Τη δυνατότητα υπαγωγής σε νέα ρύθμιση για την τακτοποίηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους, δίνει η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Ρεθύμνου στους καταναλωτές. Με απόφασή του, το Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ., προχωράει εκ νέου στην υλοποίηση προγράμματος διακανονισμού οφειλών, προκειμένου αφενός να διευκολυνθούν οι δημότες που δεν κατάφεραν να ενταχθούν στην προηγούμενη ρύθμιση και αφετέρου να εισρεύσουν χρήματα στο ταμείο της δημοτικής επιχείρησης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ., η νέα ρύθμιση έχει ήδη τεθεί σε ισχύ και περιλαμβάνει την τακτοποίηση οφειλών σε μηνιαίες δόσεις, τόσο για επιχειρήσεις όσο και για οικιακούς καταναλωτές.
Στο περιεχόμενο της ρύθμισης υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα στα νομικά και στα φυσικά πρόσωπα, ενώ ο κ. Άγγελος Μαλάς χαρακτηρίζει τη νέα ρύθμιση «ευέλικτη», η οποία προσφέρει αρκετές λύσεις, καθώς ο διακανονισμός εξαρτάται από την οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη.
Σημειώνεται ότι, όπως έχει διαπιστωθεί εδώ και πολύ καιρό, οι δημότες αδυνατούν να πληρώσουν ακόμα και τους λογαριασμούς νερού, κι αυτό αναδεικνύεται ξεκάθαρα από το γεγονός ότι τα ληξιπρόθεσμα χρέη των καταναλωτών προς την Δ.Ε.Υ.Α.Ρ., προσεγγίζουν τα 7 εκατ. ευρώ συνολικά. Οι οφειλές προκύπτουν από ανεξόφλητους λογαριασμούς ύδρευσης και αποχέτευσης, ωστόσο μεγάλο ποσοστό αφορά μεγαλοοφειλέτες, οι οποίοι εδώ και χρόνια συνηθίζουν να καταναλώνουν το πολυτιμότερο αγαθό, χωρίς να πληρώνουν για τη χρήση του.
Ακόμα, μεγάλο ποσοστό αφορά τη μεταφορά του υπολοίπου των πελατών από τις Δημοτικές Ενότητες Αρκαδίου, Νικηφόρου Φωκά και Λαππαίων, μετά τη συγχώνευση των «Καποδιστριακών» Δήμων, στον ενιαίο μητροπολιτικό Δήμο Ρεθύμνου.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, από τα 7 εκατ. ευρώ που οφείλουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις στη Δ.Ε.Υ.Α.Ρ., περίπου τα 3,5 εκατ. ευρώ αφορούν απλήρωτους λογαριασμούς από την περιοχή του Δήμου Ρεθύμνου και το υπόλοιπο ποσό προέρχεται από τις καταναλώσεις που παραμένουν απλήρωτες εδώ και χρόνια στις Δημοτικές Ενότητες Νικηφόρου Φωκά, Λαππαίων και Αρκαδίου.
Πάντως, ο πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ., σε δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» επεσήμανε ότι παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, αρκετοί από αυτούς ανταποκρίνονται στις ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών, με αποτέλεσμα η δημοτική επιχείρηση να παρουσιάζει «ισορροπία» στα οικονομικά στοιχεία που αφορούν τις εισπράξεις. «Είναι σημαντικό το γεγονός ότι οι δημότες μεριμνούν για τις υποχρεώσεις τους απέναντι στη Δ.Ε.Υ.Α.Ρ. και προχωρούν σε ρυθμίσεις, μέσα σε ένα δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Μπορώ να πω ότι είμαστε ευχαριστημένοι από το μέχρι στιγμής αποτέλεσμα, όμως απαιτείται εγρήγορση, συνέπεια και αποτέλεσμα» ανέφερε ο κ. Μαλάς.
Συστηματικοί έλεγχοι και διακοπές νερού
Εν τω μεταξύ, η Δ.Ε.Υ.Α.Ρ. συνεχίζει τους συστηματικούς ελέγχους που αποσκοπούν στην είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών από νοικοκυριά και επιχειρήσεις, γεγονός που σημαίνει ότι συχνά οι δημότες βρίσκονται αντιμέτωποι με τους εισπρακτικούς μηχανισμούς της δημοτικής επιχείρησης.
Το Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ., εδώ και μήνες, έχει προχωρήσει στην ανάθεση έργου σε ιδιώτες, που αναλαμβάνουν τον ρόλο της ειδοποίησης των οφειλετών και της ενημέρωσής τους σχετικά με την πιθανότητα διακοπής της παροχής ύδρευσης σε περίπτωση που δεν φροντίσουν είτε να εξοφλήσουν, είτε να διακανονίσουν το χρέος τους.
Τα συνεργεία ενημέρωσης των δημοτών και ελέγχου των υδρομέτρων λειτουργούν ανά Δημοτική Ενότητα και συγκεκριμένα ένα συνεργείο στη Δημοτική Ενότητα Ρεθύμνου, ένα στη Δημοτική Ενότητα Αρκαδίου και ένα για τις Δημοτικές Ενότητες Νικηφόρου Φωκά και Αρκαδίου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ., οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί αποτελούν «αγκάθι» για την ομαλή λειτουργία της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ., καθώς στο ταμείο δεν «επιστρέφουν» τα χρήματα που αντιστοιχούν στη χρήση του νερού από τους δημότες.