Αφόρητη ταλαιπωρία εξακολουθούν να υφίστανται εκατοντάδες οδηγοί στα ανατολικά της πόλης του Ρεθύμνου, εξαιτίας του έργου κατασκευής του ανισόπεδου Κόμβου Αμαρίου. Έργο το οποίο εξελίσσεται σε σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας», καθώς παρότι θα έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος του, εδώ και πολύ καιρό, οι εργασίες εκτελούνται με απελπιστικά αργούς ρυθμούς και οι ευθύνες γίνονται… μπαλάκι, αφού η επιβλέπουσα αρχή του έργου, η ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ, δεν διευκρινίζει με σαφήνεια ποιοί είναι οι λόγοι για τους οποίους «κολλάει» το έργο και ποιος τελικά μπορεί να διαχειριστεί την άνευ προηγουμένου κατάσταση που έχει δημιουργηθεί.
Μια κατάσταση που προκλήθηκε εξαιτίας του κακού σχεδιασμού και προγραμματισμού εκ μέρους της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ), με μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που δεν έγιναν στην ώρα τους, τροποποιήσεις μελετών που καθυστέρησαν και αναγκαίες παρεμβάσεις, όπως η μετακίνηση του δικτύου της ΔΕΗ, να κρίνονται καθοριστικές για τη συνέχιση των εργασιών, αλλά να μην μπορούν να υλοποιηθούν τη δεδομένη χρονική περίοδο, διότι η αρμόδια υπηρεσία δεν φρόντισε να προχωρήσει έγκαιρα στις απαραίτητες ενέργειες.
Βεβαίως, στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογιστεί η οικονομική κατάρρευση του αναδόχου εργολάβου, γεγονός που προκάλεσε πολύμηνη καθυστέρηση στο έργο. Τελικά, λίγο προτού ανακηρυχθεί έκπτωτος ο πρώτος εργολάβος, αποφασίστηκε από την ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ η ανάθεση της διοίκησης του εργοταξίου σε άλλον εργολάβο, ο οποίος από τις αρχές του 2013 έχει την ευθύνη για την πορεία των εργασιών.
Παρά το γεγονός ότι εδώ και πάνω από είκοσι μέρες έχει αποκλειστεί η κυκλοφορία των οχημάτων επί της Εθνικής Οδού, οι εργασίες στην κεντρική οδική αρτηρία παραμένουν ανολοκλήρωτες, με αποτέλεσμα οι οδηγοί που κινούνται από Πλατανιά, Αδελιανό Κάμπο και τις γύρω περιοχές προς το Ρέθυμνο, αλλά και οι οδηγοί που έχουν κατεύθυνση από Ηράκλειο προς Χανιά, να υποβάλλονται σε μια απίστευτη ταλαιπωρία, με τα οχήματα να σχηματίζουν ουρές χιλιομέτρων και την Τροχαία, που διαθέτει σχεδόν το σύνολο της δύναμής της στο σημείο, να έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά, αδυνατώντας να διαχειριστεί την υφιστάμενη κατάσταση. Επιπλέον, σε αρκετά σημεία δεν υπάρχει σήμανση, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να ψάχνουν μάταια τη σωστή κατεύθυνση για τη διαδρομή που θέλουν να ακολουθήσουν.
Να σημειωθεί ότι τις τελευταίες μέρες γίνονται αγωνιώδεις προσπάθειες από την αντιπεριφερειάρχη και τον δήμαρχο να ξεπεραστούν τα εμπόδια και να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά ο Κόμβος Αμαρίου το συντομότερο. Στο πλαίσιο αυτό, χθες το πρωί ο δήμαρχος Ρεθύμνου είχε συνάντηση στο γραφείο του με τον προϊστάμενο της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ, τον υπεύθυνο του εργοταξίου και τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, όπου τέθηκαν επί τάπητος όλα τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες που καθυστερούν την εκτέλεση των εργασιών.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Ρεθύμνου, τόσο ο προϊστάμενος της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ όσο και ο υπεύθυνος του εργοταξίου, δεσμεύτηκαν πως εντός του μηνός το έργο θα προχωρήσει σημαντικά και η κατάσταση θα βελτιωθεί. Στόχος είναι η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας μέχρι τις 17 Μαΐου που ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις, ώστε να μην ταλαιπωρηθούν οι μαθητές και οι γονείς τους που θα κινούνται προς τα εξεταστικά κέντρα. Ακόμα, θα γίνει προσπάθεια μέχρι το τέλος του μήνα να ολοκληρωθεί μέρος των εργασιών επί της Εθνικής Οδού, στο τμήμα που παραμένει σήμερα κλειστό, προκειμένου να δοθεί στην κυκλοφορία η κεντρική οδική αρτηρία, προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω ταλαιπωρία των οδηγών, καθώς με δεδομένο ότι έχουμε μπει στην καλοκαιρινή περίοδο, άρα πολλοί τουρίστες κινούνται από και προς τα ξενοδοχεία, ο αριθμός των οχημάτων καθημερινά αυξάνεται.
Αναλυτικά
Δέσμευση για κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση στον Κόμβο Αμαρίου
• Συνεχίζεται η απίστευτη ταλαιπωρία των οδηγών
• Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες στο γραφείο του δημάρχου
• Μέχρι τέλος Μαΐου θα ολοκληρωθεί μέρος των εργασιών στην κεντρική οδική αρτηρία
Η χαοτική κατάσταση που επικρατεί στα ανατολικά της πόλης, εξαιτίας του έργου κατασκευής του ανισόπεδου Κόμβου Αμαρίου, βρέθηκε στο επίκεντρο της χθεσινής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του δημάρχου Ρεθύμνου, με την παρουσία του Γιώργου Μαρινάκη, του προϊσταμένου της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ Γιώργου Αγαπάκη, του υπευθύνου του εργοταξίου και του αντιδημάρχου Νίκου Κονταξάκη.
Στη σύσκεψη τέθηκαν επί τάπητος όλα τα προβλήματα και οι δυσλειτουργίες που καθυστερούν την εκτέλεση των εργασιών, με αποτέλεσμα εδώ και πάνω από είκοσι μέρες η κεντρική αρτηρία της Εθνικής Οδού να παραμένει κλειστή και εκατοντάδες οδηγοί να ταλαιπωρούνται εξαιτίας του άνευ προηγουμένου κυκλοφοριακού κομφούζιου που δημιουργείται στον Πλατανιά και στα Μισίρια.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Ρεθύμνου, ο οποίος παρενέβη και συγκάλεσε τη χθεσινή σύσκεψη σε μια προσπάθεια να βρεθεί λύση άμεσα, τόσο ο προϊστάμενος της ΕΥΔΕ-ΒΟΑΚ όσο και ο υπεύθυνος του εργοταξίου, δεσμεύτηκαν πως εντός του μηνός το έργο θα προχωρήσει σημαντικά και η κατάσταση θα βελτιωθεί. Όπως επεσήμανε στην εφημερίδα μας ο κ. Μαρινάκης, το ακριβές χρονοδιάγραμμα θα γίνει γνωστό μέσα στην εβδομάδα, όμως στόχος είναι η αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας μέχρι τις 17 Μαΐου που ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις, ώστε να μην ταλαιπωρηθούν οι μαθητές και οι γονείς τους που θα κινούνται προς τα εξεταστικά κέντρα.
Επόμενος στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέρος των εργασιών επί της Εθνικής Οδού, στο τμήμα που παραμένει σήμερα κλειστό, ώστε μέχρι το τέλος Μαΐου να δοθεί στην κυκλοφορία η κεντρική οδική αρτηρία, προκειμένου να αποφευχθεί η περαιτέρω ταλαιπωρία των οδηγών, καθώς με δεδομένο ότι έχουμε μπει στην καλοκαιρινή περίοδο, άρα πολλοί τουρίστες κινούνται από και προς τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου, του Πλατανιά, του Αδελιανού Κάμπου, της Σκαλέτας και των γύρω περιοχών, ο αριθμός των οχημάτων καθημερινά αυξάνεται.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης υπήρξε επικοινωνία του δημάρχου Ρεθύμνου με τον διοικητή του Τμήματος Τροχαίας ΒΟΑΚ, ο οποίος τόνισε πως η αστυνομική υπηρεσία θα εντείνει τις προσπάθειές της, ώστε αφενός να περιοριστεί όσο γίνεται το μποτιλιάρισμα και αφετέρου να διεξάγεται με ασφάλεια η κυκλοφορία των οχημάτων.
Ο δήμαρχος Γ. Μαρινάκης σε δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ανέφερε: «Προσπαθούμε να βρούμε λύση, ώστε τουλάχιστον μέχρι την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων να έχει αποκατασταθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση και μέχρι τέλος του μήνα να έχει ολοκληρωθεί το έργο επί της κεντρικής αρτηρίας, για να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος και οι μαθητές που εκείνη την περίοδο θα δίνουν τον δικό τους αγώνα στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Το χρονοδιάγραμμα θα δοθεί τις επόμενες 48 ώρες με απόλυτα δεσμευμένους χρόνους. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο κ. Αγαπάκης δεσμεύει χρήματα αποκλειστικά για την εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, ώστε για οποιαδήποτε προμήθεια η πληρωμή να γίνεται εντός δυο ημερών, κι έτσι να μην υπάρχει καμιά δυστοκία του έργου λόγω έλλειψης ρευστότητας.
Ζούμε την αγωνία και των συμπολιτών μας και των επαγγελματιών. Είναι ένα έργο που δεν μας αφορά ως Δήμο Ρεθύμνης, παρ’ όλα αυτά τόσο εγώ όσο και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος έχουμε κάνει το καλύτερο δυνατό για να γίνουν όλα γρηγορότερα. Η σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο θα βγάλει ουσιαστικούς καρπούς και ευελπιστούμε ότι η ταλαιπωρία έχει σύντομη ημερομηνία λήξης.
Εν τω μεταξύ, από τον κ. Ν.Ε. Σταγάκι λάβαμε και δημοσιεύουμε σχετική με το θέμα επιστολή, την οποία κοινοποιεί στην αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου κα Μαρία Λιονή και στον δήμαρχο κ. Γιώργο Μαρινάκη. Ο κ. Σταγάκις αναφέρει τα εξής: «κ. Διευθυντή,
Σχετικά με το κυκλοφοριακό κομφούζιο στα ανατολικά προάστια, που παρατηρείται αυτές της ημέρες, θα μου επιτρέψετε να καταθέσω την άποψή μου.
Καταρχήν θεωρώ ότι είναι απαράδεκτος ο ρυθμός που εκτελείται το έργο, οφείλεται σε κακό προγραμματισμό και συντονισμό τόσο από την υπηρεσία επίβλεψης όσο και από τον εργολάβο.
Δε μπορώ να δεκτώ ότι υπήρξε διακοπή αρκετών ημερών εξαιτίας της καθυστέρησης της ΔΕΗ, όπως ανακοινώθηκε. Σε ένα σωστό προγραμματισμό θα μπορούσε να έχει ζητηθεί από τη ΔΕΗ η μετακίνηση του δικτύου πολύ πριν από την προσέγγιση των εργασιών στο σημείο εκείνο.
Ένας καλός προγραμματισμός, με τα χρηματοδοτικά δεδομένα του έργου, θα ήταν να τελειώσουν οι εργασίες στον κύριο άξονα του εθνικού δρόμου πριν από τις εργασίες στα παράπλευρα έργα. Με τον προγραμματισμό αυτό θα μπορούσε να είχε δοθεί σε κυκλοφορία τώρα και καιρό ο κεντρικός άξονας και σε συνέχεια να γίνουν τα παράπλευρα έργα.
Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα είναι απαράδεκτη. Στο τμήμα του Αμαριώτικου δρόμου κοντά στο κτίριο της Διεύθυνσης Δασών υπάρχει ένα τμήμα δρόμου που και από τα δυο άκρα του έχει σήμα απαγορευτικό διέλευσης οχημάτων, ένας ξένος που έρχεται από Αμάρι για Ρέθυμνο δεν έχει διέξοδο, ούτε πινακίδες πληροφοριακές πως να κινηθεί.
Όπως έχει σήμερα διαμορφωθεί η κατάσταση, εξ αιτίας των καθυστερήσεων, λόγω κακού προγραμματισμού, νομίζω ότι άμεσα πρέπει να πιεστούν οι αρμόδιοι να δοθεί σε κυκλοφορία, μετά από προσωρινή διαμόρφωση του οδοστρώματος, ο κλάδος της κατεύθυνσης από Ηράκλειο προς Χανιά και σε συνέχεια ο άλλος κλάδος, πριν από την περαίωση των παραπλεύρων εργασιών.
Η ζημιά που υφίσταται η πόλη από την ταλαιπωρία των οδηγών είναι πολύ μεγάλη, ιδίως στον τουριστικό κλάδο.
Δεν ταλαιπωρούνται μόνο οι διερχόμενοι από Ηράκλειο προς Χανιά αλλά κυρίως τώρα και αρκετό καιρό ταλαιπωρούνται οι κάτοικοι του ανατολικού τμήματος της πόλης στην καθημερινή είσοδο και έξοδό τους.
Είναι ανάγκη ΑΜΕΣΑ να δοθεί σε κυκλοφορία ο ένας κλάδος και σε συνέχεια και ο άλλος στον κύριο άξονα του εθνικού δρόμου.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία».