Την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος, στην κατεύθυνση της διασύνδεσης του με την οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου και με την αγορά εργασίας εισηγείται το ΠΑΣΟΚ, το οποίο μέσα από ένα κύκλο διαλόγου θα καταλήξει σε συγκριμένες θέσεις και προτάσεις πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, εκτιμώντας πως η παιδεία ειδικά στην Ελλάδα της κρίσης, απαιτεί τομές.
Τομές που όπως υποστηρίζουν τα μέλη και τα στελέχη του κινήματος είναι αναγκαίες, σε μια εποχή όπου τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς, οι νέες τεχνολογίες εξελίσσονται και η δημιουργικότητα αποτελεί κανόνα επιβίωσης για όλους, πολύ δε περισσότερο για τους νέους.
Οι αλλαγές αυτές αναμένεται σύμφωνα με τα στελέχη του κόμματος να συμβάλλουν ουσιαστικά στην εξέλιξη του εκπαιδευτικού συστήματος και την διασύνδεσή του με την αγορά εργασίας, ενώ οι προτάσεις τους συνδιαμορφώνονται μαζί με την κοινωνία και τους εμπλεκομένους φορείς.
Στο Ρέθυμνο το απόγευμα της Παρασκευής πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Ρεθύμνου, εκδήλωση με θέμα «Συνδιαμορφώνουμε με την κοινωνία το πρόγραμμά μας για την παιδεία» και ομιλητές επιστήμονες και στελέχη του κόμματος.
«Η Νομαρχιακή Επιτροπή Ρεθύμνου του ΠΑΣΟΚ ξεκινά το διάλογο με την κοινωνία με πρώτο θέμα συζήτησης το κρίσιμο ζήτημα της παιδείας με διακεκριμένους ομιλητές. Το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει τις θεματικές βραδιές, με καίρια ζητήματα όπως ο τουρισμός, ο πρωτογενής τομέας, η επιχειρηματικότητα με στόχο να φτάσουμε σε αναπτυξιακό συνέδριο σε επίπεδο περιφέρειας που θα πραγματοποιηθεί όπως υπολογίζουμε τέλη Μαΐου» ανέφερε σε δηλώσεις του ο Μιχάλης Σαρρής, γραμματέας της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Ρεθύμνου.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο βουλευτής Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ – Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Βασίλης Κεγκέρoγλου, ο οποίος αναφέρθηκε στην ανάγκη αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ώστε η χώρα να μπορέσει να αξιοποιήσει το ανθρώπινο δυναμικό της που σήμερα διαπρέπει στο εξωτερικό, ενώ στην Ελλάδα δεν μπορεί να επιβιώσει. Μεταξύ άλλων σε σχετικές δηλώσεις του, ο κ Κεγκέρογλου τόνισε: «Έχουμε ανοίξει ένα πλαίσιο διαλόγου με την κοινωνία που αποτελεί το σύνολο των θεμάτων της πολιτικής προγραμματικής πρότασης που καταθέτουμε προς τους πολίτες. Συνδιαμορφώνουμε το συνολικό πρόγραμμα και βέβαια σημαντικό πρόσταγμα είναι η παιδεία και η εκπαίδευση .Ένα ζήτημα το οποίο μπορούμε να το δούμε από πολλές οπτικές γωνίες, όμως σήμερα αυτό που απαιτείται είναι ένα ουσιαστικό περιεχόμενο με σύνδεση της παιδείας με την κοινωνία, την αναπτυξιακή παραγωγική διαδικασία και βέβαια με την προοπτική της χώρας. Η εκπαίδευση είναι ένας σημαντικός τομέας που μπορεί να βοηθήσει την χωρά, όχι για να βγει από την κρίση άμεσα ή μεσοπρόθεσμα, αλλά για να κάνει το μεγάλο άλμα, μεγαλύτερο από τη φθορά, που θα μας φέρει μπροστά ξανά. Η Ελλάδα βγάζει τους καλύτερους επιστήμονες. Σε κάθε χώρα της ΕΕ υπάρχει ένας ικανός αριθμός ελλήνων επιστημόνων που διαπρέπει. Κανείς απόφοιτος ελληνικού πανεπιστήμιου, ΤΕΙ ή Πολυτεχνείου δεν είναι εκτός εργασίας σε ευρωπαϊκό πλαίσιο. Στην Ελλάδα όμως είναι πολλοί. Αυτό πρέπει να μας κάνει να σκεφτούμε την σχέση της εκπαίδευσης με την κοινωνική αναπτυξιακή ζωή του τόπου».
Ο Άγγελος Τόλκας, γραμματέας τομέα παιδείας του ΠΑΣΟΚ έκανε λόγο για ανάγκη επανασχεδιασμού του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε αυτό να ανταποκρίνεται άμεσα και αποτελεσματικά στις ανάγκες της κοινωνίας και να αποτελέσει μια διέξοδο απέναντι στην οικονομική κρίση. Ειδικότερα, ανέφερε: «Εμείς σαν προτεραιότητα έχουμε να μπορέσουμε την εκπαίδευση να την κάνουμε ένα «όπλο» για να αντιμετωπίσουμε την παρατεταμένη κρίση που βιώνουμε την τελευταία δεκαετία. Βασική αρχή μας είναι πως μπορεί να διασύνδεει με το καλύτερο τρόπο την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας, πως μπορεί να στηρίξει την ανάγκη που έχει η χώρα μας να μπορέσει να ξανασχεδιάσει το παρόν και το μέλλον της. Άρα λοιπόν, συζητάμε εδώ και πολύ καιρό το νέο προγραμματικό πλαίσιο του ΠΑΣΟΚ για τα θέματα της παιδείας και το διασύνδεουμε έως ένα αντίδοτο για την κρίση. Ξανασχεδιάζουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, για να μπορέσουμε να κάνουμε την Ελλάδα μια χώρα παραγωγής. Βέβαια μέσα σε συνθήκες οικονομικής υστέρησης, αυτό δεν είναι πάντα εύκολο. Ωστόσο όμως πρέπει να αξιοποιήσουμε όλες αυτές τις παραγωγικές δυνάμεις που υπάρχουν στην Ελλάδα, αλλά και να αντιστοιχήσουμε τις πραγματικές ανάγκες που έχει η οικονομία μας με αυτό τον τομέα, με αυτό που το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να παρέχει και μπορεί να εξυπηρετήσει. Άρα λοιπόν είναι εξαιρετικά σημαντικό το πως θα μπορέσουμε να διασύνδεουμε στην Κρήτη για παράδειγμα την παιδεία με τον πρωτογενή τομέα, με τον τουρισμό, με την βιομηχανία, όπου αυτό είναι εφικτό. Τομείς δηλαδή που η Ελλάδα έχει και την δυνατότητα, αλλά υπάρχουν ταυτόχρονα μεγάλες ανάγκες σήμερα.
Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Αναστασιάδης καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης, μέλος Κ.Ε. ΠΑΣΟΚ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη αφενός κατανόησης των προβλημάτων που σήμερα αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό σύστημα για να μπορέσουν σε επόμενη φάση όπως είπε να προχωρήσουν οι αναγκαίες μεταρρυθμίσεις που θα συνδέσουν την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας. Χαρακτηριστικά, ανέφερε: «Υπάρχει ένα μεγάλο κενό – χάσμα, το οποίο πρέπει να μειώσουμε, γιατί υποτίθεται ότι το εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες τι βαθμίδες οφείλει να προετοιμάζει τους ανθρώπους, προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του νέου οικονομικού και κοινωνικού περιβάλλοντος. Αυτο το χάσμα διευρύνεται για αυτό και πρέπει να δώσουμε έμφαση στις νέες γνώσεις και στον τρόπο με τον οποίο θα μάθουμε στους μαθητές πώς να μαθαίνουν. Χρειάζεται διερεύνηση, συνεργασία και δημιουργικότητα. Είμαστε ένα βήμα πριν να κατανοήσουμε την αναγκαιότητα. Για παράδειγμα, παλιότερα η δημιουργικότητα απλώς ήταν καλό να υπάρχει, σήμερα όμως είναι όρος επιβίωσης. Αν οι νέοι δεν έχουν φαντασία, πρωτοτυπία και αποκλίνουσα σκέψη θα δυσκολευτούν να επιβιώσουν».