Το πρώτο τρίμηνο του σχολικού έτους 2019-20 μαθητές και εκπαιδευτικοί του 2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου έλαβαν μέρος σε διακρατικές συναντήσεις στη Γαλλία και στην Ιταλία στο πλαίσιο των προγραμμάτων Erasmus + που υλοποιούνται στο σχολείο.
Στην Γαλλία
Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η δεύτερη μετακίνηση μαθητών και καθηγητών του 2ου ΓΕΛ Ρεθύμνου στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA229 «Active Healthy Young Europe» στο Le Mans της Γαλλίας, από 23 έως 28/9/2019. Έχουν προηγηθεί δυο συναντήσεις, η πρώτη το Γενάρη του 2019 στο Ρέθυμνο και η δεύτερη το Μάη του 2019 στο Nordhorn της Γερμανίας! Ακολουθούν τον Μάρτιο του 2020 μια συνάντηση στη Ronda της Ισπανίας και τον Μάιο του 2020 η τελευταία, στην Potenza της Ιταλίας, όπου και θα γίνει η αποτίμηση του προγράμματος!
Το σχολείο εκπροσωπήθηκε από τους μαθητές Γιαννουλάκη Γιώργο, Δημητράκη Μιχάλη, Δουλγεράκη Νίκο, Ζαφειροπούλου Νικολέτα, Κοκκινάκη Ελένη, Λίτι Άντρια, Μενδρινού Αγγελική και Μυγιάκη Κωνσταντίνο και τις εκπαιδευτικούς Αστρινάκη Μαρία, Πανακάκη Αθηνά και Τσιανάκα Ελευθερία.
Η συνάντηση των συμμετεχόντων έγινε σε πολύ καλό κλίμα! Την πρώτη μέρα, έγινε υποδοχή από τους Γάλλους, τα παιδιά παρουσίασαν το υλικό που είχαν ετοιμάσει και αφορούσε την παρουσίαση-γνωριμία της πόλης και του σχολείου της κάθε χώρας που συμμετέχει στο πρόγραμμα, περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου και ακολούθησε ξενάγηση στα παραδοσιακά μνημεία, στον καθεδρικό ναό και στο κάστρο του Le Mans.
Την επόμενη μέρα έγινε παρουσίαση των παραδοσιακών παιχνιδιών και αθλημάτων με το εντυπωσιακό αποτέλεσμα του εντοπισμού κοινών στοιχείων ανάμεσα στις χώρες στο σημείο κάποιες φορές της απόλυτης ταύτισης αλλά και των διαφορών, οι οποίες αναδεικνύουν τη σημασία της ενότητας και της ανεκτικότητας. Στη συνέχεια, μετά από μια διαδρομή απίστευτου φυσικού κάλλους, επισκεφτήκαμε τους χώρους άθλησης της τοπικής ομάδας του παραδοσιακού παιγνιδιού Petanque και εξασκηθήκαμε με τους καλύτερους αθλητές της. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με δείπνο που παρατέθηκε στους χώρους του σχολείου.
Την τρίτη ημέρα η κάθε χώρα παρουσίασε το παιχνίδι – άθλημα που δημιούργησε για το πρόγραμμα. Αφού δόθηκαν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και οι κανόνες του καθενός, ήρθε η ώρα να τα δούμε στην πράξη! Η συμμετοχή όλων ήταν εντυπωσιακή, ο συναγωνισμός και η χαρά που προκάλεσαν, μας έφεραν όλους πιο κοντά και έδωσαν τη δυνατότητα να γνωριστούμε καλύτερα!
Η επόμενη μέρα, ήταν μέρα εκδρομής! Μετά από μια διαδρομή 200 χιλιομέτρων, φτάσαμε στο Παρίσι, την πρωτεύουσα της χώρας που μας φιλοξενούσε! Ξεκινήσαμε μια περιήγηση με τα πόδια στους δρόμους της πόλης, επισκεφτήκαμε την αψίδα του θριάμβου (Arc de Triomphe) στην πλατεία Σαρλ ντε Γκόλ, τον πύργο του Eiffel και μέσα από το Tuileries Garden, φτάσαμε στο μουσείο του Λούβρου (Louvre Museum). Εκεί ξεναγηθήκαμε στις απέραντες αίθουσες και θαυμάσαμε εκθέματα από διάφορες εποχές, χώρες και πολιτισμούς! Νιώσαμε δέος μπροστά στις ελληνικές αρχαιότητες και μαζί με εκατοντάδες άλλους επισκέπτες προσπαθήσαμε να επισκεφτούμε τα «διάσημα» εκθέματα της εκπληκτικής αυτής συλλογής! Κουρασμένοι και ενθουσιασμένοι από την υπέροχη εμπειρία, επιστρέψαμε βράδυ στο Le Mans.
Η επόμενη, ήταν και η τελευταία μέρα στη φιλόξενη πόλη. Αφού έγινε αποτίμηση του προγράμματος και τα παιδιά κατέθεσαν τις εμπειρίες τους σε ερωτηματολόγια που τους δόθηκαν, οδηγηθήκαμε σε ένα προάστιο με θεματικό πάρκο για την τελευταία αθλητική εμπειρία, την αναρρίχηση! Μικροί και μεγάλοι έμαθαν από έμπειρους αθλητές να σκαρφαλώνουν σε τοίχους και δέντρα, να ισορροπούν σε σκοινιά και να διασκεδάζουν μέσα σε μια υπέροχη φύση!
Όλα αυτά δε θα μπορούσαν να τελειώσουν με άλλο τρόπο, από ένα υπέροχο δείπνο που έγινε σε κλίμα ζεστό και πολύ φιλικό. Η υποδοχή από το γαλλικό σχολείο ήταν θερμότατη και η φιλοξενία τόσο από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου όσο και από τις οικογένειες ήταν υποδειγματική. Η συνεργασία με τους συναδέλφους όλων των χωρών ήταν εξαιρετική και υπήρχε θετικό κλίμα και διάθεση ουσιαστικής γνωριμίας και ανταλλαγής γνώσεων και απόψεων για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με γνώμονα πάντα το καλό των μαθητών μας.
Οι μαθητές μας δήλωσαν απόλυτα ικανοποιημένοι από τη ζεστασιά των οικογενειών, οι οποίες τους συνόδεψαν μέχρι τέλους, στο λεωφορείο που θα μας πήγαινε στο αεροδρόμιο, τους αποχαιρέτησαν με συγκίνηση και δόθηκαν αμοιβαίες υποσχέσεις να συνεχίσουν την επικοινωνία και τις φιλίες που δημιουργήθηκαν!
Στην Ιταλία
Μια μοναδική εμπειρία έζησαν οι 4 μαθητές Καλαϊτζάκης Μανώλης, Αργυρώ Γεωργίου, Βόγγα Αλεξάνδρα, Κρητσωτάκη Ελισάβετ και οι τρεις καθηγητές συνοδοί τους Κεραμιδά Αποστολία, Λούπη Μαρία, Τζωρτζάκης Σοφοκλής, που επισκέφτηκαν τη Barcellona Pozzo di Gotto της Σικελίας από τις 13 έως τις 18 Οκτωβρίου! Το ταξίδι αυτό έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 «The European school of the future», που υλοποιεί το σχολείο μας σε συνεργασία με άλλες πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Πορτογαλία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία και τη συντονίστρια Γερμανία. Ήταν η τέταρτη συνάντηση των σχολείων που συμμετέχουν, καθώς είχαν προηγηθεί συναντήσεις στη Γερμανία, Ολλανδία και Σουηδία.
Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από οικογένειες Σικελών μαθητών και είχαν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά τον τρόπο ζωής, την καθημερινότητα και την κουλτούρα τους.
Το θέμα του προγράμματος είναι «το Ευρωπαϊκό Σχολείο του Μέλλοντος» σε μια Ευρώπη που αλλάζει. Στο συγκεκριμένο ταξίδι στη Σικελία οι μαθητές παρουσίασαν τις αλλαγές που διαφαίνεται ότι θα γίνουν στην Ευρώπη στον οικονομικό, κοινωνικό, εργασιακό και εκπαιδευτικό τομέα. Συμμετείχαν σε διακρατικές ομάδες και έκαναν τις προτάσεις τους σχετικά με τα μαθήματα που θα επιθυμούσαν να διδάσκονται στο Ευρωπαϊκό σχολείο του μέλλοντος, τον τρόπο διδασκαλίας, καθώς και το ρόλο του εκπαιδευτικού στο σχολείο αυτό.
Στο πλαίσιο του προγράμματος έγιναν επισκέψεις με σκοπό μαθητές και εκπαιδευτικοί να γνωρίσουν τον πολιτισμό και τα αξιοθέατα της Σικελίας. Πιο συγκεκριμένα επισκέφτηκαν το κάστρο στην πόλη Milazzo, το πάρκο-μουσείο Jalari, τον αρχαιολογικό χώρο στην πόλη Tindari, την εντυπωσιακή Αίτνα και την τουριστική πόλη Taormina με το αρχαίο Ελληνικό θέατρο.
Πέρα όμως από όσα τους πρόσφερε ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας του προγράμματος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες, να μοιραστούν εμπειρίες, να δημιουργήσουν φιλίες, να καλλιεργήσουν πνεύμα συνεργασίας και να εκτιμήσουν τη διαφορετικότητα. Η συγκίνησή τους την ώρα του αποχωρισμού και οι υποσχέσεις για ανταλλαγή επισκέψεων ήταν η απόδειξη των σημαντικών εμπειριών που προσφέρουν τέτοια προγράμματα.