Στα συρτάρια της Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού (ΠΕΧΩ) της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης βρίσκεται εδώ και τέσσερις μήνες ο φάκελος της μελέτης για το έργο του περιφερειακού δρόμου του Ρεθύμνου, προκειμένου να εγκριθεί η περιβαλλοντική του μελέτη, που είναι ένα απαραίτητο βήμα για να μπορέσει το συγκεκριμένο έργο που έχει «παγώσει» να ξεκινήσει.
Αμέσως μόλις ο φάκελος φτάσει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης θα ξεκινήσει η διαδικασία της διαβούλευσης και ακολούθως η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας θα πρέπει να γνωμοδοτήσει σχετικά. Μόλις εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ανοίγει ο δρόμος για την έγκριση της προμελέτης από το υπουργείο Υποδομών και συγκεκριμένα από τη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών, ώστε να δοθεί εντολή στον μελετητή να συντάξει την οριστική μελέτη.
Οι διαδικασίες όμως όπως ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» το εκτελεστικό μέλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Θοδωρής Νίνος, καταγράφουν τεράστια καθυστέρηση, καθώς αν και η μελέτη κατατέθηκε προ μηνών και παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις από πλευράς Ο.Α.Κ. φαίνεται πως ο φάκελος ακόμα δεν έχει εξεταστεί, ενώ κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πότε αυτό θα γίνει.
Σημειώνεται ότι το έργο αφορά τη νότια παράκαμψη (περιφερειακού δρόμου) από το ύψος του παλιού ΤΕΙ (Περιβόλια) μέχρι και τον Μασταμπά (στην συμβολή με την οδό Κουρμούλη).
Όπως ανέφερε, ο κ. Νίνος, ο Ο.Α.Κ. ασκεί πιέσεις, ώστε το συντομότερο δυνατόν η μελέτη να εξεταστεί για να μπορέσει το συγκεκριμένο έργο να προχωρήσει: «Ο φάκελος του έργου που αφορά τη νότια παράκαμψη του Ρεθύμνου (περιφερειακός δρόμος) βρίσκεται πλέον στην ΠΕΧΩ Ηρακλείου, όπου έχει σταλεί η περιβαλλοντική μελέτη για έγκριση. Περιμένουμε μετά να τεθεί σε διαβούλευση. Αφού ολοκληρωθεί και αυτό θα έχουμε ΑΕΠΟ (έγκριση περιβαλλοντικής μελέτης) για το τμήμα από το ύψος του παλιού πανεπιστημίου (σημερινές εγκαταστάσεις του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου) μέχρι και τη συμβολή με την οδό Κουρμούλη (Μασταμπά). Ακολούθως η μελέτη θα ολοκληρωθεί μετά με οριστικές μελέτες οδοποιίας για το τμήμα από το ύψος των Περιβολίων (παλιό πανεπιστήμιο) μέχρι και την Καλλιθέα (ύψος οδού Θεοτοκοπούλου)» ανέφερε ο κ. Νίνος μιλώντας στα «Ρ.Ν.».
Σημειώνεται ότι η σύμβαση με τον μελετητή έγινε πριν 11 χρόνια και η χρηματοδότηση της μελέτης με προϋπολογισμό 400.000 ευρώ είχε ενταχτεί στο ΤΕΟ (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας). Μετά την κατάργησή του πριν 4 χρόνια η μελέτη εντάχθηκε στο ΣΑΜ (Συλλογική Απόφαση Μελετών) και περιορίστηκε ο προϋπολογισμός της στα 320.000 ευρώ (με έκπτωση που δόθηκε). Στα χρήματα αυτά συμπεριλαμβάνεται και η οριστική μελέτη.
Υπενθυμίζεται ότι οι μελέτες που είχαν ξεκινήσει το 2008 για τη νότια παράκαμψη του Ρεθύμνου, η οποία οριοθετείται από το ύψος των Περιβολίων (παλιό πανεπιστήμιο) μέχρι και τον αγιοβασιλειώτικο κόμβο. Αξίζει να σημειωθεί, πως πάγιο αίτημα είναι η μελέτη του περιφερειακού δρόμου να επεκταθεί ανατολικότερα, δηλαδή μέχρι και τον κόμβο Αμαρίου. Συγκεκριμένα στις 20 Μαΐου του 2008 ξεκίνησε η προκαταρκτική μελέτη, της οποίας ο συνολικός χρόνος περαίωσης ήταν οι 12 μήνες. Η πρώτη φάση περιελάμβανε: προκαταρκτική μελέτη οδοποιίας και αναγνωριστική γεωλογική μελέτη, οι οποίες και έγιναν. Κατά την εκπόνηση της μελέτης διαπιστώθηκε ότι τα βάθρα των γεφυρών δεν ανταποκρίνονταν αφενός στις ανάγκες και αφετέρου είχαν υψηλό κόστος και προτάθηκε η τροποποίηση της μελέτης των γεφυρών.
Μέχρι στιγμής για τη νότια παράκαμψη του Ρεθύμνου, που οριοθετείται από την οδό Δασκαλάκη στα Περβόλια μέχρι και τον αγιοβασιλειώτικο κόμβο στο ύψος της οδού Κουρμούλη, έχουν ολοκληρωθεί: η προκαταρκτική μελέτη οδοποιίας, η αναγνωριστική-γεωλογική μελέτη και η έγκρισή τους, η τοπογραφική αποτύπωση, η κτηματογράφηση, η προμελέτη οδοποιίας, η οριστική γεωλογική μελέτη, η προκαταρκτική επεξεργασία τεχνικών έργων και το πρόγραμμα ερευνών, καθώς και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.