Ειδικότερα, το υπουργείο αναφέρει τα εξής:
«1. Στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και εντός των ορίων του Νομού Ρεθύμνης εκτελούνται και προγραμματίζονται τα παρακάτω έργα και μελέτες αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο, τα οποία με την ολοκλήρωσή τους θα βελτιώσουν σημαντικά το επίπεδο κυκλοφοριακής εξυπηρέτησης ανθρώπων και αγαθών και θα συμβάλλουν αποτελεσματικά στην αύξηση του επιπέδου ασφάλειας της αρτηρίας με την σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων:
I. Ανισόπεδος κόμβος Αμαρίου η κατασκευή του οποίου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ολοκλήρωσης. Ο κόμβος θα εξυπηρετήσει με ασφάλεια όλες τις κινήσεις από και προς την πόλη του Ρεθύμνου, την παλαιά εθνική οδό και την επαρχιακή οδό προς Αμάρι. Η διατομή της αρτηρίας στην περιοχή του κόμβου είναι διατομής αυτοκινητόδρομου.
ΙΙ. Προγραμματίζεται εντός του 1ου εξαμήνου 2013 η δημοπράτηση του έργου της αναβάθμισης του ΒΟΑΚ σε αυτοκινητόδρομο για το τμήμα Πάνορμο-Εξάντης προϋπολογισμού 64,5 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα οδικό τμήμα μήκους 10 χλμ. περίπου το οποίο διαπλατύνεται, ώστε η αρτηρία να αποκτήσει τετράιχνη διατομή συνολικού πλάτους 22.25 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και μεσαία διαχωριστική νησίδα, το οποίο περιλαμβάνει ένα ανισόπεδο κόμβο, δύο ημικόμβους καθώς και δίκτυο παραλλήλων οδών εξυπηρέτησης.
III. Εκπονούνται επίσης οι παρακάτω μελέτες για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ:
• Στα τμήματα Βρύσες-Πετρέ και Πετρέ-Ατσιπόπουλο από τα οποία τα 12 χλμ. περίπου βρίσκονται στο Νομό Ρεθύμνης για τα οποία έχει εκπονηθεί το στάδιο της προμελέτης οδοποιίας και βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
• Στο τμήμα Εσταυρωμένος-Πάνορμο μήκους 6 χλμ. περίπου για το οποίο έχει εκπονηθεί το στάδιο της οριστικής μελέτης οδοποιίας και βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων».
Σημειώνεται ότι στην απαντητική του επιστολή το υπουργείο δεν αναφέρει τίποτα νεώτερο όσον αφορά την εκτέλεση έργων στον ΒΟΑΚ, πέραν εκείνων που ήδη οι πολίτες της Κρήτης γνωρίζουν.