Το Θέατρο, ως βιωματική εμπειρία και διαδραστική επικοινωνία, συνιστά προνομιούχο πεδίο άσκησης της συναισθηματικής νοημοσύνης και ανάπτυξης της ενσυναίσθησης. Και τα δύο αποτελούν βασικά διαχρονικά ζητούμενα της κοινωνίας και κατ’ επέκταση της εκπαίδευσης και όχημα για να αρθούν τα σημερινά υπαρξιακά και κοινωνικά αδιέξοδα και να στραφεί η προσοχή προς τον «Άνθρωπο». Ο παιδευτικός ρόλος, που από τη φύση του διαθέτει το Θέατρο, καλλιεργεί την κατανόηση του ανοίκειου και της ετερότητας, όχι ως αντανακλαστικής συναισθηματικής αντίδρασης συμπάθειας, αλλά ως δεξιότητας που αποκτιέται μέσα από τη μαθησιακή διαδικασία. Διαμορφώνονται έτσι κίνητρα αλληλεπιδράσεων, βελτίωσης και εξέλιξης των κοινωνικών δομών.
Τα κανάλια επικοινωνίας που αναπτύχθηκαν ανάμεσα σ’ όλους τους εμπλεκόμενους, συντελεστές και θεατές, στη θεατρική παράσταση «To πνεύμα των Χριστουγέννων» του Κ. Ντίκενς επιβεβαιώνουν αυτήν την παιδαγωγική και κοινωνική συνισταμένη και τον επικοινωνιακό χαρακτήρα του θεάτρου. Οι συντελεστές-«ηθοποιοί», – ο Όμιλος Μουσικής και Θεατρικής Παιδείας του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης (που απαρτίζεται από μαθητές του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου, του 1ου Γενικού Λυκείου και του Μουσικού Γυμνασίου-Λυκείου) – απελευθέρωσαν τη φαντασία και τη δημιουργική τους έκφραση, διοχέτευσαν την εσωτερική τους ένταση, ενθαρρύνθηκαν να ξεδιπλώσουν δεξιότητες, συνεργάστηκαν και διεύρυναν τον κώδικα επικοινωνίας τους. Μέσα από τη βίωση των ρόλων επικοινώνησαν με πρόσωπα, καταστάσεις και αξίες, είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν, μπαίνοντας στη θέση του, την εικόνα του άλλου, αλλά και να αποκαλύψουν κρυμμένες πτυχές του εαυτού τους.
Οι θεατές, οι εκπαιδευόμενοι της μονάδας ΑμεΑ του Συλλόγου «Αγάπη» της πόλης μας, στους οποίους ήταν αφιερωμένη αποκλειστικά η θεατρική παράσταση, έγιναν ένας από τους πρωταγωνιστές της θεατρικής πράξης. Ταξίδεψαν και περιπλανήθηκαν μέσα στην ιστορία, ενεργοποίησαν τη φαντασία και το συναισθηματικό κόσμο τους. Ανακάλεσαν οικείες καταστάσεις και συμπεριφορές, γέλασαν, συγκινήθηκαν, μελαγχόλησαν, αλλά μπήκαν και στην «περιπέτεια» της θεατρικής εμπειρίας.
Η παραχώρηση του Αμφιθεάτρου του 2ου Δημοτικού Σχολείου ήταν σημαντική για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης. Γι’ αυτό και το Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο αισθάνεται την υποχρέωση να εκφράσει τις ευχαριστίες του στη Διεύθυνση του Σχολείου και ιδιαίτερα στον υπεύθυνο κο Γ. Καλιγιάννη για τη φιλοξενία που μας παρείχαν.
Οι συντελεστές της παράστασης: Νίκη Γάλλου, Μαρία Γουμενάκη, Δημήτρης Κατσαούνης, Θωμάς Μακρυγιάννης, Ερασμία Μιχάλα, Κωνσταντίνα Μπάντρα, Ελένη Νικολιδάκη, Ελένη Νικολουδάκη, Δανάη Ντουμανά, Ορέστης Παναγόπουλος, Βαγγέλης Παντελάκης, Μαρία Πίσσα, Κατερίνα Ποθουλάκη, Ελευθερία Πυρούδη, Λευτέρης Σπυριδάκης, Λευτέρης Στεφανάκης, Γιάννης Τσαπακίδης, Εύα Τσιμπούκα, Γιώργος Φλουρής, Δημήτρης Χαλκιαδάκης, Αμαλία Χαροκόπου.
Έπαιξαν μουσική και τραγούδησαν τα μέλη του Ομίλου: Βαγγέλης Γαγάνης, Ελένη Κοράκη, Άννα-Μαρία Μαγκαφουράκη, Βασίλης Πετούσης, Αγάπη Τουρνάκη, Ελισάβετ Τσουρλάκη.
Τη χορογραφία επιμελήθηκε η κα Αθανασία Κώστα, τα κοστούμια η κα Τσιμπισκάκη Καλλιόπη και στα σκηνικά βοήθησε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Χαρκίων «Η Ψηλή Κορφή».
Την επιμέλεια της παράστασης είχε η φιλόλογος κα Κασσάνδρα Μπεϊκάκη, υπεύθυνη του Ομίλου Μουσικής και Θεατρικής Παιδείας του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου.
Η Σχολική Κοινότητα του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου