά στο Γενικό Λύκειο. Αυτά τα ζητήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν. Φυσικά μέσα στις συνθήκες της ανθρωπιστικής κρίσης, αυτές οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες, αλλά ότι μπορούμε σ’ όλες τις κατευθύνσεις κάνουμε.
Η θέση του υπουργείου Παιδείας όσον αφορά τους καθηγητές που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα είναι όσο το δυνατόν πιο σύντομα αυτοί να επιστρέψουν στις θέσεις τους. Θα γίνουν εξαγγελίες πολύ άμεσα και κάποιοι από αυτούς θα χρησιμοποιηθούν στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης δείχνοντάς τους ότι τους έχουμε ανάγκη και υπολογίζουμε σ’ αυτούς. Θα προχωρήσουμε και σε μόνιμους διορισμούς όσους μπορούμε περισσότερους» υποστήριξε ο ειδικός σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας.