Με νέο εργολάβο θα συνεχιστεί το έργο κατασκευής του ανισόπεδου Κόμβου Αμαρίου. Μετά τις σοβαρές καθυστερήσεις που παρατηρούνται εδώ και χρόνια στην εξέλιξη των εργασιών, τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχθηκε από την διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης και τους τοπικούς φορείς, του Δήμου και της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, αλλά και την γενική αποδοκιμασία που εισέπραξε από οδηγούς και κατοίκους της περιοχής των Μισιρίων, εξαιτίας της απίστευτης ταλαιπωρίας που υφίστανται, ο ανάδοχος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το έργο και πλέον κινείται η διαδικασία άμεσης αντικατάστασής του.
Συγκεκριμένα, ο ανάδοχος κατέθεσε αίτηση ολικής υποκατάστασης προς την διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του υπουργείου Υποδομών και προς την εταιρεία «Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης», γεγονός που σημαίνει ότι στο… παραπέντε αποφεύγει την έκπτωσή του από το έργο και τις συνέπειες που θα τον συνόδευαν σε μια τέτοια αρνητική εξέλιξη, ενώ ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο της ανάθεσης των υπολοίπων εργασιών σε άλλον εργολάβο. Το Δ.Σ. του Ο.Α.Κ. συνεδρίασε εκτάκτως χθες, κι αφού όπως είναι λογικό έκανε δεκτή την αίτηση υποκατάστασης του εργολάβου, διαδικασία την οποία άλλωστε επεδίωκε και ο Οργανισμός σε μια προσπάθεια να «ξεμπλοκάρει» το έργο, αποφάσισε να κινήσει άμεσα την διαδικασία ανάθεσης του έργου και υπογραφής νέας σύμβασης με έναν εκ των υπολοίπων εργολάβων που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον κατά την διάρκεια του διαγωνισμού, προ ετών.
Σε δέκα μέρες ο νέος εργολάβος
Σύμφωνα με τον Ο.Α.Κ., η διαδικασία θα κινηθεί με πολύ γρήγορους ρυθμούς και ο νέος εργολάβος θα τοποθετηθεί άμεσα στο έργο. Μάλιστα, στελέχη του Οργανισμού εκτιμούν ότι εντός δεκαημέρου θα έχει επέλθει συμφωνία με το νέο εργολάβο, θα έχει υπογραφεί η σύμβαση και οι εργαζόμενοι της αναδόχου εταιρείας θα έχουν πιάσει δουλειά στο εργοτάξιο του Κόμβου Αμαρίου.
Με βάση την διαδικασία που προβλέπεται να ακολουθηθεί, ο Ο.Α.Κ. θα απευθυνθεί την επόμενη εβδομάδα στους υποψήφιους αναδόχους (προηγείται η εταιρεία με την πιο συμφέρουσα προσφορά με βάση τον διαγωνισμό, κι αν αυτή δηλώσει αδυναμία ακολουθεί η επόμενη) και η εταιρεία που θα καταθέσει δήλωση για την βέβαιη εξέλιξη των εργασιών και, μάλιστα, με το ποσοστό έκπτωσης που είχε κερδίσει τον διαγωνισμό ο πρώτος ανάδοχος, τότε θα αναλάβει την ευθύνη ολοκλήρωσης του έργου.
Στόχος η ολοκλήρωση του έργου μέχρι τον Ιούνιο
Σύμφωνα με τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, το έργο έχει ταλαιπωρήσει επί μακρόν την περιοχή του Ρεθύμνου, αλλά και τους διερχόμενους οδηγούς στον ΒΟΑΚ, και με δεδομένο ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένα περιθώριο καθυστέρησης, ο στόχος είναι ο νέος εργολάβος να δουλέψει με εντατικούς ρυθμούς που θα επιτρέψουν την άμεση ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου.
Βασικός στόχος των στελεχών του «Ο.Α.Κ.» είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο του μέχρι τον Ιούνιο του 2014. Η εκτίμηση φαντάζει εξαιρετικά αισιόδοξη, με βάση την μέχρι τώρα πορεία του έργου, ωστόσο ο Οργανισμός επισημαίνει ότι αυτό είναι εφικτό να συμβεί εφόσον ο νέος ανάδοχος λειτουργήσει σε πραγματικούς ρυθμούς υλοποίησης των υπολειπόμενων εργασιών.
Επιφυλάξεις για την ποιότητα του έργου
Πέραν των τραγικών καθυστερήσεων και της ασυνέπειας που επέδειξε επανειλημμένα ο εργολάβος, ο «Ο.Α.Κ.» είχε και άλλους σοβαρούς λόγους να αναζητά άμεση λύση για την ολοκλήρωση της κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Οργανισμός που ανέλαβε πρόσφατα από την ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ την αρμοδιότητα για τα οδικά έργα στην εθνική οδό του νησιού, εκφράζει σοβαρές επιφυλάξεις για την ποιότητα του έργου, καθώς υπάρχει αμφιβολία για τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι σήμερα σε πολλές εργασίες που έχουν γίνει, όπως στα ασφαλτικά, στη δημιουργία φρεατίων κ.ά.
Για το σκοπό αυτό έχει συγκροτηθεί επιτροπή ποιοτικού ελέγχου, η οποία έχει αναλάβει τον ρόλο να ελέγξει εξονυχιστικά το έργο που έχει εκτελεστεί ήδη, προτού παραδοθεί προς ολοκλήρωση στο νέο εργολάβο, ενώ μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου προβλέπεται να γίνει αποκατάσταση του συνόλου των ελαττωμάτων του έργου.
Όπως ανέφερε στα «Ρ.Ν.» μέλος του Οργανισμού, τις επόμενες μέρες θα γίνει πλήρης καταγραφή, ώστε να ξεκαθαριστεί τι έργο παραδίδει ο προηγούμενος, τι έργο παραλαμβάνει ο επόμενος εργολάβος και τι έργο συνολικά καλείται να αναλάβει και να διαχειριστεί ο «Ο.Α.Κ.».
Από το 2007 έχει δημοπρατηθεί
Σημειώνεται ότι το έργο, το οποίο έχει εξελιχθεί σε σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας», δημοπρατήθηκε το 2007, οι εργασίες ξεκίνησαν περίπου το 2009 και εν έτη 2014 ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε κατά το ήμισυ.
Μάλιστα, εδώ και πολλούς μήνες οδηγοί και κάτοικοι της περιοχής βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα, λακκούβες και σκόνη ενώ η χαοτική κυκλοφοριακή συμφόρηση που προκλήθηκε εν μέσω της περσινής καλοκαιρινής σεζόν είχε ως αποτέλεσμα να… κοπεί η Κρήτη στη μέση. Κι αυτό διότι οι οδηγοί που κινούνταν στον ΒΟΑΚ με κατεύθυνση τα Χανιά (τουρίστες και ντόπιοι), στο ύψος της εισόδου της πόλεως του Ρεθύμνου, έπρεπε να διασχίσουν το κέντρο του Πλατανιά, μέσω παράκαμψης που είχε δημιουργηθεί, κι έπειτα από μεγάλη αναμονή στις ουρές, να επιστρέψουν τελικά στην εθνική οδό, μέσω άλλου δρόμου, για να συνεχίσουν το ταξίδι προς τον προορισμό τους.
Επιπλέον, αρκετά σημεία γύρω από το υπό κατασκευή έργο παραμένουν επικίνδυνα, η καλοκαιρινή περίοδος πλησιάζει, γεγονός το οποίο, σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, κάνει επιτακτική την ανάγκη άμεσης ολοκλήρωσης του συνόλου του έργου κατασκευής του πολύπαθου κόμβου Αμαρίου.