Η καλοκαιρινή εκστρατεία ανάγνωσης και δημιουργικότητας 2017 συνεχίζεται με μεγάλη επιτυχία στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου. Έχουν υλοποιηθεί μέχρι στιγμής 18 δράσεις με μεγάλη συμμετοχή των παιδιών. Συνεχίζουμε με 5 ακόμα εργαστήρια από 1-8 Σεπτεμβρίου 2017.
Από τα «Θυρανοίξιά» της, η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ρεθύμνου έδωσε προτεραιότητα στη λειτουργία του παιδικού τμήματος. Τα παιδιά το εκτίμησαν, άδραξαν την ευκαιρία και κατακλύζουν καθημερινά τον δικό τους χώρο.
Στην εντυπωσιακή αύξηση της επισκεψιμότητάς τους συνέβαλε και η καλοκαιρινή εκστρατεία ανάγνωσης και δημιουργικότητας 2017, που πρότεινε η Εθνική Βιβλιοθήκη και αποδέχτηκαν 150 Βιβλιοθήκες σε όλη την Ελλάδα για την περίοδο 15 Ιουνίου – 8 Σεπτεμβρίου 2017. Εμείς συμμετέχουμε με 22 εργαστήρια. Ευχαριστούμε πολύ όλους τους εθελοντές μας, την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία του Ρεθύμνου που στηρίζουν το έργο και το όραμά μας.
Παρακάτω βλέπετε εικόνες από εργαστήρια εφαρμογής του προγράμματος, μικρή περίληψή τους και τα ονόματα των έμπειρων εθελοντών εμψυχωτών που τα στηρίζουν, με την ευθύνη του προσωπικού της Βιβλιοθήκης και του Εφορευτικού Συμβουλίου της.
Σημεία και Τέρατα
Παρασκευή 7 Ιουλίου 2017
Συναντήσεις με όλα τα τέρατα των παραμυθιών και των μύθων.
Στο εργαστήριο για Σημεία και Τέρατα στόχος ήταν να κινηθούν με άνεση τα παιδιά ανάμεσα σε όλα τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας και τους ήρωες που τα νίκησαν, ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά ότι οι ικανότητες του ανθρώπου είναι μεγάλες, όταν τα κίνητρα τους είναι ισχυρά και στηρίζονται στην αρετή.
Το εργαστήριο ξεκίνησε με την έκθεση των βιβλίων μυθολογίας που υπάρχουν στη βιβλιοθήκη. Ακολούθησε ένα παιχνίδι με κάρτες, τις περιγραφές μαχών ηρώων με τα τέρατα και τις εικόνες τους. Τέλος, η εμψυχώτρια αφηγήθηκε ιστορίες για σημεία και τέρατα και όλα τα παιδιά διάβασαν, έγραψαν και ζωγράφισαν.
Ευχαριστούμε θερμά την εθελόντρια, εμψυχώτριά μας, κα Αμάντα Γεραρχάκη, αφηγήτρια, για το υπέροχο εργαστήριο που μας πρόσφερε.
Τα σημεία πάνω στον χάρτη
Δευτέρα 10 Ιουλίου 2017
Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά έμαθαν για τον τρόπο που διαβάζουμε τους χάρτες και ερμηνεύουμε τις πληροφορίες που μας δίνουν.
Στην αρχή οι εμψυχωτές μας μιλήσανε για τον τρόπο που διαβάζουμε τους χάρτες και ερμηνεύουμε τις πληροφορίες που μας δίνουν. Είδαμε μαζί χάρτες διαφόρων ειδών, άτλαντες, γεωφυσικούς πολιτικούς και άλλους, ώστε να μπορέσουμε, σε κάθε περίπτωση χάρτη, να ακολουθήσουμε το υπόμνημα. Το υπόμνημα μας βοηθάει να ερμηνεύουμε το χάρτη, γιατί έτσι ερμηνεύουμε τον κώδικα των συμβόλων που χρησιμοποιούνται. Τέλος, πραγματοποιήθηκε άσκηση, όπου τα παιδιά κατανόησαν τη σπουδαιότητα του υπομνήματος, φιλοτέχνησαν και τοποθέτησαν πάνω στο χάρτη μια φανταστική χώρα, η οποία διέθετε ελάχιστα στοιχεία, στα αντίστοιχα υπομνήματα.
Ο εμψυχωτής μας Οδυσσέας αποχαιρέτισε τα παιδιά με ένα όμορφο τραγούδι.
Ευχαριστούμε θερμά τους εμψυχωτές, εθελοντές μας, Οδυσσέα Σαββόπουλο, σύμβουλο ποδηλατικού τουρισμού και την Μάγδα Παπαδοπετράκη, παιδαγωγό, εμψυχώτρια για το υπέροχο εργαστήριο που πρόσφεραν στα παιδιά.
Ζωγραφική με σταγόνες. Στο ατελιέ του Τζάκσον Πόλλοκ
Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017
Στόχος του εργαστηρίου ήταν να γνωρίσουν τα παιδιά την τεχνική ζωγραφικής του Τζάκσον Πόλλοκ, του δημοφιλέστερου ζωγράφου της Αμερικής, και ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού.
Τα παιδιά, αφού είδαν στην οθόνη πως ζωγράφιζε ο Τ. Πόλλοκ, ο οποίος χρησιμοποιούσε μεγάλους καμβάδες και ζωγράφιζε με διαφόρων ειδών πινέλα και βούρτσες, ακολουθώντας έναν επαναλαμβανόμενο ρυθμό, αφέθηκαν ενθουσιασμένα να ζωγραφίσουν στο ρυθμό της μουσικής, με την ίδια τεχνοτροπία dripping, action painting, τα δικά τους εκφραστικά έργα.
Ευχαριστούμε θερμά τον Δρ. Κώστα Χρηστίδη, ζωγράφο, διδάσκοντα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και υπεύθυνο εκπαιδευτικού τομέα Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης για το δημιουργικό εργαστήριο που πρόσφερε στα παιδιά.
Από γράμμα σε γράμμα βρες τις λέξεις
Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017
Τα γράμματα από τα ονόματα ηρώων και γνωστών φράσεων από βιβλία έπαιξαν κυνηγητό σε μια κόλλα χαρτί, όπου τα παιδιά θα έπρεπε να βρουν το νόημα τους.
Στην αρχή τα παιδιά αξιοποίησαν διάφορους γρίφους για να κινηθούν από γράμμα σε γράμμα, ώστε να φτιάξουν λέξεις που αποτελούσαν τίτλους βιβλίων. Με την καθοδήγηση της εμψυχώτριάς, μας τα παιδιά έγραψαν μια μικρή ιστορία και την εικονογράφησαν. Ευχαριστούμε θερμά την Μαρία Δασκαλάκη, συγγραφέα, για το υπέροχο εργαστήριο που πρόσφερε στα παιδιά.
Το σημείο βρασμού. Ένα εργαστήριο για τον θυμό
Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017 και Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017
Στόχος του εργαστηρίου ήταν να βοηθήσει τα μικρά παιδιά να καταλαβαίνουν το θυμό τους και να βρίσκουν τρόπους να μιλούν γι’ αυτόν. Με βιωματικό τρόπο και μέσω παιχνιδιού έμαθαν πώς να διαχειρίζονται τον θυμό τους, καθώς και διάφορες τεχνικές για να χαλαρώνουν και να ηρεμούν. Κατασκεύασαν το θυμόμετρό τους, ένα χαλαρωτικό μαξιλαράκι και ένα ανεμόμυλο, αντικείμενα που βοηθάνε στη χαλάρωση και ηρεμία. Παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την βιντεοπροβολή και συμμετείχαν με μεγάλη χαρά στο βιωματικό παιχνίδι που ακολούθησε. Ευχαριστούμε θερμά την εμψυχώτρια, εθελόντριά μας, Δρ. Σοφία Τρούλη, μουσειοπαιδαγωγό, Εικαστικά Εργαστήρια Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης.
Από σημείο σε σημείο. Τα σημεία λειτουργούν με κώδικες. Ιερογλυφικά
Παρασκευή 28 Ιουλίου
Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά γνώρισαν την ιστορία της γραφής και πώς εξελίχτηκε από την παλαιολιθική εποχή μέχρι και την εποχή του Γουτεμβέργιου με την τυπογραφία.
Αφού είδαν μινωικά ιερογλυφικά σχέδια σε σφραγιδόλιθους, παρατήρησαν τον δίσκο της Φαιστού και άλλες επιφάνειες γραφής, έφτιαξαν την δική τους σφραγίδα πάνω σε πηλό και έγραψαν με ιερογλυφικά δικές τους μυστικές ιστορίες.
Ευχαριστούμε θερμά την εμψυχώτρια, εθελόντριά μας, Μαρία-Σοφία Κουτσουράκη, ζωγράφο για το υπέροχο μάθημα που πρόσφερε στα παιδιά.
Σημεία Στίξης. Τα σημεία στίξης παίζουν μαζί μας
Παρασκευή 4 Αυγούστου
Ένα εργαστήριο που είχε στόχο να μάθουν τα παιδιά τη σημασία των σημείων στίξης στην ανάγνωση και στην κατανόηση ενός κειμένου.
Η εμψυχώτρια εξήγησε στα παιδιά πότε και πώς χρησιμοποιούμε τα σημεία στίξης; Πότε δεν πρέπει να τα χρησιμοποιούν, ποιες λέξεις τονίζονται, ποιοι είναι οι κανόνες τονισμού που δεν πρέπει να ξεχνούμε, τον απαράβατο νόμο της τρισυλλαβίας, καθώς και το εκφραστικό επικοινωνιακό μέρος της γλώσσας μας, που μπορεί να ξεπεράσει τους κανόνες.
Με αυτά και άλλα πολλά ζητήματα που μόνο από ένα ειδικό γλωσσολόγο μπορείς να μάθεις, είχαν τα παιδιά την ευκαιρία να ακούσουν , να σχολιάσουν αλλά και να αμφισβητήσουν. Ένα πανεπιστημιακό μάθημα επιπέδου, προσαρμοσμένο σε παιδιά.
Στο τέλος τα παιδιά είδαν σε προβολή τα ανθρωπάκια της Pachofska, και ζωγράφισαν τα δικά τους σημεία στίξης.
Ευχαριστούμε θερμά την Μαρίνα Τζακώστα, αναπληρώτρια καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε. Σχολή Επιστημών Αγωγής Παν. Κρήτης, για το θαυμάσιο εργαστήριο που πρόσφερε στα παιδιά.
Ευχαριστούμε επίσης θερμά τους εθελοντές για την υποστήριξη τους κατά την υλοποίηση των δράσεων: Μαρίνα Τσακώστα, Σοφία Τρούλη, Παπαδοπετράκη Μάγδα, Νίκη Σταματιάδη-Σπανδάγου, Ζόρα Μαρίνκοβιτζ, Πόπη Κοτσίφη, Άννα Μπαρμπούνη, Μαρία-Σοφία Κουτσουράκη, Καραπιδάκη Εμμανουέλα, Πάσσου Μαρία Χριστιάννα, Κωνσταντίνα Κουζέλη, Μαχαιρίδου Μαρία, Καρφή Χρυσή, Καγιαμπάκη Ελένη, Κρυοβρυσανάκη Βιργινία, Λιουδάκη Γεωργία, Μαρία Ρήγα, Κοντορίνη Αλεξάνδρα, Μαρινόπουλο Αναστάσιο, Γιώτα Τσιρογιάννη, Πετράκη Εμμανουέλλα.
Πληροφορίες
1. Η συμμετοχή των παιδιών απαιτεί προεγγραφή στο τηλέφωνο 2831029215, πληροφορίες από την συντονίστρια Ειρήνη Μονιάκη.
2. Όλες οι δράσεις που γίνονται στη Βιβλιοθήκη προσφέρονται δωρεάν.
3. Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της βιβλιοθήκης: http://www.libret.mysch.gr
4. Ώρες λειτουργίας της βιβλιοθήκης.
Δευτέρα: 8:00 π.μ. – 2:30 μ.μ. και 6:00 μ.μ. – 8:30 μ.μ.
Τρίτη-Τετάρτη: 8:00 π.μ. – 2:30 μ.μ.
Πέμπτη: 8:00 π.μ. – 2:30 μ.μ. και 6:00 μ.μ. – 8:30 μ.μ.
Παρασκευή: 8:00 π.μ. – 2:30 μ.μ
5. Διεύθυνση: Στ. Μπίρη 6, 74100 Ρέθυμνο – τηλ.: 28310 29215, 20239 και 20237
Fax: 28310 20238 , email: libret@sch.gr
Από το Εφορευτικό Συμβούλιο της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ρεθύμνου