Τμηματικά συνεχίζεται η εκπόνηση μελετών για τον κάθετο οδικό άξονα που συνδέει το Ρέθυμνο με την Αγία Γαλήνη.
Πρόκειται για κύριο κάθετο οδικό άξονα, ο οποίος αν και με αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, δεν έχει τύχει έργων βελτίωσης και εκσυγχρονισμού τα τελευταία πενήντα χρόνια.
Τα μόνα έργα, τα οποία έχουν γίνει είναι κυρίως μικρές παρεμβάσεις επικάλυψης της φθοράς του οδοστρώματος, που παρουσιάζεται σε διάφορα τμήματα, καθώς και τεχνικά έργα για την αντιμετώπιση καθιζήσεων, οι οποίες είναι εμφανείς πριν και μετά το Σπήλι, καθώς και άλλα σημεία.
Τα τελευταία χρόνια έχει ξεκινήσει η διαδικασία εκπόνησης μελετών με το τμήμα Ρέθυμνο – Σπήλι να αποτελεί αντικείμενο της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου και από το Σπήλι και μετά να αντιμετωπίζεται ως Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με την διευθύντρια της Τεχνικής Υπηρεσίας της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου κ. Τάρλα, η μελέτη που περιλαμβάνει την παράκαμψη των Αρμένων και αφορά το τμήμα έως έξω από την Μπαλέ, έχει ολοκληρωθεί και έχουν κηρυχθεί οι απαλλοτριώσεις.
«Είναι μια βελτίωση της επαρχιακής οδού που παρακάμπτει με νέο δρόμο τον οικισμό Αρμένοι, αντιμετωπίζει τις στροφές που ακολουθούν και καταλήγει περίπου 200 μέτρα πριν τη διασταύρωση της Μπαλέ που οδηγεί στα Σελλιά» μας περιέγραψε η κ. Τάρλα, η οποία μας ενημέρωσε, ότι το έργο έχει προϋπολογισμό 15 εκατομμύρια ευρώ και αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για ένταξη σε πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ.
Η ίδια εξήγησε, ότι «Κάθε βελτίωση της συγκεκριμένης επαρχιακής οδού είναι σημαντική, διότι αποτελεί τον κύριο άξονα της Περιφερειακής μας Ενότητας. Η πρόθεση είναι να παρακάμπτουμε τους οικισμούς, διότι αυτό σημαίνει δρόμος ταχείας κυκλοφορίας».
Επίσης έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για την παράκαμψη Σπηλίου, ενώ στην παρούσα φάση πραγματοποιούνται οι μελέτες για τους δύο κόμβους που θα δημιουργηθούν στα άκρα της παρακαμπτηρίου οδού.
Επειδή δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες των δύο κόμβων δεν μπορεί ακόμα να προσδιοριστεί και το κόστος του έργου αυτού.
Σε ό,τι αφορά το τμήμα από Ρέθυμνο έως Αρμένοι και από Μπαλέ έως Σπήλι δεν εκπονείται κάποια μελέτη και δεν υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός βελτίωσης και εκσυγχρονισμού.
Σχεδιασμός όμως υπάρχει για το ένα τμήμα από το Σπήλι έως λίγα χιλιόμετρα πριν την Κρύα Βρύση.
Στην παρούσα χρονική στιγμή εκπονείται μελέτη μετατροπής του σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας από την περιοχή Καψαλέ Σπηλίου έως και έξω από τον προαναφερόμενο οικισμό.
Πρόκειται για 8,5 χιλιόμετρα δρόμου για τον οποίο έχουν γίνει η προμελέτη και έχει συγκεκριμενοποιηθεί το κτηματολόγιο που πρέπει να απαλλοτριωθεί.
Χαρακτηριστικό του δρόμου είναι ότι περιλαμβάνει νέα χάραξη με παράκαμψη του οικισμού Κισσού Κάμπος.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Αγίου Βασιλείου κ. Γιάννη Πιπεράκη το τμήμα αυτό έχει χαρακτηριστεί Νότιος Οδικός Άξονάς Κρήτης και θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική οδική αρτηρία.
Σχολιάζοντας την αναγκαιότητα να μελετηθεί το σύνολο του κάθετου άξονα και υλοποίησης έργων εκσυγχρονισμού του, ο δήμαρχος της περιοχής δήλωσε ότι «Υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις για τις παρακάμψεις των οικισμών όμως είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένας ασφαλής δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, καθώς θα ωφελήσει το σύνολο της περιοχής. Δυστυχώς εκτός των τριών μελετών δεν γίνεται κάτι άλλο, όμως εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να προχωρήσουν οι μελέτες για το σύνολο του κάθετου άξονα, διότι είναι πολύ μεγάλη κίνηση, ειδικά την τουριστική περίοδο και δυστυχώς σήμερα αποτελεί δρόμο – καρμανιόλα. Από το Ρέθυμνο ως την Αγία Γαλήνη υπάρχουν 98 εικονοστάσια. Γίνεται αντιληπτό πόσα ατυχήματα σημειώνονται και πόσο αναγκαίο είναι να αποκατασταθεί αυτή η οδός με σύγχρονες προδιαγραφές».