Με μια σειρά σεμιναρίων, εργαστηρίων και παρουσιάσεων που θα πραγματοποιηθούν στα Χανιά, στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο, το Μουσείο Σχολικής ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) ταξιδεύει στην Κρήτη από τις 14 έως και τις 17 Απριλίου.
Σε ένα πρόγραμμα -που συνεχώς εμπλουτίζεται- θα συμμετέχουν, η πρόεδρος του Μουσείου Δρ. Ευαγγελία Κανταρτζή -σχολική σύμβουλος, η Δρ Παιδαγωγικής Κατερίνα Καζέλα και ο Κώστας Στοφόρος, συγγραφέας και δημοσιογράφος -συνεργάτης του Μουσείου.
Σε αυτό το πλαίσιο θα πραγματοποιηθούν, σεμινάρια, βιωματικά εργαστήρια, παρουσιάσεις βιβλίων του Μουσείου του ΕΚΕΔΙΣΥ (Παιδικές Προσευχές και Παιδικά Παιχνίδια) και δράσεις για παιδιά.
Την Παρασκευή 15 Απριλίου στο Ρέθυμνο, στις 17:00- 21:00, θα πραγματοποιηθεί (στο Ξενοδοχείο Jo-AnPalace, Δημητρακάκη 8) Σεμινάριο / Βιωματικό Εργαστήριο με θέμα: Τα μικρά αφεντικά: Μια «μαγική συνταγή» για την οριοθέτηση της συμπεριφοράς των παιδιών μας.
Επιμορφωτής: Κατερίνα Καζέλα, Δρ Παιδαγωγικής. Θα προλογίσει η Δρ. Ιστορίας-Αρχαιολογίας Βασιλική Λίπα, μουσειολόγος-μουσειοπαιδαγωγός.
Σημειώνεται ότι αντίστοιχα Σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 14/4 στα Χανιά και το Σάββατο 16/4 στο Ηράκλειο.
Την Κυριακή 17/4 στα Χανιά, θα πραγματοποιηθεί Σεμινάριο με θέμα: Θυμώνω, Θυμώνεις, Θυμώνει: Η Διαχείριση του θυμού στην παιδική ηλικία.
Το κόστος συμμετοχής είναι: 30 ευρώ -για εκπαιδευτικούς 25 ευρώ, για φοιτητές 20 ευρώ. Για όσους θέλουν να παρακολουθήσουν δύο σεμινάρια: 50 ευρώ, εκπαιδευτικοί 40 ευρώ, φοιτητές 30 ευρώ.
Θα δοθούν σημειώσεις, βιβλιογραφία, βεβαιώσεις.
Παράλληλα, στο πλαίσιο των δράσεων, μέσα από την εμπειρία σχετικών προγραμμάτων που έχουν υλοποιηθεί από το Μουσείο Σχολικής ζωής και Εκπαίδευσης, θα παρουσιαστούν τρόποι που μπορεί να αξιοποιηθεί το παραμύθι και το βιβλίο ως εκπαιδευτικό υλικό και τα παιδιά να αποκτήσουν βιωματική σχέση με τη γνώση.
Θα συζητηθούν οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να λειτουργήσει η επίσκεψη σε ένα μουσείο, ώστε να αποτελέσει το έναυσμα για περαιτέρω έρευνα στην τάξη.
Θα παρουσιαστούν βασικά εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου, ο τρόπος που υλοποιήθηκαν και το αποτέλεσμα που είχαν, βάσει της αξιολόγησής τους από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Με ποιόν τρόπο θα μπορούσαν αυτά τα προγράμματα να προσαρμοστούν σε τοπικό επίπεδο.
Θα αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο αξιοποιούνται τα εκθέματα του Μουσείου και με ποιόν τρόπο μπορεί το κάθε σχολείο να χρησιμοποιήσει υλικά που διαθέτει και αφορούν στην ιστορία του σχολείου και της εκπαίδευσης.