Μια μοναδική γαστρονομική εμπειρία που συνδυάζει την ποιότητα των προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας με την ιστορία και τον πολιτισμό του νησιού παρέχει τα τελευταία 17 χρόνια η φάρμα η AgrecoFarms του Ομίλου Grecotel του Νίκου Δασκαλαντωνάκη.
Λάδι, κρασί, μέλι, βότανα και καλλυντικά είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα που παράγονται στη φάρμα και προσφέρονται στον επισκέπτη της, αλλά και σε εκείνους που επιλέγουν τα ξενοδοχεία του ομίλου για τη διαμονή τους. Τα καινοτόμα προϊόντα πλέον έχουν κατακτήσει όμως την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Ήδη προϊόντα της έχουν τοποθετηθεί στο κατάστημα Carissa’s στην περιοχή East Hampton της Νέας Υόρκης ενώ ακολουθούν και άλλες συνεργασίες. Ταυτόχρονα η σειρά προϊόντων της AgrecoFarms διατίθεται πλέον και online από το e-shop ΑgrecoFarms.gr.
Η παραδοσιακή φάρμα AgrecoFarms στα πλαίσια της φιλοσοφίας του Ομίλου να παρουσιάζει και να προσφέρει την «καλύτερη Ελλάδα» στους ανά τον κόσμο πελάτες και συνεργάτες της Grecotel, συνδέει εδώ και πολλά χρόνια τον πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα της οικονομίας. Στην κατεύθυνση αυτή δημιούργησε μια πολύτιμη συλλογή από γαστρονομικά προϊόντα που αναδεικνύουν τον πλούτο και την αφθονία της κρητικής γης, καθώς και σειρά από ελληνικά προϊόντα μπάνιου και σώματος, εμπνευσμένα από τη μυθική φύση της άγριας Κρήτης.
Υπενθυμίζεται ότι η Grecotel και ο ιδρυτής της κ. Νίκος Δασκαλαντωνάκης ήταν οι πρωτεργάτες στη σύνδεση του ξενοδοχείου με την τοπική αγροτική παραγωγή και τη συμβολαιακή γεωργία, ενώ τα ξενοδοχεία της στο Ρέθυμνο αποτέλεσαν ήδη από το 1990 υπόδειγμα εφαρμογής περιβαλλοντικής πολιτικής.
Τα αναφερόμενα προϊόντα αποτελούν σήμερα best-sellers στα καταστήματα duty free των ελληνικών αεροδρομίων, ενώ έχουν επιλεγεί αυστηρά από τοπικούς εξειδικευμένους παραγωγούς εμπλουτίζοντας την γκάμα ποιοτικών προϊόντων της φάρμας.
Το δημιουργικό τμήμα της Grecotel έδωσε μεγάλη έμφαση στον σχεδιασμό των συσκευασιών, ούτως ώστε να αναδειχθεί ο χαρακτήρας των προϊόντων. Εικαστικά είναι εμπνευσμένα από ελληνικά μοτίβα αρχαιοελληνικών αγγείων, παραδοσιακά κεντήματα με ζωηρά χρώματα που ταξιδεύουν στην παράδοση μέσα από μία μοντέρνα απόδοση, αναδεικνύοντας τη σύγχρονη οπτική της λαϊκής τέχνης.
Ενδεικτικό της δυναμικής πρωτοβουλίας της Grecotel είναι το γεγονός ότι η σειρά προϊόντων της AgrecoFarms απέσπασε το Χρυσό Βραβείο Καινοτομίας 2017 στα βραβεία «Packaging Innovation Awards 2017». Πρόκειται για τα βραβεία καινοτομίας και design της συσκευασίας που διοργάνωσε πρόσφατα η Boussias Communications και ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Παραγωγής Υλικών & Συσκευασίας (ΣΥ.ΒΙ.Π.Υ.Σ.), όπου συμμετείχαν εταιρείες ευρέως επιχειρηματικού φάσματος, όπως επιχειρήσεις που παράγουν, εισάγουν ή διακινούν προϊόντα, βιομηχανίες παραγωγής υλικών και συσκευασίας, επιχειρήσεις εκτύπωσης, δημιουργικά γραφεία και designers κ.ά.
Βραβεύτηκαν οι παραγωγοί και συνεργάτες της φάρμας
Στο πλαίσιο αυτό η Grecotel με γνώμονα τη στήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης της Κρήτης επιβράβευσε για την ποιότητα των προϊόντων τους τοπικούς παραγωγούς και συνεργάτες της παραδοσιακής φάρμας AgrecoFarms στο Ρέθυμνο.
Σε εορταστική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην AgrecoFarms το Σάββατο ο Όμιλος τίμησε τους κ. κ. Στέλιο Καλιούρη, παραγωγό βιολογικού λαδιού, Μανόλη Πατεράκη, τυροκόμο και δημιουργό του βιολογικού γιαουρτιού «Μπαχρής», Κώστα Γαλάνη, οινολόγο και σύμβουλο ανάπτυξης των αμπελώνων της Φάρμας και Αλέξη Ξάρη, επικεφαλής παραγωγής και «ψυχή της Agreco».
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν εκτός των άλλων ο Σεβ. Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ. Ευγένιος, ο βουλευτής Ρεθύμνου κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, η αντιπεριφερειάρχης κα Μαίρη Λιονή, ο δήμαρχος Ρεθύμνου κ. Γιώργος Μαρινάκης, δημοτικοί σύμβουλοι, επικεφαλής οργανισμών και στελέχη της τουριστικής βιομηχανίας, διευθυντές ξενοδοχείων, δημοσιογράφοι, καθώς και εκπρόσωποι των εταιρειών Hellenic Duty Free Shops και Avis, που αποτελούν εμπορικούς και επικοινωνιακούς εταίρους της AgrecoFarms.
Ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, director operation της Grecotel σε σχετικές δηλώσεις του για τα καινοτόμα προϊόντα της Φάρμας AgrecoFarmsμ ανέφερε: «Το κτήμα λειτουργεί από το 2002 και είναι ο χώρος από τον οποίο ξεκίνησαν οι βιολογικές καλλιέργειες. Ήταν το όραμα του Νίκου Δασκαλαντωνάκη γιατί πάντοτε η φιλοσοφία του ήταν να προσφέρει το καλύτερο στον πελάτη και αφού κατάφερε και έκανε τη Grecotel συνώνυμη με την ποιότητα σκέφτηκε ότι δεν υπάρχει κάτι πολυτιμότερο στον άνθρωπο από την υγεία του. Έτσι είχε το όραμα αυτό και βρέθηκε αυτό το μέρος των 40 στρεμμάτων με μπαλκόνι το κρητικό πέλαγος, μόλις 10 λεπτά από τα ξενοδοχεία του Ρεθύμνου, από όπου ξεκίνησαν οι βιολογικές καλλιέργειες. Μετά από πολλά χρόνια βρεθήκαμε εδώ για να κάνουμε το νέο λανσάρισμα του eshop με τα προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, κρητικά προϊόντα που παράγει και τυποποιεί και εμπορεύεται η φάρμα και εδώ και δυο χρόνια βρίσκονται σε όλα τα duty free της Ελλάδος. Επίσης η Grecotel κατάφερε και πέρασε τον Ατλαντικό και ήδη τα προϊόντα αυτά βρίσκονται σε κατάστημα της Νέας Υόρκης με αρκετή ζήτηση. Αφού λοιπόν έχουμε καταφέρει αυτή την ποιότητα αυτής της υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα να τα προσφέρουμε όχι μόνο στον Έλληνα αλλά και στον ξένο επισκέπτη, που ήδη τα γνωρίζουν πάρα πολύ γιατί τα βρίσκουν σε όλα τα ξενοδοχεία, στις γωνίες και στα καταστήματα της φάρμας, βρήκαμε την ευκαιρία να πούμε και ένα μεγάλο ευχαριστώ σε τρεις συνεργάτες της φάρμας. Η μεγάλη δύναμη της Grecotel είναι οι άνθρωποι, οι συνεργάτες της και με όλους αυτούς μαζί έχουμε προχωρήσει εδώ και 42 χρόνια να κάνουμε τη Grecotel συνώνυμη με την ποιότητα, αλλά και να παρουσιάσουμε καινοτόμα προϊόντα που τιμούν το ελληνικό τουριστικό γίγνεσθαι».
Στη διάρκεια της εκδήλωσης ο Βασίλης Μηναδάκης, γενικός διευθυντής της Grecotel, στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στο κρητικό χωριό, όπως είπε χαρακτηριστικά για τη φάρμα, τονίζοντας μεταξύ άλλων:
«H AgrecoFarms είναι το πιο πετυχημένο παράδειγμα διασύνδεσης του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό. Η άψογη συνεργασία μεταξύ των εκλεκτών ντόπιων παραγωγών με τους εξειδικευμένους συναδέλφους, συνεργάτες μας και τηρώντας πάντα τα αυστηρά κριτήρια ποιότητας και προδιαγραφών της Grecotel, έχουμε φτάσει στο σημείο τα προϊόντα Agreco να χαίρουν της αποδοχής του κόσμου και να έχουν πάρει πολλά βραβεία και διακρίσεις. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους βασικούς συντελεστές αυτής της επιτυχίας ξεκινώντας από τον Μαρκουλάκη Γιώργο σαν υπεύθυνο της Agreco, τον Αλέξη Ξάρη, τον Νίκο Λυρώνη και ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Καλαϊτζιδάκη όπου με τις γνώσεις, την ευαισθησία και την αγάπη του ανέδειξε γαστρονομικά αυτό τον χώρο. Δεν θα ήθελα σε καμιά περίπτωση να παραλείψω τον παλιό συνεργάτη Βαγγέλη Δετοράκη, τον άνθρωπο που με την αγάπη του και τη φροντίδα του πριν χρόνια ξεκίνησε να δίνει ζωή και υπόσταση σε αυτό τον χώρο».
Από την πλευρά του ο Γιώργος Μαρκουλάκης, εμπορικός διευθυντής της Grecotel και επικεφαλής της Agreco Farms στον σύντομο χαιρετισμό του τόνισε: «Η φάρμα ξεκίνησε το 2000. Η φιλοσοφία της Grecotel και του Νίκου Δασκαλαντωνάκη ήταν και είναι η φιλοξενία. Οι πελάτες μας είναι οι φιλοξενούμενοι μας. Όπως όταν έχουμε μουσαφίρηδες σπίτι μας προσπαθούμε να τους δώσουμε το καλύτερο, έτσι και εμείς θέλαμε να τους προσφέρουμε το καλύτερο λάδι, την καλύτερη τσικουδιά, το πιο αγνό μέλι. Το 2005 αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε το όνειρο το Ν. Δασκαλαντωνάκη και να υλοποιήσουμε την ιδέα του συσκευάζοντας αρχικά λάδι και μέλι. Η επιτυχία ήταν πολύ μεγάλη. Σήμερα η Agreco διαθέτει ευρεία σειρά προϊόντων που είτε καλλιεργεί και παράγει η ίδια, είτε επιλέγει εξαιρετικούς παραγωγούς για να συνεργαστεί μαζί τους. Έχουμε την τύχη να ζούμε σε έναν ευλογημένο τόπο, ψάξαμε και ψάχνουμε να βρούμε τα καλύτερα και πιο ποιοτικά προϊόντα. Ψάξαμε και ψάχνουμε να βρούμε τους πιο αξιόλογους και ποιοτικούς παραγωγούς. Το μοντέλο που υπήρχε όταν ξεκινήσαμε δυστυχώς ήταν ένα μοντέλο που έβαζε τους παραγωγούς απέναντι. Εμείς αντί να πιέζουμε τους παραγωγούς για συνεχή μείωση των τιμών, προσπαθήσαμε και τους ζητήσαμε να γίνουν συμμέτοχοι μας. Τους πιέσαμε για συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων. Για μας δεν ήταν ποτέ η συμπίεση των τιμών το ζητούμενο, σε σχέση με τους παραγωγούς. Το ζητούμενο ήταν πάντα και πρώτιστα η ποιότητα. Είμαστε τυχεροί γιατί στην προσπάθεια μας αυτή είχαμε μια υψηλού επιπέδου υποστήριξη. Πιστέψαμε από την αρχή ότι πρέπει να φτιάξουμε ένα ποιοτικό προϊόν, ένα προϊόν που ο πελάτης όταν θα το δοκιμάσει στην Ελλάδα θα το αναγνωρίσει και θα το ζητήσει στη χώρα του αλλά ταυτόχρονα το ζητούμενο για εμάς είναι να το κάνουμε ένα προϊόν που θα το πληρώσει στην τιμή που το αξίζει. Σήμερα το λάδι της Agreco το μικρό έχει τιμή 20 δολάρια στο ράφι της Νέας Υόρκης (250 ml). Τολμήσαμε και καινοτομήσαμε στη συσκευασία μας. Είχαμε την τύχη να συνεργαστούμε και συνεργαζόμαστε ακόμα με ένα από τα καλύτερα δημιουργικά γραφεία. Είναι το ατελιέ της ίδιας της Grecotel με επικεφαλής τη Βούλα Λιάκα που μαζί με μια ταλαντούχα ομάδα έχουν καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια να σχεδιάζουν προϊόντα σε ξεχωριστές συσκευασίες, τα οποία ενθουσιάζουν τους πελάτες και ταυτόχρονα σαρώνουν όλα τα βραβεία. Οι συσκευασίες μας είναι τόσο καινοτόμες, πρωτοποριακές, πρωτότυπες που όταν πριν πολλά χρόνια στείλαμε τη συσκευασία με τον γάιδαρο ο κατασκευαστής μας τη γύρισε πίσω, θεωρώντας ότι είχαμε κάνει λάθος και ήθελε να μας προστατεύσει. Ειδική αναφορά θέλω να κάνω στη Ρεθεμνιώτισσα Μαρία Γιακουμάκη όπου από δικό της εργόχειρο επιλέχτηκε το παγόνι, που αποτελεί το κεντρικό λογότυπο της AgrecοFarms. Oι άνθρωποι όπου είναι πίσω από την παραγωγή και τη δημιουργία των προϊόντων της Agrecο, είναι μια μικρή σχετικά ομάδα που έχει όμως πολύ πείσμα και πολύ ενθουσιασμό. Υπάρχει όμως μια πολύ μεγάλη ομάδα πίσω από αυτούς που είναι βοηθός και συμπαράστασης, είναι η μεγαλύτερη ομάδα μάρκετινγκ και διαφήμισης που υπάρχει στην Ελλάδα, η ομάδα αυτή αποτελείται από 5.000 ανθρώπους που 200 μέρες τον χρόνο μιλούν με πάθος για τα προϊόντα, κάνουν γευστικές δοκιμές και μεταφέρουν σχόλια και παρατηρήσεις. Η Agreco υπόσχεται ότι θα συνεχίσει να δημιουργεί και να εξελίσσει τα προϊόντα του τόπου μας γιατί η πίστη μας είναι ότι ο τουρισμός εκτός από τη μεγάλη του συμβολή στην τοπική και γενικότερη ανάπτυξη, οφείλει και μπορεί μέσα από την ανάπτυξη των τοπικών προϊόντων και παραγωγών να συμβάλλει να εξελιχτούν οι τοπικές οικονομίες σε οικονομίες εύρωστες και σύγχρονες που θα βασίζονται στην ποιότητα και στον εκσυγχρονισμό».
«Πρέπει να αντιληφθούμε την αξία των προϊόντων μας και να τα αξιοποιήσουμε με σωστό τρόπο»
Ο Αλέκος Στεφανάκης, διδάκτωρ κτηνιατρικής, πρόεδρος ΓΕΩΤΕΕ, πρόεδρος και επιστημονικός σύμβουλος της AgrecoFarms στην τοποθέτηση του κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναφέρθηκε στον πλούτο της κρητικής γης, στην ποικιλία και στην αδιαμφισβήτητη ποιότητα των κρητικών προϊόντων, τα οποία, όπως τόνισε χαρακτηριστικά, εσφαλμένα τα θεωρούμε δεδομένα χωρίς να τα αξιοποιούμε συλλογικά προς όφελος της τοπικής οικονομίας. Ο ίδιος επεσήμανε την ανάγκη συνένωσης δυνάμεων παραγωγών και μεταποιητών για να ενισχυθεί η κρητική παραγωγή, να υπάρξει τυποποίηση των προϊόντων και προώθηση τους στις αγορές του εξωτερικού. Μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Είμαστε σε έναν τόπο με πλούσια χλωρίδα και καταπληκτική πανίδα στην οποία έχουν μπει ξεναγοί ξένοι και εμείς καθόμαστε στα καφενεία. Έχουμε προϊόντα φυτικής παραγωγής ατέλειωτα. Ελαιόλαδο, σταφύλι, κρασί, ρακή, πρώιμα κηπευτικά φρούτα, χαρούπι, αρωματικά φυτά, στα καλλυντικά έχουμε ένα καταπληκτικό καλάθι ζωικών προϊόντων που είναι ο πυλώνας που διατηρήσαμε τα ήθη και τα έθιμα μας, καλά και κακά. Έχουμε μοναδικά τυροκομικά προϊόντα, εκπληκτικό κρέας, παραδοσιακά προϊόντα με βάση το κρέας. Μέσα σε αυτό το καλάθι υπάρχει και το ψωμί, μοναδικά προϊόντα ζαχαροπλαστικής. Το ρακοκάζανο είχε τη δική του ιστορία, το πιλάφι το βραστό, το τυρί με το μέλι. Είναι ο πολιτισμός. Κάθε προϊόν έχει τη δική του ιστορία. Ένας τόπος που το ελαιόλαδο 80% έξτρα παρθένο και εμείς το δίνουμε χύμα κατά 68% για να βελτιώνουμε τα λάδια των άλλων. Πρέπει να πούμε στους ελαιοπαραγωγούς συγγνώμη, γιατί φταίμε. Τα τυριά μας είναι απούλητα. Θλίβομαι όταν στον ξενοδοχειακό χώρο αγοράζουμε τη μοτσαρέλα που έχει 80% νερό και λήγει σε 15 μέρες 8 ευρώ και οι τυροκόμοι πουλάνε τη γραβιέρα Κρήτης, ένα προϊόν ωρίμανσης, 6. Δεν μπαίνει θέμα τιμής, αλλά μπαίνει θέμα αδιαφορίας και πρέπει να σοβαρευτούμε γιατί θα έρθουν άλλοι να τα αξιοποιήσουν. Γιατί; Γιατί σ’ αυτόν τον τόπο συνεχίζει να πηγαίνει καθένας μοναχός του. Η Κρήτη, η οποία αποτελεί την πιο ενδιαφέρουσα από γαστρονομική άποψη περιοχή της Ελλάδας, αποτελεί το μόνο μέρος που η τοπική κουζίνα είναι τόσο προσιτή για τον τουρίστα. Η γαστρονομία πρέπει να αποτελέσει ένα από τους κύριους λόγους που οι τουρίστες θα επιλέγουν την Κρήτη ως τόπο διακοπών τα επόμενα χρόνια. Η Κρήτη πρέπει να καθιερωθεί και ως γαστρονομικός προορισμός. Πρέπει να προσπαθήσουμε να «δέσουμε» τον τόπο, να προστατεύσουμε τα προϊόντα, να φτιάξουμε μεταποίηση που θα μεταποιεί τα προϊόντα και θα τα διοχετεύει στην τοπική αγορά και ότι περισσεύει στην εξωτερική. Σε αυτό το σκεπτικό η περιφέρεια Κρήτης έχει φτιάξει στρατηγικό σχεδιασμό για τον αγροδιατροφικο τομέα. Η κρητική διατροφή αποτελεί μονόδρομο για την ανάπτυξη του τόπου και θα πρέπει μιας και η κρητική κουζίνα πατάει πάνω στα προϊόντα του τόπου, γιατί είναι δεμένα με τα ήθη, τα έθιμα, τους φυσικούς πόρους και την κουλτούρα, να υποστηριχτεί η παραγωγή των προϊόντων που θα έχουν ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την τοπικότητα και την ποιότητα και θα στηρίζονται στην πολιτιστική κληρονομιά και τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων των φυσικών πόρων, των ζώων και των φυτών. Αυτή είναι η Κρήτη. Είναι μια ταυτότητα ολόκληρη. Είναι η προσπάθεια της διασύνδεσης των τομέων της οικονομίας της Κρήτης. Τα παραδοσιακά προϊόντα έχουν την ταυτότητα του συστήματος που τα παράγει, τα χαρακτηριστικά των φυσικών πόρων του κλίματος, των φυτών, των ζώων, των ανθρώπων που παράγουν. Αυτό από μόνο του καθορίζει την υγεία και την ποιότητα ζωής. Και την πατήσαμε εμείς με τόσα ήθη και έθιμα και κουλτούρα σε ένα τόπο με τέτοιας ποιότητας προϊόντα, τα οποία θεωρούμε δεδομένα και όμως δεν είναι. Ζούμε σε ένα τόπο της επαγγελίας, οι άνθρωποι του πρωτογενή τομέα απολαμβάνουν μοναδικά τρόφιμα και εμείς τρώμε παράξενα πράγματα… Στόχος είναι η Κρήτη να γίνει υπόδειγμα βιώσιμης περιφερειακής ανάπτυξης με μετατροπή σε νησί των πράσινων προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό έχει ξεκινήσει και προωθεί η περιφέρεια. Με αυτή τη λογική έφτιαξε την Αγροδιατροφική Σύμπραξη και ήδη είναι ενταγμένα στο σήμα 600 κρητικά προϊόντα από 100 επιχειρήσεις. Η φάρμα έχει μακροχρόνια δραστηριότητα και η Grecotel έχει γράψει ιστορία στην προσπάθεια της ανάδειξης της κρητικής διατροφής. Προσφέρει μια ολιστική γαστρονομική και ανθρώπινη εμπειρία. Είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία, καθώς η φάρμα παρέχει υψηλής ποιότητας οργανικά πιστοποιημένα προϊόντα διατροφής και προϊόντα περιποίησης σώματος από μικρούς συνεργαζόμενους και σχολαστικά επιλεγμένους παραγωγούς, που βάζουν την προσωπική τους φροντίδα στα προϊόντα. Έχει δώσει ένα βήμα στους τοπικούς παραγωγούς για να περπατήσουν τα προϊόντα τους. Είναι ένα καταπληκτικό παράδειγμα για μίμηση».