Απίστευτη ταλαιπωρία βιώνουν οι ασφαλισμένοι στο Ρέθυμνο, εξαιτίας των σοβαρών λειτουργικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το ΙΚΑ. Η έλλειψη προσωπικού οδηγεί σε διάλυση το τοπικό υποκατάστημα διοικητικών υπηρεσιών του Οργανισμού, αφού η διαδικασία της διαθεσιμότητας και οι συνταξιοδοτήσεις αποτελούν τις αιτίες για τις οποίες έχει επέλθει μείωση σε επίπεδα οριακά του αριθμού του προσωπικού, που καλείται να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των ασφαλισμένων.
Εν μέσω των γενικότερων ζητημάτων που προκύπτουν καθημερινά εξαιτίας της υποστελέχωσης των τμημάτων, νέο πρόβλημα αποτελεί η αδυναμία χορήγησης παροχών ασθενείας στους ασφαλισμένους, όπως και η διεκπεραίωση αιτημάτων και υποθέσεων που σχετίζονται με συντάξεις, καταβολή ΕΚΑΣ κ.α. Τόσο το τμήμα παροχών όσο και το αντίστοιχο των συντάξεων έχουν καταρρεύσει, εις βάρος βεβαίως των ασφαλισμένων, οι οποίοι πληρώνουν από την τσέπη τους τις δαπάνες ασθενείας και δεν γνωρίζουν πότε θα πάρουν πίσω τα χρήματά τους από τον ασφαλιστικό φορέα.
Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι το τμήμα παροχών περιορίζεται στην παραλαβή των αποδεικτικών που καταθέτουν οι ασφαλισμένοι για δαπάνες ασθενείας, με αποτέλεσμα η διαδικασία της οριστικοποίησης των αιτημάτων και της πίστωσης των τραπεζικών λογαριασμών των πολιτών να έχει μείνει πίσω για χρονικό διάστημα τριών μηνών τουλάχιστον. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος δεκάδες ασφαλισμένοι στο Ρέθυμνο βρίσκονται σε «αδιέξοδο», αφού δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν θεραπείες, ιατρικές επισκέψεις κ.α. και η προοπτική της επιστροφής των χρημάτων τους σε διάστημα 3-4 μηνών, όπως είναι κατανοητό, δεν τους καλύπτει.
Σε απόγνωση βρίσκονται και δεκάδες ασφαλισμένοι, δικαιούχοι σύνταξης, ΕΚΑΣ και άλλων επιδομάτων, αφού οι εναπομείναντες υπάλληλοι δεν επαρκούν για να ανταποκριθούν στον όγκο των υποχρεώσεων που υπάρχουν, με αποτέλεσμα τα αιτήματά τους να στοιβάζονται στα γραφεία του ΙΚΑ.
Το πρόβλημα προϋπήρχε, όμως διογκώθηκε πριν από ένα μήνα περίπου, όταν τέθηκε σε προσωρινή διαθεσιμότητα ακόμα ένας εργαζόμενος, ο μοναδικός που υπηρετούσε στο γραφείο Παροχών. Από τότε ένας υπάλληλος παραλαμβάνει τις δαπάνες ασθενείας των ασφαλισμένων κι ένας ακόμα κινείται μεταξύ του τμήματος Συντάξεων και του τμήματος Παροχών, προκειμένου να διεκπεραιώσει υποθέσεις και προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά, για τα οποία ζητούν απαντήσεις και λύσεις οι ασφαλισμένοι.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι προ μηνών στο γραφείο Παροχών εργάζονταν τέσσερις εργαζόμενοι, πλέον δεν έχει μείνει κανένας και ο υπάλληλος που τέθηκε προ μηνός σε προσωρινή διαθεσιμότητα, αν και πρόκειται να επιστρέψει στα καθήκοντά του το προσεχές διάστημα, πιθανότατα θα μεταταχθεί στον ΕΟΠΥΥ, καθώς μέρος των αρμοδιοτήτων του συγκεκριμένου γραφείου του Ι.Κ.Α. μεταφέρεται στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας.
Το σοβαρότερο όλων είναι ότι από την κεντρική διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν έχει γίνει καμία ενέργεια για να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά λειτουργικά προβλήματα του παραρτήματος Ρεθύμνου, αν και επανειλημμένα έχει ενημερωθεί εγγράφως από την τοπική διεύθυνση.
Λύση στο πρόβλημα δεν φαίνεται να δίνει ούτε η κατάργηση του ΟΠΑΔ και η ένταξή του στο ΙΚΑ, καθώς πέραν του όγκου εργασίας που θα προστεθεί εξαιτίας των παροχών στους ασφαλισμένους του Οργανισμού Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου, από τους τέσσερις εργαζόμενους του γραφείου Ρεθύμνου, είναι πιθανόν να μετακινηθεί μόλις ο ένας στο ΙΚΑ, αφού δυο θα ασχοληθούν αρχικά με τις διαδικασίες κλεισίματος και παράδοσης των αρχείων και του εξοπλισμού του Οργανισμού, ενώ μια γυναίκα υπάλληλος βρίσκεται σε άδεια εγκυμοσύνης.
Όπως γίνεται, λοιπόν, κατανοητό, άμεση λύση στον ορίζοντα δεν διαφαίνεται και η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων θα συνεχιστεί, παρά τις προσπάθειες που καταβάλουν οι εργαζόμενοι που έχουν απομείνει στην υπηρεσία και παρά την ανακατανομή καθηκόντων και αρμοδιοτήτων του προσωπικού, στην οποία έχει προχωρήσει η διεύθυνση, με σκοπό την όσο γίνεται καλύτερη λειτουργία του τοπικού υποκαταστήματος του ΙΚΑ.