Σε άρθρο της Μαρίας Κοζυράκη και του Νεκτάριου Καλαντζή με τίτλο «Το φυσικό περιβάλλον και ο τουρισμός στην Κρήτη», που δημοσιεύτηκε σε αυτή την εφημερίδα την 5-6-2021, μεταξύ των άλλων αναφέρεται: «Καθώς η θεμελίωση της τουριστικής ανάπτυξης πάνω στο μοντέλο ήλιος – θάλασσα και all-inclusive υπηρεσιών απέδειξε τη χαμηλή ανταγωνιστικότητα και περιορισμένη χρονική εμβέλεια του κρητικού τουρισμού, η αλληλεξάρτηση με τη διατήρηση και ανάπτυξη των μοναδικών και σπάνιων φυσικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών του νησιού εμφανίζεται ως μονόδρομος. Στόχος είναι η Κρήτη να αποτελέσει τον απόλυτο προορισμό για τους ενσυνείδητους παγκόσμιους ταξιδιώτες…».
Είναι σαφές ότι το εν λόγω άρθρο αναφέρεται στα μοναδικά και σπάνια πολιτισμικά χαρακτηριστικά του νησιού. Ας πάμε όμως ένα βήμα παραπέρα, να δούμε αν μπορούμε να μιλήσουμε για προβολή και ανάπτυξη και των διαχρονικών, κλασικών ελληνικών πολιτισμικών χαρακτηριστικών γενικότερα, μια και η Κρήτη μέρος της Ελλάδας είναι. Για προσθήκη ποικιλίας -και μάλιστα λίαν ουσιαστικής- στη διαφημιστική προβολή.
Είναι προφανές το όφελος που θα είχε το νησί μας από μια τέτοια παρουσίαση. Άλλο η προβολή τοπικών πολιτισμικών χαρακτηριστικών της Κρήτης (οπωσδήποτε και αυτή απαραίτητη), και άλλο εκείνη της ελληνικής σκέψης και κουλτούρας γενικότερα (με την οποία η συνάφεια του νησιού είναι αυταπόδεικτη), που αποτελεί αναμφισβήτητο θεμέλιο του παγκόσμιου πολιτισμού. Όσο η γοητεία του τοπικού στοιχείου προβάλλει ως άκρως ενδιαφέρουσα, τόσο και η βαρύτητα του κλασικού παραμένει απολύτως αναντικατάστατη.
Ας πάρουμε για παράδειγμα την «Πολιτεία» του Πλάτωνα. Διαχρονικά, θεμελιώδες έργο για τη διακυβέρνηση, τη δικαιοσύνη, την ίδια τη δημοκρατία τελικά, τις βάσεις του πανανθρώπινου πολιτισμού. Η ανεπανάληπτη ελληνική συνεισφορά στην πανανθρώπινη αιωνιότητα.
Έτσι, εκτός από την προβολή της τοπικής ιδιαιτερότητας, ενδεχομένως να έπρεπε ο Δήμος είτε η Περιφέρεια Κρήτης να αναλάβουν τη μετάφραση και έκδοση και τέτοιων κλασσικών έργων, ώστε στη συνέχεια να μπορούν να τα διαθέτουν κατά βούληση και αρέσκεια, ακόμη και (ή κυρίως) δωρεάν ειδικά στα ξενοδοχεία πέντε αστέρων (όπου η απήχησή τους θα ήταν κατά τεκμήριο μεγαλύτερη).
Η κλασσική Ελλάδα προβάλλεται σε όλο τον κόσμο. Η Κρήτη, με έναν πρωτότυπο τρόπο, ίσως θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά.