Θέση συμμετοχής στο 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, παίρνει και το τρίτο ιστορικό ντοκιμαντέρ των δημοσιογράφων Γιάννη Κανελλάκη και Μανόλη Παντινάκη «Από την Κρήτη στα κολαστήρια του θανάτου, Άουσβιτς», που θα πραγματοποιηθεί από 6-15 Μαρτίου 2020 στη συμπρωτεύουσα.
Στη φετινή διοργάνωση κυρίαρχη θέση θα έχει η ελληνική παραγωγή και αναμένεται να προβληθούν πάνω από 60 ντοκιμαντέρ, αναδεικνύοντας τις τάσεις της ντόπιας παραγωγής παρουσιάζοντας το έργο καθιερωμένων αλλά και υποσχόμενων σκηνοθετών.
Η τρίτη παραγωγή των δυο δημοσιογράφων, σε σκηνοθεσία, όπως και οι προηγούμενες δυο «Πυρπόληση γυναικών στην Καλή Συκιά από Γερμανούς ναζί, ολοκαύτωμα…» και «Το Αμάρι στις φλόγες» που επίσης παρουσιάστηκαν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, του γνωστού και καταξιωμένου σκηνοθέτη κινηματογραφιστή Τάσου Μπιρσίμ, είναι κατά πληροφορίες το μοναδικό φιλμ αυτού του περιεχομένου.
Το ντοκιμαντέρ αναφέρεται στις τραγικές εμπειρίες, όπως τις καταθέτουν οι ίδιοι, των τελευταίων έως τότε επιζώντων των ναζιστικών στρατοπέδων εξόντωσης Κρητικών, του Κώστα Βουράκη και του Σταύρου Παπουτσάκη από τα Μεσκλά Χανίων. Στην ταινία περιλαμβάνονται, επίσης και οι μαρτυρίες αδελφών κρατουμένων στα ίδια στρατόπεδα από τα Μεσκλά και την Κοξαρέ Ρεθύμνου.
Υπενθυμίζεται ότι το ντοκιμαντέρ τον περασμένο Αύγουστο προβλήθηκε σε πανελλήνια πρώτη στα Μεσκλά, στην συνέχεια στην αίθουσα του Στρατιωτικού Μουσείου Χρωμοναστηρίου Ρεθύμνου και την επομένη στην πλατεία του Σπηλίου σε εκδήλωση που διοργάνωσε ο δήμος Αγίου Βασιλείου. Και στις τρεις προβολές, η ταινία έτυχε της καθολικής αποδοχής αρχών και κοινού.
Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αναφέρεται σε ανακοίνωση των διοργανωτών, «ανάμεσα στα καλύτερα Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Ευρώπης, γιορτάζει την τέχνη του ντοκιμαντέρ μέσα σε ένα πλούσιο πρόγραμμα ταινιών, εκδηλώσεων και πρωτοβουλιών». Ανάμεσα σε αυτές παρουσιάζει το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα, φιλοξενεί την πλούσια ετήσια ελληνική παραγωγή ντοκιμαντέρ, το καλά εδραιωμένο Agora Doc Market, το καθιερωμένο σημείο συνάντησης επαγγελματιών του κινηματογράφου απ’ όλο τον κόσμο, συζητήσεις και πολλά άλλα, προσελκύοντας πάνω από 80.000 θεατές και επισκέπτες κατά τη διάρκεια του δεκαημέρου.
Από την εταιρεία παραγωγής του ντοκιμαντέρ