Η άμεση έναρξη των εργασιών στο τμήμα του ΒΟΑΚ Πάνορμος -Εξάντης που έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το ΣΕΣ, αποτελεί ζητούμενο για την Περιφέρεια Κρήτης, η οποία θέτει σε προτεραιότητα το συγκεκριμένο έργο. Η επίσπευση των διαδικασιών της υπογραφής της σύμβασης με τον ανάδοχο εργολάβο θα ζητηθεί από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη στη συνάντηση που θα έχει μαζί του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τις επόμενες ημέρες.
Υπενθυμίζεται ότι εδώ και πολλούς μήνες εκκρεμεί η υπογραφή σύμβασης με τον εργολάβο, μετά τις ενστάσεις που κατατέθηκαν σε σχέση με τα πτυχία των υποψήφιων αναδόχων. Το υπουργείο είχε παραπέμψει το θέμα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, προκειμένου να έχει στα χέρια του επίσημη απάντηση για τον χειρισμό του θέματος, το οποίο κατά πληροφορίες φαίνεται πως θα δρομολογηθεί άμεσα.
Σημειώνεται ότι το τμήμα από τον Γεροπόταμο μέχρι τη διασταύρωση Εξάντη, είναι μήκους 10 χιλιόμετρων και σύμφωνα με τη μελέτη θα κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διπλό κλάδο και διαχωριστικό στηθαίο. Πρόκειται για τμήμα που θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με όριο ταχύτητας τα 120 χλμ./ώρα.
Αναλυτικά το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
– Διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού στο μεγαλύτερο μέρος της.
– Παράπλευρο οδικό δίκτυο.
– Τον ανισόπεδο κόμβο Πάνορμου.
– Μία γέφυρα, επέκταση και κατασκευή νέων κάτω διαβάσεων, επεκτάσεις υφιστάμενων οχετών.
Στο έργο αυτό περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες, μετατοπίσεις δικτύων Ο.Κ.Ω. και συμπληρωματικές μελέτες, ενώ κύριο και βασικό αντικείμενό του είναι η μετατροπή του οδικού τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο πλάτους 22,25 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Οι εργασίες κατασκευής του δρόμου αναμένεται να διαρκέσουν 48 μήνες. Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Κρήτης, το οποίο αφορά ουσιαστικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε μήκος περίπου δέκα χιλιομέτρων του οδοστρώματος, το οποίο σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς. Το έργο αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού περιλαμβάνει πολλά από τα χαρακτηρισμένα ως «σημεία – καρμανιόλες», που κατά το παρελθόν έχουν δώσει αμέτρητα ατυχήματα και πολύνεκρα δυστυχήματα.
Συζήτηση για τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ
Όπως ανέφερε χθες ο περιφερειάρχης Κρήτης απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για την επερχόμενη συνάντησή του στην Αθήνα με τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, η χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ θα αποτελέσει βασικό μέρος της συνάντησης με στόχο την υλοποίηση του έργου χωρίς διόδια με βάση την πρόταση που έχει καταθέσει η Περιφέρεια Κρήτης, δηλαδή με ρήτρα διαθεσιμότητας ή ένταξή του στο πακέτο «Γιούνγκερ».
Ειδικότερα, ο Στ. Αρναουτάκης σε δηλώσεις του υπογράμμισε: «Πριν από λίγο είχα τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό τον κ. Σπίρτζη με τον οποίο τις επόμενες ημέρες θα έχω συνάντηση στην Αθήνα για όλες τις μεγάλες υποδομές της Κρήτης. Στόχος είναι να ξεκινήσει το έργο Εξάντη-Πάνορμο που είναι ενταγμένο στη νέα Προγραμματική Περίοδο, θα συζητήσουμε για τις εξελίξεις συνολικά στον ΒΟΑΚ, την επέκταση του αεροδρομίου Ηρακλείου που βρίσκεται σε καλό δρόμο, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, αλλά και τον ΝΟΑΚ που δεν ξεχνάμε.
Επίσης η γέφυρα Χαμέζι-Σητεία που χρειάζεται να δοθεί η έγκριση χρηματοδότησης για να δημοπρατηθεί και να ολοκληρωθεί το έργο», και πρόσθεσε: «Ο μεγάλος μας στόχος είναι η υλοποίηση της πρότασής μας να γίνει ο ΒΟΑΚ με ρήτρα διαθεσιμότητας χωρίς διόδια ή να προταθεί στο πακέτο «Γιούνγκερ» και πάλι χωρίς διόδια. Με τον υπουργό θα εξετάσουμε ακόμη τις εξελίξεις που υπάρχουν για τον δρόμο της Μεσαράς όπου αναμένεται η έγκριση του ελεγκτικού συνεδρίου που θα εγκρίνει τη σύμβαση για να ξεκινήσει το έργο το επόμενο δίμηνο. Επίσης μια σειρά άλλων μικρότερων έργων για τα οποία έχει την ευθύνη η Περιφέρεια και είναι ενταγμένα στο Περιφερειακό μας Πρόγραμμα, ώστε να μπορούν την επόμενη τριετία να ξεκινήσουν και να ολοκληρωθούν».
Ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης έκανε γνωστό τέλος ότι τις επόμενες ημέρες θα βρεθεί στον ΒΟΑΚ Χανίων όπου και εκεί εκτελούνται σημαντικές εργασίες αναβάθμισης για την οδική ασφάλεια.
Την Κυριακή δίδεται σε κυκλοφορία το τμήμα του ΒΟΑΚ Γουρνές-Χερσόνησος
Το έργο στο τμήμα του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος που δίδεται και πάλι στην κυκλοφορία το ερχόμενο Σάββατο 23 Απριλίου, το αργότερο την Κυριακή 24 Απριλίου, επισκέφθηκε χθες ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης μαζί με τον διευθυντή του ΟΑΚ (Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης) Γιώργο Αγαπάκη, στελέχη του υπουργείου Υποδομών, και τον ανάδοχο του έργου. Μάλιστα όπως έγινε γνωστό οι εργασίες στο συγκεκριμένο τμήμα του ΒΟΑΚ θα συνεχιστούν από τον Νοέμβριο του 2016 και αναμένεται το έργο με προϋπολογισμό 63 εκατ. ευρώ να έχει παραδοθεί στη τελική μορφή του το πρώτο εξάμηνο του 2018.
Νωρίτερα ο περιφερειάρχης συμμετείχε σε σύσκεψη στο εργοτάξιο του έργου όπου ενημερώθηκε αναλυτικά για την εξέλιξη της σημαντικής οδικής παρέμβασης στο συγκεκριμένο τμήμα του ΒΟΑΚ. Ο διευθυντής του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης ευχαρίστησε ιδιαίτερα τον περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη για τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Κρήτης προκειμένου να γίνει το έργο για την παράκαμψη της κυκλοφορίας στη παλιά εθνική οδό που είχε σαν αποτέλεσμα την επίσπευση των εργασιών στο συγκεκριμένο τμήμα του ΒΟΑΚ (το έργο της παράκαμψης χρηματοδοτήθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης με 250.000 ευρώ).
Σε δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης για την εξέλιξη των εργασιών στο τμήμα του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος ανέφερε: «Τα χρονοδιαγράμματα τηρήθηκαν και το τμήμα του ΒΟΑΚ δίνεται και πάλι στην κυκλοφορία το ερχόμενο Σάββατο το αργότερο την ερχόμενη Κυριακή. Ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί συνολικά το έργο το πρώτο εξάμηνο του 2018, είμαστε αισιόδοξοι γιατί οι ρυθμοί υλοποίησης είναι γρήγοροι. Θέλω να συγχαρώ τον ΟΑΚ τα στελέχη του που έχουν την ευθύνη του έργου, τον ανάδοχο, γιατί καταφέραμε για άλλη μια φορά να αποδείξουμε ότι με την καλή συνεργασία-συντονισμό όλων των εμπλεκομένων φορέων και υπηρεσιών μπορούμε να ολοκληρώνουμε έργα που έχουν τελικό αποδέκτη τον πολίτη και την εξυπηρέτησή του».
Ο διευθυντής του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης από την πλευρά του επεσήμανε: «Το έργο Γούρνες-Χερσόνησος στον ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που εκτελείται σήμερα στην Κρήτη. Ό,τι δουλειά κάναμε σε ένα μήνα δεν κάναμε σε 6 μήνες, γιατί με την εκτροπή της κυκλοφορίας γίνανε πάρα πολλές εργασίες. Όλοι οι στόχοι που βάλαμε για την εκτέλεση των εργασιών επιτεύχθηκαν. Η διαδικασία μάλιστα της εκτροπής της κυκλοφορίας στην παλιά εθνική πέτυχε με τη σημαντική βοήθεια της Περιφέρειας Κρήτης, έργο που μας βοήθησε στη βελτίωση της βατότητας της παλιάς εθνικής οδού. Η εκτροπή έγινε ομαλά και ο στόχος επιτεύχθηκε. Από το Νοέμβριο του 2016 και μετά θα μπούμε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του έργου ώστε να παραδοθεί τέλος του 2017 αρχές του 2018. Ο δρόμος του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος θα ανοίξει για τους οδηγούς το Σάββατο του Λαζάρου το αργότερο την Κυριακή των Βαΐων το μεσημέρι».
Συνολικά το έργο του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος έχει μήκος 10 περίπου χιλιόμετρα, ο προϋπολογισμός του είναι 63 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.