Toν ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να εγκατασταθεί ο εργολάβος, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής της νέας γέφυρας στο Σταυρωμένο που είχε καταστραφεί εντελώς πριν δυο χρόνια, λόγω των έντονων καιρικών φαινόμενων.
Η διαγωνιστική διαδικασία παρότι έγινε μέσω πρόσκλησης ανάδοχων έχοντας εγκεκριμένη πίστωση 1.850.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Κρήτης είναι σε εξέλιξη και αυτή την στιγμή υπάρχει προσωρινός ανάδοχος, που προσέφερε έκπτωση ύψους 39%.
Ωστόσο όπως μας ενημέρωσε ο διευθυντής της αρμοδίας υπηρεσίας Τεχνικών Έργων του Ηρακλείου Μιχάλης Ψαρουδάκης μεσολαβεί το διάστημα για την υποβολή τυχόν ενστάσεων, ενώ στην συνέχεια η σύμβαση θα πρέπει να πάρει την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο στην Αθήνα οπότε οι διαδικασίες θα είναι χρονοβόρες έως ότου ξεκινήσουν οι εργασίες.
«η διαγωνιστική διαδικασία είναι στο πρώτο στάδιο. Ο διαγωνισμός έγινε με πρόσκληση περιορισμένου αριθμού εργολάβων ,έγινε το πρακτικό και έχουμε τον πρώτο ανάδοχο δυνητικό ,που προσέφερε έκπτωση της τάξεως του 39% .Όμως υπάρχει ακόμα διαδικασία που πρέπει να γίνει, να εγκριθεί το πρακτικό του διαγωνισμού από την οικονομική επιτροπή και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και μετά να αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο στην Αθήνα για έγκριση της σύμβασης. Εκτιμώ ότι με το νέο έτος και εφόσον προχωρήσει η διαδικασία ,Φεβρουάριο – Μάρτιο, θα ξεκινήσει το έργο και σύμφωνα με το χρόνο υλοποίησης, που προβλέπεται από τη σύμβαση ,αυτός είναι οι τέσσερις μήνες» τόνισε ο κ. Ψαρουδάκης.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο αφορά την κατασκευή της νέας Γέφυρας Σταυρωμένου επί της ΠΕΟ Ηρακλείου – Ρεθύμνου με σκοπό την οριστική λύση και την αποτροπή της επανάληψης των καταστροφών από τα πλημμυρικά φαινόμενα του Νοεμβρίου 2020.
Η συγκεκριμένη εργολαβία περιλαμβάνει καθαίρεση της παλιάς γέφυρας, η οποία αποτελείται κατά το ήμισυ από οπλισμένο σκυρόδεμα και κατασκευή νέας προεντεταμένης γέφυρας 30 μέτρων. Σε όλο το μήκος της χάραξης θα γίνει επανακατασκευή του οδοστρώματος και θα καθαιρεθεί υφιστάμενο τοιχίο του δρόμου. Στη θέση του θα κατασκευασθεί νέο ώστε να διαμορφωθούν πεζοδρόμια επαρκούς πλάτους, ενώ θα γίνουν και εργασίες σήμανσης και ασφάλειας.
Επιπρόσθετα, στην κοίτη του ποταμού Αρκαδιώτη προβλέπεται τοπική διεύρυνση της αρχικής κοίτης σε μήκος περίπου 130 μέτρων, επένδυση των νέων πρανών της κοίτης με λιθοπλήρωτα συρματοκιβώτια και εφαρμογή τραπεζοειδούς διατομής και επένδυση του πυθμένα στη θέση της γέφυρας και 10 μέτρα ανάντη κατάντη αυτής με στρώμνες.
Σε εκκρεμότητα παραμένει η εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας
Ωστόσο η καθυστέρηση που επιβάλλει η γραφειοκρατία επαναφέρει στην επιφάνεια ένα σημαντικό ζήτημα που αφορά στην ασφάλεια των διερχομένων από την περιοχή οδηγών και μάλιστα εν όψει χειμώνα, αφού μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί λύση που να ικανοποιεί με κανόνες οδικής ασφάλειας τους οδηγούς. Και αυτό γιατί κατά την καλοκαιρινή περίοδο η κυκλοφορία γίνονταν από τις ιρλανδικές γέφυρες, οι οποίες όμως καθίστανται επικίνδυνες κάθε φορά που βρέχει και ο ποταμός φουσκώνει. Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση που είχε καταθέσει εδώ και 15 περίπου μήνες ο δήμος Ρεθύμνης είχε απορριφθεί και τώρα η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, ο δήμος και η Τροχαία ΒΟΑΚ θα πρέπει εκ νέου να συναντηθούν ώστε να υπάρξει η καλύτερη δυνατή λύση με γνώμονα πάντα την ασφάλεια αλλά και την εξυπηρέτηση των οδηγών.
«Αναμένεται να γίνει μια συνάντηση της υπηρεσίας μας με το δήμο Ρεθύμνου και την Τροχαία του ΒΟΑΚ, η οποία δεν έχει γίνει ακόμα. Έχουμε κάποιες προτάσεις που θα επαναφέρουμε στο τραπέζι για να καταλήξουμε στην βέλτιστη δυνατή λύση. Υπάρχει μια πρόταση για την τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη, ωστόσο πρέπει η κάθε πρόταση να είχε σύμφωνη γνώμη της Τροχαίας.» ανέφερε ο Μιχάλης Ψαρουδάκης ,προϊστάμενος της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της ΠΕΡ.
Την αγωνία του για το θέμα αυτό εκφράζει στα ΡΝ ο αντιδήμαρχος αρμόδιος για τους οικισμούς Γιώργος Σκορδίλης επισημαίνοντας «από την στιγμή που καθυστερεί η έναρξη των εργασιών και με δεδομένο ότι έρχεται χειμώνας είναι επιτακτική η ανάγκη να δοθεί μια λύση για την εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει το παραμικρό. Πρέπει άμεσα να κινηθεί η διαδικασία για να δοθεί λύση σε αυτό το θέμα. Μιλάμε για μια περιοχή που εξυπηρετεί όλους όσους έρχονται από ανατολικά του δήμου προς Ρέθυμνο και εκείνους που φεύγοντας από το Ρέθυμνο και θέλουν να κινηθούν δυτικά του Σταυρωμένου.
Ο δήμος Ρεθύμνης έχει καταθέσει πρόταση από Δεκέμβριο του 2020 για να δημιουργηθεί από τον ΒΟΑΚ σημείο προσπέλασης ,αυτό όμως δεν έγινε δεκτό από την Τροχαία ΒΟΑΚ και τότε οι προτάσεις που είχαν τεθεί ήταν η τοποθέτηση μιας γέφυρας στρατιωτικού τύπου ή η τοποθέτηση φωτεινού σηματοδότη επί του ΒΟΑΚ. Η λύση του φωτεινού σηματοδότη φαίνεται να προκρίνεται , ωστόσο δεν υπάρχει καμιά επίσημη απάντηση. Αυτό περιμένουμε από τους αρμόδιους φορείς την τεχνική υπηρεσία της περιφέρειας και την Τροχαία ΒΟΑΚ για αυτό θεωρούμε ότι το συντομότερο δυνατό πρέπει να γίνει αυτή συνάντηση για να δοθεί λύση στο σοβαρό αυτό θέμα. Αν αυτή η ιστορία τραβήξει σε μάκρος και δεν υπάρξει νόμιμη δίοδος, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι η κυκλοφορία ανατολικά και δυτικά θα γίνεται παράνομα επί της εθνικής οδούς με ότι κίνδυνους αυτό εγκυμονεί. Δεν υπάρχει εναλλακτική δίοδος που να πληροί τις προϋποθέσεις και να μην είναι παράνομη. Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική εκτός από μια λύση επί του ΒΟΑΚ ώστε να μην δημιουργούνται ατυχήματα και να προστατευθούν ζωές».