Στην τελική ευθεία εισέρχεται η διαδικασία στελέχωσης και λειτουργίας του «Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης». Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του νέου υπερφορέα, ο οποίος περιλαμβάνει το οργανόγραμμα, εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού και πλέον απομένει η έγκρισή του από το υπουργείο Υποδομών και ακολούθως η υπογραφή του αρμόδιου υπουργού Μ. Χρυσοχοΐδη, προκειμένου να δημοσιευτεί στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως.
Προκειμένου να δρομολογηθούν οι τελικές διαδικασίες, ο Διευθύνων Σύμβουλος του «Ο.Α.Κ.», Λευτέρης Κοπάσης και μέλη του Δ.Σ., μεταξύ των οποίων και ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης, που συμμετέχουν στην δεκαμελή επιτροπή που έχει συσταθεί, σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία συμβούλων, που ειδικεύονται σε θέματα δημοσίων οργανισμών, η οποία συνεργάζεται με το υπουργείο Υποδομών, θα βρίσκονται αύριο Τετάρτη στην Αθήνα, προκειμένου να παρουσιάσουν στα στελέχη του υπουργείου τον κανονισμό λειτουργίας και το οργανόγραμμα που ψηφίστηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο.
Το οργανόγραμμα περιλαμβάνει τομείς δράσεων, μελετών, υπηρεσιών διαχείρισης και υλοποίησης έργων και το σκεπτικό είναι να αξιοποιηθούν όλα τα γραφεία των φορέων που συγχωνεύτηκαν, στους τέσσερις Νομούς του νησιού, συμπεριλαμβανομένου, βεβαίως, του υπάρχοντος προσωπικού.
Ο στόχος είναι ο «Ο.Α.Κ.» να αντιμετωπίσει όλα τα θέματα με την λογική της «ενιαίας Κρήτης» και γι’ αυτό τόσο η διοίκηση του Οργανισμού όσο και το υπουργείο, αποφάσισαν να προχωρήσουν στον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων με βάση τις ανάγκες που υπάρχουν και όχι με γεωγραφικά ή άλλα κριτήρια.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Λ. Κοπάσης, σε δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.» ανέφερε: «Η διαδικασία που απαιτείται να γίνει από πλευράς Δ.Σ. του «Ο.Α.Κ.» ολοκληρώθηκε με την έγκριση του προτεινόμενου σχεδίου για τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας.
Απομένει η έγκριση του κανονισμού λειτουργίας από το υπουργείο, το οποίο έχει την ευχέρεια να προχωρήσει σε αλλαγές. Εκτιμώ μέσα στην εβδομάδα θα καταλήξουμε σε ό,τι αφορά τον κανονισμό, ώστε να προχωρήσουμε στη συνέχεια στις υπουργικές αποφάσεις».
Μέλος του Δ.Σ. του Οργανισμού, επεσήμανε: «Θεωρούμε ότι ο Οργανισμός είναι λειτουργικός και ελπίζουμε να εγκριθεί και από το υπουργείο Υποδομών. Μοιράζουμε αρμοδιότητες σε όλη την Κρήτη και αξιοποιούμε την υπάρχουσα εμπειρία και γνώση των στελεχών μας».
Το οργανόγραμμα περιλαμβάνει 7 διευθύνσεις και 25 τμήματα και προβλέπεται η τοποθέτηση αντίστοιχου αριθμού διευθυντών και τμηματαρχών.
Ειδικότερα, οι διευθύνσεις είναι οι εξής:
– Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης.
– Διεύθυνση Διαχείρισης Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών Έργων.
– Διεύθυνση Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων
– Διεύθυνση Υδραυλικών Έργων Δυτικής Κρήτης.
– Διεύθυνση Υδραυλικών Έργων Ανατολικής Κρήτης.
– Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών.
– Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών.
Η εξασφάλιση πόρων και
ο τρόπος λειτουργίας
του Οργανισμού
Εν τω μεταξύ, σε εκκρεμότητα παραμένει η απορρόφηση της «ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ» και της «ΕΥΔΕ Αποσελέμη» από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης. Η συγχώνευση των δυο υπηρεσιών είναι απαραίτητη για να προχωρήσει πλήρως η λειτουργία του νέου υπερφορέα, που αναλαμβάνει τη μελέτη και την υλοποίηση των μεγάλων αναπτυξιακών έργων στο νησί.
Υπενθυμίζεται ότι στον «Ο.Α.Κ.» συγχωνεύονται οι : ΟΑΔΥΚ, ΟΑΝΑΚ, Υποδομές Κρήτης Α.Ε., ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, ΕΥΔΕ Αποσελέμη και στο μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο 51%, η Περιφέρεια Κρήτης 22%, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης (ΠΕΔ) 22% και οι Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών 5%.
Ο νέος Οργανισμός αναλαμβάνει: αξιοποίηση – εκμετάλλευση υδάτινων πόρων, μελέτες και έργα ΒΟΑΚ, μελέτες και έργα ΝΟΑΚ, έργα βελτιώσεων.
Κρίσιμος παράγοντας για την αποτελεσματικότητα του ΟΑΚ είναι η εξασφάλιση πόρων για την υλοποίηση έργων και την αποπληρωμή χρεών των συγχωνευόμενων οργανισμών, η στελέχωση και ο τρόπος λειτουργίας του.
«Ηλεκτρονική»
συνεργασία μεταξύ
των διευθύνσεων
Με δεδομένο ότι για τις διευθύνσεις και τα τμήματα που θα δημιουργηθούν δεν υπάρχει η έννοια της «έδρας», καθώς στο κάθε αντικείμενο θα αξιοποιηθούν στελέχη τα οποία είναι πιθανό να δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς Νομούς, και προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού και η αποδοτική συνεργασία των στελεχών, σχεδιάζεται η εφαρμογή ενός πρωτοποριακού ηλεκτρονικού συστήματος, το οποίο θα «συνδέει» την κάθε διεύθυνση με την έδρα του Οργανισμού στα Χανιά, αλλά και τους διευθυντές ή τους τμηματάρχες μεταξύ τους.
Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι επιχειρείται η αποφυγή της γραφειοκρατίας, του χαμένου χρόνου και των συσκέψεων επί συσκέψεων από τον έναν Νομό στον άλλο, κι αυτό πρόκειται να επιτευχθεί με την εφαρμογή του συστήματος «ηλεκτρονικής υπογραφής», «τηλεδιάσκεψης», «ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου» κ.ά. Η διαδικασία για την προετοιμασία του συστήματος βρίσκεται σε εξέλιξη.