Τις δυσκολίες που καταγράφονται για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του μεγάλου για τον μητροπολιτικό Δήμο έργου του περιφερειακού δρόμου περιέγραψε χθες στην εκπομπή «Πρώτη Θέση» της τηλεόρασης Creta ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γ. Μαρινάκης.
Μιλώντας στη δημοσιογράφο Κατερίνα Ψαρουδάκη ο δήμαρχος τόνισε πως πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, ο προϋπολογισμός του οποίου ξεπερνά τα 20 εκ. ευρώ. Όπως ανέφερε από το 2007, όποτε και ανέλαβε καθήκοντα δημάρχου, καταβάλλει προσπάθειες για την εκπόνηση και ολοκλήρωση της μελέτης που χρηματοδοτείται από το κεντρικό κράτος. Όπως επεσήμανε, τα τελευταία δυο χρόνια οι διαδικασίες από πλευράς πολιτείας έχουν «παγώσει» και παρά τις όποιες κρούσεις και διαμαρτυρίες δεν υπήρξε απάντηση. Αναφέρθηκε όμως και στα εμπόδια του έργου, τα οποία απαρίθμησε μιλώντας για το 16ο Δημοτικό Σχολείο στην περιοχή του Μασταμπά, το οποίο όπως τόνισε είναι κτισμένο σε τοποθεσία από την οποία περνά ο περιφερειακός δρόμος, υπογράμμισε τις κοιλαδογέφυρες που υπάρχουν στη μελέτη εκφράζοντας τις επιφυλάξεις του για την εξασφάλιση περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ενώ σημείωσε και τις απαλλοτριώσεις που πρέπει να γίνουν, για τις οποίες, όπως είπε, δεν μπορούν να εξασφαλιστούν πλέον χρήματα από ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
Μεταξύ άλλων ο κ. Μαρινάκης, ο οποίος παραδέχτηκε τη σπουδαιότητα του έργου, για το οποίο όμως απαιτούνται πολλά ακόμα να γίνουν και ανέφερε:
«Από το 2007 που κατέβηκα δήμαρχος προσπαθώ να γίνει αυτή η μελέτη. Αυτή η μελέτη χρηματοδοτείται από το κεντρικό κράτος και τα τελευταία δύο χρόνια έχουν «παγώσει» κάθε διαδικασία. Έχουμε κάνει επανειλημμένες παρεμβάσεις-διαμαρτυρίες. Το θέμα έχει ως εξής, πρώτον κάποτε έκτισαν ένα σχολείο εκεί που πρέπει να περάσει ο περιφερειακός δρόμος. Η περιοχή του Μασταμπά πολυπληθής, εξυπηρετείται από ένα σχολείο που είναι κτισμένο πάνω στον περιφερειακό δρόμο, δεύτερον οι προμελέτες προβλέπουν κάποιες κοιλαδογέφυρες, οι οποίες αμφιβάλλω αν θα περάσουν ποτέ από περιβαλλοντική έγκριση και τρίτον αυτός ο δρόμος είχε σαν αφετηρία το χώρο που είναι σήμερα το Τ.Ε.Ι. στα Περιβόλια και πάει μέχρι τον Αγιοβασιλειώτικο δρόμο -που σημαίνει ότι πρέπει να βάλουμε την κυκλοφορία από τον κόμβο των Μισιρίων-Περιβολίων προς την πόλη, μετά για 1-2 χλμ. από πάνω και μετά να τον ξανακατεβάσουμε στην πόλη. Ήταν μια κολοβή σύλληψη και σημειωτέον ότι περνάει μέσα από ιδιοκτησίες. Θέλω να δώσω τη διάσταση ότι μιλάμε για ένα έργο της τάξης των 20 εκ. ευρώ, που μόνο σε ένα γενναίο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ θα μπορούσε να ενταχθεί ή σε ένα τομεακό υπουργείο, που θα ‘ρθει κάποτε να ασχοληθεί και με το Ρέθυμνο και να γίνει και στη δική μας περιοχή ένα βασικό έργο υποδομής. Ούτε την μελέτη έχει προχωρήσει το κράτος ούτε όμως εμείς είμαστε ώριμοι. Το έργο ήταν από τις πρώτες προτεραιότητες, όμως, υπάρχουν δυσκολίες. Η υπηρεσία μου κάνει μια μελέτη για να μεταφερθεί το σχολείο και την Πέμπτη έχω ραντεβού για το θέμα, μήπως βρίσκαμε ηπιότερη λύση. Υπάρχουν εκείνοι που σχεδιάζουν επί χάρτου και εκείνοι που λύνουν θέματα επί της ουσίας. Εμείς δεν μπορούμε να αναλώσουμε όλες τις δυνάμεις για κάτι το οποίο η προοπτική για να γίνει και να ωριμάσει θέλει τουλάχιστον μια πενταετία ακόμα. Δεν νομίζω ότι η πόλη μας έχει τόσο μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα, υπάρχουν άλλες με πολύ σοβαρότερα. Πάντα θα έχουμε πρόβλημα όσο παραμένει η νοοτροπία και η παιδεία που έχουμε σήμερα για την κυκλοφοριακή μας αγωγή. Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν έχει πλέον περιθώριο η χώρα μας να κάνει έργα μαξιμαλιστικά για να καλύψει τη δική μας αδυναμία να ανταποκριθούμε σε στοιχειώδεις απαιτήσεις για το πως πρέπει να κυκλοφορούμε και να συμπεριφερόμαστε στον δικό μας χώρο».